Uzun süredir beklediğim bir oyundu Ankh. Nedeni ise şöyle Grim Fandango,
Monkey Island karması bir oyun oynayacağımı düşünmemdi. Böyle düşündüm çünkü
oyunun yapımcısı her ne kadar Deck 13 olsa da, firmaya bu oyunda Telltale
oldukça yardımcı olmuştu. Bildiğiniz üzere Telltale ekibi eski Lucas
yapımcılarından oluşmakta. E hal böyle olunca benim gibi eski kafalı bir macera
oyuncusu deliler gibi bekledi bu oyunu. Aslına bakarsanız Ankh’ın hikâyesi çok
yeni değil. Sanıyorum 1998’de aslında Ankh ile tanışmıştık. Acorn adlı piyasada
tutunamayan bir bilgisayar sistemi için yazılmış basit ama kaliteli bir oyundu
Ankh. Sonrasında yapımcı şirket Deck 13 tarafından satın alınınca bizde yeni
Ankh ile tanışma fırsatı bulduk.
Ankh, kesinlikle şu ana kadar yapılmış en iyi macera oyunu değil ama eksiksiz
bir macera oyunu. Atmosfer, hikâye, bulmacalar, müzik, grafikler ve
seslendirmeler gibi kavramların bütünü açısından incelendiğinde Ankh, yapılması
gerektiği gibi yapılmış bir oyun. Ankh ile ilgili yapabileceğim tek negatif
yorum ise türe herhangi bir yenilik katmaması. Monkey Island IV, ya da Grim
Fandango’yu düşünün. Hikâyeyi, ana karakteri değiştirin. İşte size Ankh. Fakat
günümüzde ki macera oyunları kıtlığında Ankh ilaç gibi geldi desem yeridir.
Yeni kuşak oyunculardan iseniz, hiç bulaşmayın Ankh’a. Çünkü sizi tatmin
etmeyecektir. Ankh’ın grafikleri, Monkey Island IV’den ya da Grim Fanfango’dan
daha iyi değil. Öyle elde silah ha bire adam vurup sağa sola dehşette
saçmıyorsunuz. Hele hele sağa sola zıplamak, oraya buraya tırmanmak hiç yok.
Peki, ne var. İnce esprilerle bezenmiş güzel bir konu ile iyi bir macera
oyununda olması gereken her şey var.
Grafikler daha öncede belirttiğim gibi teknolojiyi yakalayamamış grafikler. Ama
bu tarz oyunlarda zaten Doom vs. gibi gereksiz oyunlarda ki gerekli grafik
kalitesini beklemek yanlış olur. Buna rağmen grafikler yeterince detaylı ve
rengârenk. Hikâye zaten ciddi bir hikâye olmadığı için oyuna fazlasıyla iyi bir
atmosfer veriyor. Buna rağmen oyunu dikkatli inceleyecek olursanız aslında
yapımcıların grafiklere çok özen gösterdiklerini fark ederseniz. Sonuçta eski
Mısır’da geçen bir oyunun her şeyiyle size o atmosferi yaşatması lazım ki
Ankh’da bu başarılmış. Örneğin bütün karakterler zamanıyla ve yaşadığı çevreyle
uyum içerisinde olan kıyafetlerle çizilmişler.
Arayüze bakacak olursak; Ankh, 3D ortamda oynadığımız klasik bir “point & click”
macera oyunu. Ekranın üst tarafında envanterimizi görüyoruz. Faremizin sol
tuşuyla karakterimizi hareket ettiriyoruz ve nesneleri inceliyoruz. Sağ tuş ile
ise gerek envanterimizde ki gerek sağda solda gördüğümüz nesneleri kullanıyoruz.