Özellikle net ortamında oldukça rağbet gören Age of... serisinin devamı için yeni bir oyun geliyor.
Basit kontrolleri, basit konuları ve adamı birim manyağı yapan multi player özellikleri ile Age of... oyunları oldukça yoğun bir oyuncu ve fanatik kitlesine sahip bir RTS( Real Time Strateji) serisidir. Kendi adıma konuşmam gerekirse ben bu serinin hiçbir oyununa ısınamadım. Sebebi belki her açıdan fazla basit gelmesi. Belki de Single Player' a gereken önemin bir türlü verimemesi. Ne olursa olsun şimdi yepyeni bir Age of... oyunu geliyor ve ben kesinlikle bu seferkini sevebilirim.
YENİLİKLERE AÇIK OLMAK GEREKLİ Özellikle net ortamında oldukça rağbet gören Age of... serisinin devamı için yeni bir oyun geliyor. Age of Mythology. Böylece benim de bu oyunla birlikte Age of... oyunlarından birini sevmek ve deli gibi oynamak konusunda çok önemli mesafeler kat etmem bir oluyor. Bu karar değişikliğimin oyun içinden gördüğüm videoların ve screen shotların çok büyük etkisi olduğunu kabul etmem lazım. Eminim ki siz de benim gördüklerimi görseniz bir RTS’de bu tür grafiklerin nasıl olabileceği konusunda bütün bir yıl tartışırsınız. Evet arkadaşlar deminden beri anlatmaya çalıştığım şey Microsoft’un ve yapımcı firmanın bu seri için uyguladığı muhafazakar tablonun değiştiği ve artık Age of... serisinin yoluna üç boyutlu olarak devam edeceği. Bu değişiklik seriye taze kan ihtiyacını giderebilecek kadar mükemmel.
İlk başta söylenmesi gereken, tam anlamıyla esnek bir kamera kullanımının grafik motoruna adapte edileceği. 360 derecelik dönüşler, zoom seçenekleri ve kamerayla bu çeşit bir oyunda yapabileceğiniz her şey. Bu kamera kullanımının oynanışı ne çeşit bir getirisi olacak orası tartışılır ama rahatlık hissinin, kolay bir oynanışla birlikte sunulması 3d RTS’ler de benim için çok önemlidir. Bu oyunda da bu en iyi şekilde oyuncunun hizmetine sunulacak gibi gözüküyor. Söz esneklikten açılmışken her hangi bir askerinizin gözünden savaşlara katılabileceğinizi de belirtmek istiyorum ki sanırım bu Dungeon Keeper 2 den beri hiçbir 3d RTS uygulanmamış bir özellikti. Tabii Age of Mythology de bunun çok daha gelişmiş ve aktif bir şekilde sunulacağından şüphemiz yok. Ayrıca bu grafik motoruyla öyle güzel görüntüler elde edilmiş ki savaşı bırakıp ortamın güzelliklerini izlemeye koyulacak bir çok kumandana net ortamlarında hazır olun.
Birimlerin, binaların, mekanların ve aklınıza gelebilecek grafiklere dair her şey averajın çok üstünde bir performans sergiliyor. Bu yeni grafik motorunun bir başka getirisi de meydan savaşlarına maksimum destek vermesi. Gerçekten de kalabalık orduları yönettiğinizi artık tüm duyularınız algılayacak. Bu his, serinin diğer oyunlarında öyle pek de başarılı bir şekilde verilememişti ama işler şimdi değişti. Kendinizi oyunun campaign editoründe ‘’Cesur Yürek’’ filminin bir sahnesini hazırlarken bulursanız şaşırmayın ya da "ben manyak mıyım?" diye sorular sormayın kendinize. İşin aslı budur ve siz böyle bir durumda kendinizi normal sayabilirsiniz.
Peki bu oyunu onca zaman kullandığı grafik motoru güzel diye mi bekleyeceğiz. Kesinlikle hayır. Yapımcılar grafik motoruyla birlikte içeriği oluşturan tarihi konsepti de değiştirmeyi uygun görmüşler. Oyun artık mitolojik bir arka plan üzerinde oynanacak, bir çok sağlam ve farklı ırkı da beraberinde getirecek. Burada bahsettiğimiz çeşitli ırklar, kültürler, yaratıklar vs... Yani bağlı olunan ırklar sadece renk ve bir iki sayısal değerle birlikte farklılık taşımıyor. Burada tam anlamıyla her ırkın kökten bir değişikliğe sahip olduğundan bahsediyoruz. Yani eğer Yunan mitolojisini seçerseniz o ırkın etnik değerlerine sahip mekanlara, birimlere ve ünitelere sahip oluyorsunuz. Kullandığınız üniteler ve savaşçılarınız kesinlikle diğer ırklarla ne savaş özellikleri ne de görünüşleri ile benzerlik göstermeyecek. Açıkçası böyle bir genişliği yıllar önce piyasaya çıkan Starcraft dışında şu ana kadar hiçbir oyun yapmayı başaramadı. Fakat edindiğimiz bilgiler ışığında, ırklar arasındaki çeşitliliğin, en büyük rakibi kadar iyi hatta belki de daha iyi olabileceği konusunda yapımcı firmaya güvenebiliriz gibi geliyor. Tabii oyun çıkmadan bu konuda asla kesin konuşulamaz ama en azından ciddi şekilde ümit besleyebiliriz. Çünkü ufukta hayal kırıklığı gözükmüyor.
Her ırkın taptığı farklı tanrılar var. Yunanlıların; Zeus, Mısırlıların;Ra, Vikinglerin;Odin, bunların belli başlıları arasında gösterilebilir. Seçtiğiniz her bir tanrının üzerinizdeki etkileri farklı oluyor. Örneğin kimisi askeri alanda size avantaj sağlarken kimisi de kaynak üretiminde faydalı oluyor. Tabii tanrıların nimetlerinden yararlanmak için onlar adına tapınaklar kurmalı ve sizi hatırlamaları için sabah akşam tapınmalısınız. Bu tanrı sistemi bir süre önce oynadığımız şehir kurma oyunu Zeus:Master of Olympus ile çok büyük benzerlikler taşıyor ve oyundaki sistem de çok güzel olduğu için bu beni pek rahatsız etmiyor. Yalnız sistemin üzerinde yararlı değişiklikler yapılmalı. Bu tanrı sisteminin garip bir çekiciliği var ve bunun üzerinde biraz daha durulmalı.
Ayrıca bana göre belki de Age of... oyunlarının en büyük eksiği olarak gösterebileceğimiz konu kısırlığı sorunu bu yeni oyunda hikayelerin daha detaylı ve komplike olmalarıyla giderilecekmiş. İşte buna görmeden inanmam. Yani Starcraft’ın yalnızca kurgusu yapılıp senaryo haline gelebilecek nitelikteki sürükleyici konusuna hangi oyun, içinde bulunduğumuz birkaç yıl içinde yaklaşabilir merak ediyorum. Fakat Age of Mythology bu konuda iddialı gözüküyor. Tıpkı Starcrafttaki gibi üç farklı ırkın birbirleriyle paralel olarak etkileşim içinde bulunduğu oldukça kaliteli bir senaryo oyun içinde hazır bulunacakmış. Ne diyelim yapabiliyorlarsa yapsınlar, biz de görelim oynayalım. Bunca sene senaryo olayını es geçip oyuncuyu sığır gibi savaştırdıkları oyunların günahlarını çıkarırlar böylece.
En son olarak büyü sisteminin de oldukça geniş bir yelpaze içinde geleceği ve içinde mythology olan bir oyunun büyü sisteminin adam gibi olmazsa bir halta benzemeyeceğini de hatırlatıp size sabırlar diliyorum. Sebep ise gayet basit çünkü oyunun 2002 önce çıkması beklenmiyor. Biz Türk oyuncular olarak çıkış tarihini 1 yıl olarak kafadan belirleyelim de sonra sabır taşı pozisyonunda beklemek bayağı zor oluyor.