Kapalı beta testlerine katılmak, oyuncuların bir oyunun piyasaya sürülmeden önceki halini deneyimlemeleri ve geliştiricilere geri bildirimde bulunmaları için eşsiz bir fırsattır. Son zamanlarda, Bandai Namco'nun beklenen shooter oyunu SYNDUALITY Echo of Ada'nın kapalı beta testine katılma şansını yakaladık. Bu yazıda, oyunun mekanikleri, oynanışı ve geliştirilmesi gereken yönleri hakkında düşüncelerimizi paylaşacağız. Eğer oyunun tam sürümünü merak ediyorsanız, bu inceleme size yol gösterecektir.
SYNDUALITY Echo of Ada, oyuncuları gelecekte geçen bir evrene götüren ve hayatta kalma temalı unsurlar içeren bir shooter oyunudur. Oyunda Drifters adı verilen karakterleri kontrol ediyor ve Amasia gezegenini keşfederek AO kristalleri topluyoruz. Bu değerli kristaller, hem ekonomik kazanç sağlamak hem de ilerlemenizi desteklemek adına büyük önem taşıyor.
Oyun, oyunculara Coffincrable adı verilen mecha benzeri araçlar veriyor ve bu araçlar, oyunun en önemli yapı taşlarından biri. Mechalarınızı çeşitli şekillerde özelleştirmeniz mümkün, bu da oyun tarzınıza göre stratejiler geliştirmenizi sağlıyor. Ayrıca, size eşlik eden ve Magus adı verilen yapay zeka arkadaşınız, oyunun atmosferine farklı bir boyut katıyor.
Oyun, yalnızca yaratıklara karşı değil, diğer Drifters'larla da rekabet etmenizi gerektiriyor. Bu da mücadeleyi daha yoğun ve zorlayıcı hale getiriyor. Her görevde, kristalleri toplamak ve onları güvenli bir şekilde üsse geri götürmek esas amacınız. Ancak bu süreçte, hem yaratıkların hem de diğer Drifters'ların engellemeleriyle karşı karşıya kalıyorsunuz. Her iki tarafa karşı dengeli bir strateji geliştirmek, oyunun keyifli ve zorlu yönlerinden biri.
Oyun, AO kristalleri etrafında şekilleniyor. Bu kristalleri toplamak sadece puan toplamak anlamına gelmiyor, aynı zamanda onları üsse güvenli bir şekilde geri götürmek oyunun ana hedeflerinden biri. Kristaller, ilerleyen aşamalarda daha büyük ve zorlu görevlerin kapısını açan fonları sağlıyor. Ancak her kristal avı, zorlu düşmanlarla ve diğer oyuncuların rekabetiyle karşılaşmanızı da beraberinde getiriyor.
Oyunun en dikkat çekici özelliklerinden biri, topladığınız her şeyin öldüğünüzde kaybolması. Eğer bir savaşta başarısız olursanız, hem kristalleri hem de mecha'nız dahil olmak üzere birçok ekipmanınızı kaybediyorsunuz. Bu durum, oyuncuların her hamleyi daha dikkatli planlamasını gerektiriyor ve oyuna ciddi bir risk-fayda dengesi katıyor.
SYNDUALITY Echo of Ada'nın kapalı beta testinde, oyunculara geniş bir çevre keşfetme imkanı sunuluyor. Haritada yer alan kaynakları toplamak, oyunun temel yapı taşlarından biri. Ancak bu kaynaklar sınırlı ve her zaman kolay ulaşılır değil. Bazı kaynaklar, güçlü düşmanlar tarafından korunuyor ve bunları toplamak büyük bir risk oluşturabiliyor. Ayrıca oyunda, mecha'nızın sınırlı enerji seviyeleri olduğu için, yüzeyde harcadığınız zamanı dikkatli planlamanız gerekiyor.
Oyunun zanaat sistemi, oyuncuların kendi stratejilerini oluşturmasını sağlıyor. Ancak bu sistemin tam anlamıyla etkili olabilmesi için kaynak yönetiminin iyileştirilmesi gerekiyor. Mecha’nızın envanteri oldukça sınırlı ve sadece 100 slot sunuluyor. Cephane gibi temel eşyalar bu alanı hızla doldurduğundan, bu kısıt oyun deneyimini zorlaştırabiliyor. Geliştiricilerin, tam sürümde bu envanter yönetimini iyileştirmesi büyük bir artı olacaktır.
Ayrıca, oyunda bazı kontrol ve vuruş kutusu sorunları gözlemledik. Bu durum, savaş sırasında bazen büyük bir dezavantaj yaratabiliyor. Ancak bu sorunların tam sürümde giderileceğini umuyoruz.
Kapalı beta aşamasında olmasına rağmen oyunun grafiklerinin oldukça etkileyici olduğunu söylemek mümkün. Detaylı ortamlar ve ışık efektleri, oyuncuya gelecekte geçen bir dünyada olma hissini veriyor. Ancak bazı grafik hataları ve kare düşüşleri gözlenebiliyor. Bunların final sürümde düzeltilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Ses tasarımı ise atmosferi tamamlayan önemli unsurlardan biri. Mecha sesleri, patlamalar ve çevresel sesler, oyuncunun oyuna daha fazla dalmasını sağlıyor.
Oyunun genel yapısına baktığımızda, özellikle envanter yönetimi ve kontroller üzerinde geliştirilmesi gereken noktalar var. Mevcut envanter sistemi, oyuncuların oyunu daha akıcı bir şekilde oynamalarını engelleyebiliyor. Ayrıca, savaşlardaki vuruş kutuları ve kontrollerde zaman zaman yaşanan gecikmeler, oyunun hızını düşürüyor. Bunların yanı sıra, grafiksel optimizasyon da tam sürümde mutlaka ele alınmalı.
SYNDUALITY Echo of Ada, Bandai Namco’nun umut vaat eden yeni shooter oyunlarından biri. Kapalı beta testinde yer aldığımız süre boyunca, oyunun sahip olduğu potansiyeli açıkça gördük. Kristal toplama mekanikleri, rekabetçi yapısı ve özelleştirilebilir mecha sistemleri ile dikkat çekici bir oyun deneyimi sunuyor. Her ne kadar bazı sorunlar olsa da, bunların büyük bir kısmının tam sürümde düzeleceğine inanıyoruz.
Evet batı oyun geliştiriciliği bıktırdı ama bu Japon'lar da kurtulamadı gitti liseli genç kız sevdasından. İnşallah Çin çözecek düğümü.