Özel İnceleme
Oyunun çıkışından önce birçoğumuz, yayımlanan ekran görüntüleri ve oynanış videolarına, "Yok artık, bu kadar gerçekçi olamaz, grafikler muhteşem," gibi tepkiler verdik. Yayımlanan videolar, şimdiye kadar görmediğimiz derecede muazzam ve kaliteli görselleri bizlere sunacağını iddia ediyordu yeni Battlefront'un. Daha sonra oyunu deneyimleyebildiğimiz Beta aşamaları geldi çattı. Beta aşamasına milyonlarca oyuncu katılıp, normal sayabileceğimiz yorumlar almış olsa da, oyunu merakla bekleyen ben, oturup bir acaba demeden duramadım. Tabii ki oyunu ön yargılı olmamak için erken konuşmaktan da kaçındık. Ama beta boyunca, oyunun görsel kısmı hafızalarımızdan hiç silinmedi desek yerinde olur.
Oyun çıkmadan kısa süre önce ise, oyunun Season Pass, yani tüm DLC'lere erişebileceğimiz paketin fiyatının 50 Euro gibi bir fiyat ile karşımıza çıkması, birçok oyuncuyu hem sinirlendirdi, hem de haklı olarak hayal kırıklığına uğrattı. Ama açık bir şekilde klasik EA dedik, sineye çektik. Ta ki oyunun çıkış günü yani 19 Kasım gelip, oyuna girinceye kadar.
Oyun Amerika kıtası için 17 Kasım'da raflardaki yerini almış olsa da, Avrupa için bugünü yani 19 Kasım'ı beklemek zorundaydık. Oyun Türkiye saati ile gece yarısı saat 01:00'da sunucularını oyunculara açtı ve ben de hiç vakit kaybetmeden oyunun içerisine daldım. Beta'yı da hali hazırda oynamış olduğum için Training kısımlarına hiç bulaşmadan, direkt olarak Supremacy mod'una giriş yaptım. Battlefield oyunlarından hatırlayacağımız Conquest moduna benzeyen bu mod, harita üzerinde bulunan 5 farklı noktayı ele geçirip elde tutma üzerine kurulu. 40 oyuncuya kadar destek veren bu mod, oyunun en çok oynanan mod’u olacak gibi gözüküyor.
Diğer mod’ların detaylarına geçmeden önce, oyunun oynanış mekanikleri ve mantığı hakkında bir şeyler söylemesek olmaz. Star Wars: Battlefront, her ne kadar Battlefield’ın geliştiricisi Dice tarafından hazırlanmış olsa da, oynanış mekanikleri kesinlikle Battlefield’a benzemiyor. Çok daha basit, kolay anlaşılabilir ve casual yapıda hazırlanan Battlefront, genç yaşlı herkesin oynayabileceği kadar anlaşılır ve kolay. DICE’ın Battlefront’u hazırlarken, seriyi yediden yetmişe herkesin oynayabileceği şekilde hazırlamak için büyük bir emek verdiği su götürmez bir gerçek.
Peki, bu kolaylık nedir? Neden Star Wars: Battlefront, herkesin oynayabileceği kadar kolay bir yapım? Çünkü Battlefront’un oynanış mekanikleri, silah kullanımı, araç kullanımı, silahların geri tepmesi, hasar alma ve hasar verme gibi mekanikler, zaten olması gerektiği şekilde gerçekçi değil. Öyle ki, Battlefront’u oynarken, otomatik bir tüfek ile sağ tuşa bile basılı tutmadan, yani Hip-Fire ile 1KM’den adam öldürebilmeniz çok zor değil. Bu yüzden oyun boyunca hayatta kalma süreniz de oldukça kısa oluyor. Çünkü oyunda herkes, adeta bir ölüm makinesi halini almış. Ayrıca Matchmaking ile ilgili yaşanan sıkıntılar da birleşince, bazen kendinizi çok yüksek seviyedeki oyuncuların bulunduğu sunucularda bulabiliyor, kafanızı nerden kaldırsanız yeri öpebiliyorsunuz. Kısacası oyunun rot balans ayarında ciddi sıkıntılar mevcut. Dice’ın elini çabuk tutup, özellikle matchmaking sistemi üzerinde düzeltmeler yapması gerekiyor.
Oyunlu teknoloji demosu…
Kuşkusuz 2015 yılı, oyuncular için oldukça bereketli bir yıl olarak geçiyor. Birçok büyük firma, bu yıl içerisinde hem devam, hem de yeni oyunlar ile bizleri sanal dünyalara davet etmeye devam ediyor. 2015 yılı için en çok beklenen ve merak edilen yapımlardan biri de, kuşkusuz Star Wars: Battlefront'tu, Battlefield serisi ile hali hazırda gönlümüzü feth etmeyi başaran başarılı stüdyo, bu sefer bizleri Yıldız Savaşları'nın içerisine sokacak, o atmosferi sonuna kadar yaşatacağını iddia ediyordu.Oyunun çıkışından önce birçoğumuz, yayımlanan ekran görüntüleri ve oynanış videolarına, "Yok artık, bu kadar gerçekçi olamaz, grafikler muhteşem," gibi tepkiler verdik. Yayımlanan videolar, şimdiye kadar görmediğimiz derecede muazzam ve kaliteli görselleri bizlere sunacağını iddia ediyordu yeni Battlefront'un. Daha sonra oyunu deneyimleyebildiğimiz Beta aşamaları geldi çattı. Beta aşamasına milyonlarca oyuncu katılıp, normal sayabileceğimiz yorumlar almış olsa da, oyunu merakla bekleyen ben, oturup bir acaba demeden duramadım. Tabii ki oyunu ön yargılı olmamak için erken konuşmaktan da kaçındık. Ama beta boyunca, oyunun görsel kısmı hafızalarımızdan hiç silinmedi desek yerinde olur.
Neden Star Wars: Battlefront, herkesin oynayabileceği kadar kolay bir yapım?
Oyun Amerika kıtası için 17 Kasım'da raflardaki yerini almış olsa da, Avrupa için bugünü yani 19 Kasım'ı beklemek zorundaydık. Oyun Türkiye saati ile gece yarısı saat 01:00'da sunucularını oyunculara açtı ve ben de hiç vakit kaybetmeden oyunun içerisine daldım. Beta'yı da hali hazırda oynamış olduğum için Training kısımlarına hiç bulaşmadan, direkt olarak Supremacy mod'una giriş yaptım. Battlefield oyunlarından hatırlayacağımız Conquest moduna benzeyen bu mod, harita üzerinde bulunan 5 farklı noktayı ele geçirip elde tutma üzerine kurulu. 40 oyuncuya kadar destek veren bu mod, oyunun en çok oynanan mod’u olacak gibi gözüküyor.
Diğer mod’ların detaylarına geçmeden önce, oyunun oynanış mekanikleri ve mantığı hakkında bir şeyler söylemesek olmaz. Star Wars: Battlefront, her ne kadar Battlefield’ın geliştiricisi Dice tarafından hazırlanmış olsa da, oynanış mekanikleri kesinlikle Battlefield’a benzemiyor. Çok daha basit, kolay anlaşılabilir ve casual yapıda hazırlanan Battlefront, genç yaşlı herkesin oynayabileceği kadar anlaşılır ve kolay. DICE’ın Battlefront’u hazırlarken, seriyi yediden yetmişe herkesin oynayabileceği şekilde hazırlamak için büyük bir emek verdiği su götürmez bir gerçek.
Peki, bu kolaylık nedir? Neden Star Wars: Battlefront, herkesin oynayabileceği kadar kolay bir yapım? Çünkü Battlefront’un oynanış mekanikleri, silah kullanımı, araç kullanımı, silahların geri tepmesi, hasar alma ve hasar verme gibi mekanikler, zaten olması gerektiği şekilde gerçekçi değil. Öyle ki, Battlefront’u oynarken, otomatik bir tüfek ile sağ tuşa bile basılı tutmadan, yani Hip-Fire ile 1KM’den adam öldürebilmeniz çok zor değil. Bu yüzden oyun boyunca hayatta kalma süreniz de oldukça kısa oluyor. Çünkü oyunda herkes, adeta bir ölüm makinesi halini almış. Ayrıca Matchmaking ile ilgili yaşanan sıkıntılar da birleşince, bazen kendinizi çok yüksek seviyedeki oyuncuların bulunduğu sunucularda bulabiliyor, kafanızı nerden kaldırsanız yeri öpebiliyorsunuz. Kısacası oyunun rot balans ayarında ciddi sıkıntılar mevcut. Dice’ın elini çabuk tutup, özellikle matchmaking sistemi üzerinde düzeltmeler yapması gerekiyor.