Aylardan 11 Eylül yani Bethesda'nın yeni oyunu Skyrim'e 2 ay kaldı. İşte biz böyle kendimizi avuturken XBOX 360 resmi magazin sitesinde rastladığımız bir makale oldukça ilgimizi çekti.
Makalede yeni oyuna başlar başlamaz ilk üç saatimizi nasıl geçireceğimiz ve bu şekilde oyuna nasıl daha iyi adapte olabileceğimiz anlatılıyor. Üstelik oyun hakkında bir iki ufak yeni bilgi de sunuyor bizlere. Biz de bu makaleyi sizlerle paylaşmak istiyoruz.
DİKKAT! Birazdan okuyacağınız yazı büyük küçük herkes için alabildiğine SPOILER içermektedir. Bizden söylemesi.
1.Embershard Mine'ı keşfedin Karakterinizi belirlediğiniz mağaradan huzur dolu Riverwood kasabasına giden dolambaçlı patikada yoldan çıkmak için karşınıza erken bir fırsat belirecek. Haritanın sağ tarafından Embershard Mine adlı bir maden bulunacak. Skyrim üzerine dağılmış yüzlerce zindandan bir tanesi olan bu maden güzel tasarlanmış, kollarla çalışan köprüleri bulunan, yazılarla dolu bir günlüğü bulunan cesetin olduğu ve elbette bir çok hazine ile düşmanın bulunduğu bir zindan. Söylenene göre bu zindan epey kolay olacakmış. Dolayısı ile oyuna başlarken hem seviyemiz artacak, hem para kazanacağız hem de iyi eşyalara sahip olabileceğiz.
12. Riverwood'da biraz yuva yıkın Riverwood'da Faendal ve Sven adında aynı kıza aşık iki delikanlı bulunuyor. Sven kasabanın Bard'ı yani şairi, Faendal ise elf bir okçu. Faendal, Sven'in kaygısızlığından nefret ederken Sven, Feandal'ın tam bir mal olduğunu düşünüyor. Hangisi ile ilk konuşmayı yaparsanız size yalancı bir mektup verip bunu kıza iletmenizi isteyecek. Mektup sözde diğer aşığın ağzından yazılmış olacak. İçeriğinde ne olduğunu bilmiyoruz ancak az çok tahmin edersiniz. Büyük olasılıkla "Benden adam olmaz kızım bırak peşimi" gibisinden bir şeydir. Elbette mektubu verip vermemek veya gerçeği söylemek sizin elinizde. Eğer Sven'in tarafını seçerseniz para kazanacaksınız öte yandan Faendal yardımınız karşılığında sizi takip edip etrafta bir şeyler vuracak. Ayrıca para karşılığında size okçuluk öğretecek.
23. Altın Pençe'nin peşinde Pek çok defa haberlerde yer aldı Altın Pençe. Bu anahtar, oyunda ejder dilindeki ilk güç sözünüzü öğrenmenizi sağlayacak. İşin ilginç yanı ise görevin oyunun başlangıcına çok yakın olması. Yapmanız gereken şey Riverwood'da Lucan Valerius'un dükkanına gitmek ondan kızıyla ilgili görevi almak.
Ayrıca bu görevden sonra dükkana geri girdiğinizde pek çok eşyada kırımız el işareti ve "çalma" eyleminin kalktığını göreceksiniz. Bunun sebebi görevi başardığınızdan dolayı Lucan'ın sizi sevmesi ve bazı eşyalarını izinsizce almanıza müsamma göstermesi.
34. Barrow Hills'e uğrayın Oyunun başlangıç mağrasından sonra gidilecek bir yer de Bleak Fells Tapınağı ve yakın bir mesafedeki Barrow Hills uçurumu. Buraya demin bahsettiğimiz pençeyi almak için gideceksiniz. Ayrıca Watchtower'ın en tepesinde bir sandık daha bulunuyor. Tapınağı didik didik ararsanız Thief adlı bir seri kitabın ilk bölümünü bulacaksınız.
45. Ejderha ruhu avlayın Ejderha öldürmenin oyunda size yeni shouting power’lar sağlayacağını biliyorsunuz. Bethesda’ya göre ilk ejderhalar, görevi takip ettikçe çıkacak ancak ardından bu iş daha rastgele olmaya başlayacak. Her oyuncu bu alanda farklı tecrübeye sahip olabilecek. Bazısı çok uzakta uçtuğunu görecek, bazısı millet kaçışırken ejderhanın bir evi yıktığını görecek ya da belki hiç rastgele bir karşılaşma yaşamayacaksınız.
56. Duvarlarla çevrili Whiterun’ı ziyaret edin Whiterun’da muhafızlar sizleri aylak aylak dolaştığınız için azarlayabilirler. Evet, yanlış duymadınız. Böyle bir şey yüzünden ceza yiyebilirsiniz. Bethesda henüz “Başıboş gezmediğini ispat et” gibisinden bir seçenek koyacak mı o da belli değil. Öte yandan şehirde bir de Saffir adında bir kadın var. Kendisi her ne kadar görev veren birisi olmasa da kızını yeterince rahatsız ederseniz kızın kocası gelecek ve kılıcını kaybettiğini söyleyecek. Bu kılıcı rastgele bir zindanda bulabileceksiniz.
67. Bir loncaya katılın Whiterun’un en üstünde bir bina var. İsmi çok zor telafuz edilen bir Viking adı ve oldukça güzel bir bina. Dışarıdan tavernaymış gibi gözüküyor. İçeri girdiğinizde büyük olasılıkla büyük bir kavgaya denk geleceksiniz. Merak etmeyin burası batakhane tarzı bir yer derğil. Burası Fighter Guild.
The Companions, Kodlak Whitemane adlı adlı bir adam tarafından yönetiliyor. Kendisi tevazuyu seven bir insan dolayısı ile ona öldürdüğünüz ejderleri anlatmak yerine bu zaman kadar neler öğrendiğinizden bahsedin.
78. Biraz simaycılıkla uğraşın Oyunda yenilebilir her eşyanın dört gizli özelliği var. Ucundan tadına bakarsanız o yiyeceğin özelliklerinden bir tanesini öğrenebilirsiniz. Öte yandan simyacı masasını kullanarak daha fazla özelliğini de öğrenebilirsiniz. Bunun için yerel dükkanlardaki simyacı masalarında deneme yanılma yapmanız gerekecek. Misal, Bone Meal ve Blue Mountain Flower. Her ikisi de “Fortify Conjuration” özelliğini taşıyor dolayısı ile bu ikisinden büyü güçlendirme iksiri yapabilirsiniz. Yetenek seviyeniz başarınızı etkilemiyor. Eğer benzer özellikte iki nesne bulursanız iksir yapabilirsiniz.
89. Dark Brotherhood’a karmaşası Bir tepenin üstünde bina göreceksiniz. Binanın kapısında Dark Brotherhood amblemi var. Kapı açılmayacak fakat size bir bilmece soracak (böyle kaç kapıyla karşılaştınız?).
Oblivion’da masum birini öldürüp uyuyunca suikastçılar kardeşliğine katılabiliyorsunuz. Büyük olasılıkla Skyrim’de de böyle olacaktır. Karanlık maceralar yine bizleri bekliyor.