Oldukça sıkıntılı bir çıkış süreci gerçekleştiren New World, toparlanma sürecine girdi. Oyunun yapımcısı Amazon, ilk MMO'larının geleceğinden umutlu. New World oyun direktörü Scot Lane, PCGamesN'e yaptığı açıklamada oyunu geliştirme sürecinde fazla hızlı davranarak hata ettiklerini kabul etti.
Scot Lane, stüdyonun bütün dikkatinin New World'ün hatalarını düzeltmek ve oyunu geliştirmek üzerine yoğunlaştığını ifade etti. Ancak Lane, oyunu test eden ve yeni içerik geliştiren ekiplerin farklı ekipler olduklarını vurgulayarak, bu durumun oyuna eklenecek yeni içeriklerin gecikmesine yol açmayacağının üzerinde durmuş.
"Oyuna eklenecek yeni içerikler üzerine yoğunlaşabiliyoruz çünkü iş bölümümüz oldukça düzenli" ifadelerini kullanan Scot Lane sözlerine " Mesela yakın dönemde gerçekleşen, New World oyun içi altın problemini, bu kodlamayı anlayabilecek mühendislerimize yönlendirdik. Yaklaşmakta olan Void Gauntlent güncellememiz ise ona özel mühendisler, tasarımcılar ve sanatçılardan oluşan bir ekip ile geliştiriliyor." ifadelerini kullandı.
Scot Lane, biraz fazla hızlı ilerlemeye çalışarak hata ettiklerini ve hız ile kalite arasındaki dengeyi bulay çalıştıklarını belirtti. Ayrıca, şu an New World ekibinin en büyük önceliğinin oyunculara "en iyi oynanış kalitesini sunma" olduğunu yineleyerek, oyuna yeni içerik eklemenin ilk öncelikleri olmadığını yineledi.