World of Warcraft: Shadowlands, Battle for Azeroth’un oyuncularda oluşturduğu hayal kırıklığını silebilecek kadar iyi bir paket mi olmuş yoksa yine aynı şeyleri, farklı mekanlarda yapacağımız bir geliştirme paketi mi? Gelin birlikte inceleyelim.
Bundan Böyle Adımız Maw Walker
World of Warcraft: Shadowlands, Horde ve Alliance arasında gerçekleşen mücadele ile başlayan Battle for Azeroth paketinin sonunda gerçekleşen olayları hatırlatarak başlıyor. Yeni Lich King olarak Frozen Throne’da oturan Bolvar’a meydan okuyan Sylvanas, beklenmedik bir şekilde miğferi parçalamış, bu hareketin sonucu olarak dünya ile öteki diyar arasındaki bağlantı tamamen parçalanmış durumda. Lidersiz kalan Scourge kontrolden çıkmış bir şekilde etrafa saldırırken, Stormwind kralı Anduin ve eski Savaş Şefi Thrall’ın da dahil olduğu bir çok büyük lider kanatlı varlıklar tarafından kaçırılıyor. Azeroth’un Şampiyonu olarak Bolvar tarafından çağırılıp, kaçırılan müttefiklerimizi kurtarmak için Shadowlands’e giriş yapıyoruz.
Yanımızda oldukça kalabalık bir Death Knight grubu ile açılan portal geçerek, hiçbir ölümlünün ayak basmaması gereken bir diyara, kurtarılması mümkün olmayan ruhların atıldığı The Maw’a geliyoruz. Ordumuzun büyük bir kısmı hızlı bir şekilde durdurulsa da, Jaina ve Thrall’ı buluyor, The Maw’ın lideri Jailer ile tanışıyor, Baine ve Anduin’i de kurtarıp bir çıkış noktası aramaya çalışıyoruz. Uzun zamandır aktif olmayan bir geçit bizim varlığımıza tepki vererek açıldığında ise, kurtarmaya geldiğimiz kahramanların fedakarlığı sayesinde geçitten geçip kendimizi Oribos adındaki şehirde buluyoruz.
Oribos ölen ruhların geldiği ilk yer ve burada Arbiter adı verilen varlık tarafından hak ettikleri diyara gönderiliyorlar. Hayatı boyunca nasıl bir yaşam sürdüğüne bağlı olarak Bastion, Maldraxxus, Ardenweald ve Revendreth ahiretleri arasından birine gönderilen kefaretlerini ödeyip, ölümden sonraki hayatı burada geçiriyor. Hiçbir şekilde kurtarılamaz, yaptıklarının kefaretini ödeyemez (Arthas gibi) durumda olan ruhlar ise The Maw adındaki, kaçılması mümkün olmayan bölgeye atılıyor.
Bineklerin olmadığı bölgelerde şekil değiştirenler daha avantajlı bir durumda diyebiliriz.
Arbiter tarafından hüküm verildikten sonra hakettiği diyara gönderilen ruhlar sayesinde her bölgenin anima isimli kaynağa erişim şansı oluyor. Her bölge yeni gelen ruhların özünde bulunan anima sayesinde devamlılığını sağlıyor ve mükemmel bir düzen içerisinde işliyor. Arbiter’ın kırmızı bir ışık tarafından darbe alıp tamamen sessizliğe gömülmesi ise bütün düzeni bozuyor. Hakkında hüküm verilmesi ve uygun yere gönderilmesi gereken bütün ruhlar kendini The Maw’a gönderilmiş olarak buluyor ve diğer diyarların anima kaynağı ciddi anlamda azalıyor.
Uzun bir zaman sonra The Maw’a düşüp çıkabilen ilk varlık olarak hikayeye dahil oluyoruz. Arbiter’ın hizmetkarları ile yaptığımız konuşmanın ardından Bastion’a geçiyor ve asıl hikayeye giriş yapıyoruz. Bundan sonrasını spoiler vermemek adına paylaşmayacağım ama 60. Seviyeye ulaşmaya çalışırken bütün bölgeleri sırasıyla geziyor ve her birinin kendi içerisindeki özel olayları görüp müdahale etme şansımız oluyor. Hikaye ile bağlantılı bir şekilde yeni bölgelere geçiyor ve önemli olayların nasıl başladığına şahit oluyoruz. Revendreth’i tamamlamamız ile birlikte son seviyeye ulaşmış ve istediğimiz Covenant’lardan birine girmeye hazır hale gelmiş oluyoruz. Seçtiğimiz Covenant, giriş görevlerinde şahit olduğumuz olayların daha derinine inmemizi sağlayacak yeni görevler sunuyor.
Çok sevdiğim yazarları da kadrosunda bulunduran Blizzard, hikaye konusunda çok güzel bir iş çıkarmış. Hikayeye giriş kısmı olan The Maw oldukça sürükleyici bir şekilde başlıyor. Ardından gittiğimiz her yeni bölgede sinematikler ile desteklenmiş ilginç olaylara şahit oluyoruz. Daha önce Alpha ve Beta süreçlerinde tecrübe ettiğim görevleri, ilk defa görüyormuş gibi heyecanla izletmeyi başardı. Neredeyse her bölgede beklenmedik ihanetler, sürpriz isimler ve “Yok canım, sen böyle davranmamalıydın” dedirtecek olaylar yaşıyoruz.
Üstelik seviye atlarken başımıza gelen olayların hepsi birer giriş görevi. Revendreth’in isyan hikayesini ya da Ardenwelad’da bağ kurduğunuz tohumdan çıkan ruh ile yapacaklarınızı görebilmek için, o Covenant’a bağlılığınızı sunup, devam hikayelerini oynamalısınız. Farklı tarafların değişik hikayelerini oynamak için diğer karakterlerinizi geliştirme fikrini bir şekilde aklınıza yerleştirmeyi başarıyor. Sırf bu yüzden bile hikaye kısmına iyi puan verebilirim.