AMD'nin yeni nesil RDNA 4 GPU'larının 2024'ün ikinci yarısında piyasaya sürülmesi bekleniyor ve bu serinin "yepyeni" olarak adlandırılan ışın izleme teknolojisi ile NVIDIA ile rekabet edebileceği öngörülüyor.
AMD, Radeon RX 6000 serisiyle 2020'de donanım hızlandırmalı ışın izleme özelliğini sunmuştu. Ancak, bu kartlar NVIDIA'nın RTX 30 serisi GPU'ları ile karşılaştırıldığında ışın izleme performansı açısından yetersiz kalmıştı. RX 7000 serisiyle önemli bir performans artışı sağlasa da AMD, hala NVIDIA'nın gerisindeydi. Yeni sızıntılar, AMD'nin RDNA 4 GPU'ları ile ışın izleme konusunda önemli bir rekabet avantajı elde edebileceğini gösteriyor. @Kepler_L2 tarafından yapılan açıklamalara göre, RDNA 4'ün ışın izleme teknolojisi "RT yepyeni görünüyor" ve RDNA 3'ün aksine "tamamen farklı göründüğü" belirtiliyor.
AMD'nin RDNA 4 GPU'larında yapmış olabileceği mimari değişiklikler, ışın izleme performansını iyileştirmede kritik rol oynayabilir. Özellikle, BVH (*) (Bounding Volume Hierarchy) geçişinin RDNA 4 için BVH8 lehine BVH4'ten kaldırılması, performansı artırabilecek potansiyel bir gelişme olarak görülüyor.
Moore's Law Is Dead'in iddialarına göre, PS5 Pro, RDNA 4 RT teknolojisine sahip olacak ve vanilya PS5'ten 2 ila 4 kat daha iyi RT performansına sahip olabileceği belirtiliyor. Eğer AMD gerçekten RDNA 4 ile önceki mimarilerden tamamen farklı bir RT çözümü sunmuşsa, bu iddiaların gerçeğe dönüşme olasılığı yüksek. Ancak, RDNA 4'ün gerçek ışın izleme performansı hakkında henüz kesin bir bilgi olmadığı için, bu bilgilerin şu an için sadece söylenti olduğunu ve değişebileceğini unutmamak önemli.
* BVH, ışın izlemenin GPU üzerindeki yükünü azaltmak için kullanılan bir tekniktir; dolayısıyla, bu teknik ne kadar etkili kullanılırsa, ışın izleme o kadar hızlanır.