The Elder Scrolls Online: Necrom inceleme

Samet Basri Taşlı 11.07.2023 - 13:19
The Elder Scrolls Online: Necrom inceleme içeriğimizde serinin en sevilen yerlerinden biri olan Morrowind’e geri dönüyoruz.
Platformlar PC, PlayStation 4, PlayStation 5, XBox One, Xbox Series X
The Elder Scrolls Online: Necrom
  • Yapımcı - Yayıncı ZeniMax - ZeniMax
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: MMO,Role Playing Game
Merlin Puanı 78
Artılar + Yeni bir sınıf
+ Hikaye
+ Yepyeni bir bölge
+ İlginç companionlar
+ Atmosfer başarılı
+ Seslendirmeler ve Müzikler
Eksiler - Zayıf yan görevler
- Bölgeyi yeterince değerlendirememişler
- Arayüz ve envanter
- Bazı teknik sorunlar hala düzelmemiş

Uzun zamandır başarılı bir şekilde devam eden The Elder Scrolls Online’ın en yeni Chapter’ı olan Necrom ile kendimizi yine büyük bir maceranın içinde buluyoruz. The Elder Scrolls Online: Necrom inceleme içeriğimizde oyuna yeni eklenen Telvanni Yarımadası’nı keşfedip, Arcanist isimli yeni sınıfın enteresan oynanışını keşfedecek, Daedric Prens’lerden biri olan, yasak bilginin koruyucusu Hermaeus Mora’nın ajanı olarak görevimizi yerine getirecek ve bu sırada Apocrypha’yı da görme şansı elde edeceğiz. 

The Elder Scrolls Online: Necrom inceleme / PC

The Elder Scrolls Online: Necrom inceleme - 1

Deadric Prens Hermaeus Mora’yı daha önce duymuş olabilirsiniz, neredeyse tüm Elder Scrolls oyunlarında bir şekilde karşımıza çıkıyor ya da bahsi geçiyordu. Yanlış hatırlamıyorsam ilgili bir hikayenin olmadığı tek oyun Morrowind olabilir, gerçi TES V: Dragonborn Morrowind’de geçiyordu. Neyse, önemli olan konu, Hermorah’ın (bir diğer adı) bizi ajanı olarak seçmesi ve diyarın kaderini belirleyecek bir maceraya girişmemiz.

Telvannni Yarımadası’na Hoşgeldiniz

Oyunun ana hikayesi boyunca hem Telvanni Yarımadası hem de Hermorah’ın diyarı olan Apocrypha’yı gezerek olayları çözmeye çalışıyoruz. Kara Elf halkı ile bolca haşır neşir olduğumuz bölge hem ilginç ana görevleri hem de çok sayıda yan görevi ile bizi uzun süre meşgul edecek kadar dolu. Sonu biraz muallakta kalıyor ama önümüzde 1 yıl var, yeni içerikler ile zenginleşecektir.

Necrom’un ana hikayesinin anlatımını çok beğendim. Gelişen olaylar ilginç, yanımızdaki karakterler sıkıcı değil, diyaloglar güzel yazılmış, seslendirme son iki Chapter boyunca iyice zirveye çıktı zaten. Ne iyi ne de kötü olmalarıyla ünlü Daedric Prens’lerden biri olan Hermorah ile bolca karşılaşıyoruz ve farklı hallerine şahit olabiliyoruz. 

The Elder Scrolls Online: Necrom inceleme - 2

Yeni Bölge ve Yeni Bir Sınıf

The Elder Scrolls Online: Necrom ile birlikte oyuna yeni bir sınıf ekleniyor, büyü kullanıcısı Arcanist. Karakteri geliştirme tarzınıza göre saldırı, savunma ya da iyileştirme amaçlı kullanılabilen Arcanist, Crux isimli bir oynanış mekaniği de ekliyor. 3 taneye kadar biriktirdiğiniz Crux ile kullanacağınız bir sonraki yeteneğin etkilerini arttırabiliyorsunuz. Oyuna çok büyük bir değişiklik getirmiyor ama biriktirdiğiniz kombo puanlarını topluca harcamak eğlenceli geldi. Bütün Necrom paketini Arcanist ile oynadım ve Necromancer’dan daha fazla keyif aldım diyebilirim.

Yalnız başına oynayan oyuncuları en çok sevindiren özelliklerden biri olan Companion sistemi, iki yeni karakter ile genişliyor. Hafızasını kaybetmiş Argonian ırkından Shar-As-Night isimli Warden ile Necrom şehrinde tanışıyoruz. Bilgiye aç, kimileri tarafından çılgın olarak tanımlanan Azandar Al-Cybiades ise hikayenin biraz daha ilerisinde karşımıza çıkıyor. Redguard ırkına mensup olan Azandar, oyuna yeni eklenen Arcanist sınıfını kullanıyor. 

The Elder Scrolls Online: Necrom inceleme - 3

Her iki karakteri de bir süre kullandım ve genel olarak gayet memnunum. High Isle çıktığından beri Ember ile birlikte maceralara atılıyorum ama yeni bir karakter ile yeni macera arkadaşları güzel olur dedim. Hikayelerini öğrendiğimiz görevler gayet keyifli, özellikle Apocrypha’yı dolaşarak tamamladığımız Azandar’ın görevleri. Sonunda Khajiit sevgim beni Ember’a geri götürecektir ama yeni companionlar güzel olmuş. Bu arada değinmeden geçemeyeceğim, her yeni karakter açtığımda tamamladığım companion görevlerini baştan yapmak canımı sıkıyor. Keşke bir ayar getirseler.

Necrom paketi ile birlikte gelen yeni bölgelerden ve içeriklerinden kısaca bahsedeyim. İlk adım attığımız Telvanni Peninsula, Morrowind’in atmosferine uygun şekilde hazırlanmış, devasa mantarlar ve enteresan yapıları ile dikkat çeken bir bölge. Görsel anlamda etkileyici ama Morrowind’in atmosferi biraz sıkıcı, “bak şurada koca mantar var işte” diye etrafı gezdirecek seviyede.

Onu oyuna başarıyla yansıtmışlar aslında. Public Dungeon bölgeleri de gayet iyi. Necrom şehri de benzer bir durumda, görsel olarak gayet iyi ama “her yanını gezeyim” diye etrafta dolaşmadım. High Isles ile egzantrik yerlere alıştığım için buranın atmosferi bana hitap etmedi, yoksa oldukça iyi.

The Elder Scrolls Online: Necrom inceleme - 4

Hermorah’ın diyarı Apocrypha ise bambaşka bir tecrübe. Daha öncce TES V: Dragonborn ile ufak bir tur atma şansı bulduğumuz Oblivion diyarına dönüyoruz. Girdiğiniz anda “evet ben olmamam gereken bir yerdeyim” hissiyatına kapılıyorsunuz. Diyar farklı ve kendine has olunca, görevler de buna uygun şekilde ilginç olmuşlar. Devasa kitap yığınları, uçuşan sayfalar, etrafta gezen garip yaratıklar, karanlık ve yabancı atmosfer falan derken oldukça sevdim burayı. 

Grafik - Ses - Performans 

Necrom ek paketi ile birlikte grafiklere büyük güncellemeler geliyor gibi bir beklenti içinde olmadığınızı umuyorum. Sonuçta yeni oyun değil, bir genişleme paketi ile karşı karşıyayız. Yukarıda da biraz bahsettim ama, yeni bölgeler gayet güzel gözüküyor. High Isles’ın iç açıcı ortamlarına benzer yeni yerler görmeyi bekliyorsanız, buranın daha karanlık bir kıtada olduğunu ve Apocrypha’nın Oblivion’da olduğunu hatırlatmak isterim. Hem yeni bölgeler hem de Arcanist sınıfının animasyonları gayet iyi gözüküyor, şarj edilmiş kitabı düşmanlara doğrultup ölüm yağdırmanın görsel keyfi de var.

The Elder Scrolls Online: Necrom inceleme - 5

Oyunun seslendirme konusunda gelişme gösterdiğini söylemiştim, müzikler ise zaten hep güzeldi, Necrom’da da durum değişmemiş. Hem etrafı gezinirken hem de dövüşe girdiğimizde duyduğumuz müzikler gayet güzel. Oyun dışında iş yaparken ya da yazı yazarken de dinlenecek kadar iyiler. 

Oyunun genel performansı gayet iyi, oyun içinde bulunan çoğu teknik sorun giderilmiş. Hatta oynadığım süre boyunca karşılaştığım bir iki sinir bozucu hata dışında sorunsuz bir tecrübe oldu diyebilirim. Dövüştüğümüz bossun odadan çıkıp başka yerlere saldırması ve o sırada bizim odada addler ile sonsuz bir savaş vermemiz, sonrasında ise bossu lootlayamamız gibi ufak sorunlar yani.Neyse ki çok olmadı.

Sonuç

“The Elder Scrolls Online hala var mı ya?” diye soranlar görüyorum. Evet hala var ve sunduğu içerik bakımından piyasadaki en iyi MMORPG oyunlardan birisi. Necrom genişleme paketi ile birlikte sunduğu içerik hem MMO oyuncularını hem de TES dünyasını takip edenleri tatmin edecek kadar çok. Hiç mi sorunu yok derseniz, var tabi, onlardan da çok kısa bahsedeceğim.

The Elder Scrolls Online: Necrom

The Elder Scrolls Online ilk çıktığında betalarına katılmış, sonrasında yıllarca oynamış, hesabını kaybedip tekrar almış biri olarak oyuna girdiğimde bir şey dikkatimi çekiyor, oyunun ana yapısı hala aynı. Yeni bölgeler, yeni sınıflar, keşfedilecek koca bir dünya ve çok daha fazlası bizi bekliyor ama oyun ilk çıktığında ne yapıyorsak, hala aynılarını yapıyoruz.

Görevler sayıca çok ama birbirine benzeyen amaçlara sahip, yıllardır devam eden bazı problemler hala mevcut, oyuna yeni başlayan biri için yönlendirmesi çok iyi değil ve arayüz/envanter hala daha kullanışsız. Bu yıl ilk defa kontrolcü ile oynayayım dedim, kullanışsız olan arayüz daha da karışık hale geldi. Modlarla bile tatmin edici bir arayüze erişemedim.

Görevlerin benzerliği konusunda ise daha önce gördüğümüz görevi bu defa başka ırktan bir karakterden alıyormuş gibi hissettiğimiz bazı yan görevler var. Onlara çok takılmıyorum artık, zaten MMORPG oyunların sıkıntılarından, ana hikayesi ve özel görevleri hikaye bakımından gayet iyi. Ama görevlerin içeriklerinin hep aynı olması, yani “git şunları temizle” “koş bir potion kap gel” gibi ilerlemesi, azıcık değişiklik isteyenleri üzebiliyor. İçerik çok gibi ama birbirine benzer gidiyor yani. Dünya Etkinlikleri ve Dünya Bossları gibi şeyler var da, farklı olaylara girebiliyoruz.

The Elder Scrolls Online: Necrom

Elder Scrolls dünyasını seviyorsanız, aylık ücret ödemeden, canınız istediği zaman girip gezinebileceğiniz, görev yapmaktan sıkılınca evinizi düzenleyebileceğiniz, iki el kart oyunu oynayabileceğiniz (yeni desteler de eklendi!), kendi başınıza oynamak istediğiniz zaman companion ile zindan tamamlayabileceğiniz, sürükleyici hikayeye sahip bir oyun istiyorsanız, The Elder Scrolls Online: Necrom’u kesinlikle öneririm. Hikayenin gidişatını düşününce, bu yıl boyunca birçok farklı içerik de göreceğimizi düşünüyorum. 

The Elder Scrolls Online şu anda Steam üzerinde %70 indirim ile 54 TL civarında bir fiyata satılıyor. Ana oyun ve The Morrowind Chapter bulunduran bu paket ile oyuna başlayıp, oyundan keyif aldığınızı düşünürseniz Necrom paketini ayrıca satın alabilirsiniz. Zorunlu olmayan aylık Plus üyeliği ile tüm eski eklentilere ve bazı özel imtiyazları da hesabınıza ekleyebilirsiniz. Arayüze alışması vakit alıyor ama geri kalan her şeyi için bile oyunu öneririm.

Yorumlar 4
MK Okuru
MK Okuru 26.12.2024 23:04
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 12.07.2023 00:23
Yıllardır sorulan soru türkçe dil desteği ne zaman gelecek
MK Okuru
MK Okuru 13.07.2023 11:32
Gelmeyecek. Bu şirketin hangi AAA oyununu türko gördün sen?
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.07.2023 19:22
New World oynayın, eğer zamanınızı gömücekseniz ESO'nun aylık aboneliğini almak zorunda kalıyorsunuz. New World'e 2 günde bir dlc çıkmıyor, aylık aboneliği de yok. Season pass'i de pay to win değil. Mekanikleri yeni olduğu için PVP si de çok eğlenceli!
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 11.07.2023 16:36
Dr.Fate çakması bir cover cidden.
Kalan Karakter: 300 Gönder
The Elder Scrolls Online: Necrom
İlginizi Çekebilir