Bağımsız oyun stüdyosu Pixelsplit tarafından geliştirilen REVEIL, Alman menşeili bir firma. Daha önce Indoorlands ve Deadly Days gibi oyunlara imza atmış. Firmanın portföyünde beş adet oyun bulunuyor. REVEIL inceleme içeriğimizde de onların son yapımına göz atacağız.
Reveil İnceleme
Walter Thompson'ın hikayesini yaşadığımız, anlatı odaklı psikolojik korku oyunu REVEIL, incelememizin konuğu. Alfred Hitchcock ve Stephen King'in karanlık dünyalarını bilgisayar ortamında yaşatabilmek için tasarlanmış olan yapımda, Walter Thompson karakterinin korkunç anılarına dalıyor ve onun çürüyen zihinsel labirentinde yollarını bulmaya çalışıyoruz. Oyun, 1980'lerin terk edilmiş bir sirkinde geçiyor. Bu psikolojik korku oyunu, ailenin önemi ve kaybetme korkusu gibi evrensel temaları işleyerek derin bir hikaye anlatımı sunuyor.
Reveil İnceleme
Walter, eşi Martha ve kızı Dorie'nin kaybolduğu bir gerçeklikte yönünü kaybettiği bir durumda uyanır. Gerçeklik, son bıraktığından farklı bir şekilde onu beklemektedir. Ne odasının kapısını kilitlediğini ne de ilaçlarının yerini bilmemektedir. Her şey hem gerçeküstü hem de tanıdık hissettiriyor.
İlerledikçe, çevremizi ve Walter'ın geçmişinden parçaları keşfetmek zorundayız. Anlatının kalbinde, Walter'ın sirkte sahne yapımcısı olarak geçirdiği günler ve tüm olayların gerçekleştiği gecenin gizemi yer alıyor. Gerçeklik, hafıza ve hayal gücü arasındaki sınırların bulanıklaştığı bu yolculukta, çılgın ve tuhaf olaylar zincirine tanık oluyoruz.
Reveil İnceleme
Öncelikle oyunun ortamından biraz bahsedeyim. REVEIL, baştan sonuna kadar olmasa da genellikle karanlık bir ortamda geçiyor. Psikolojik gerilim hissini sağlayan önemli etkenlerden de biri bu zaten. Ancak müziklerin de hakkını vermek lazım. Kimi zaman öylesine geriyor ki bunun sebebinin müzik ve ses efektleri olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.
REVEIL bize çok yoğun bir aksiyon yaşatmıyor, bununla birlikte sürekli olarak bir şeyleri çözümlemek zorundasınız. Yukarıda bahsettiğim kilitli odada uyanıyorsunuz, ve dışarı çıkabilmek için anahtara ihtiyacınız var. Elbette cebinizde değil. Onu bulmanız lazım ancak gizli olduğu yerden çıkartabilmek için önce başka bilmeceleri çözmeniz lazım. Genelde ilerlememiz bu şekilde gerçekleşiyor. Ana bilmeceyi çözebilmenin yolu onu tamamlayan bilmeceleri çözmenizden geçiyor.
Reveil İnceleme
Yapım hikayeyi beş farklı bölüme ayırarak geniş bir keşif alanı sunmuş. Bir yandan bilmeceleri çözüp ilerlerken diğer yandan da ilerledikçe oyunun amacının ne olduğunu sorguluyorsunuz. Ancak bu yanlış anlaşılmasın. Walter'ın tek arzusu ailesine yeniden kavuşabilmek. İlerlerken ansızın karşınıza çıkan palyaço ya da hayaletler anlık olarak içinizi ürpertse de bunun Walter'ın zihninin bir oyunu olduğunu anlamanız çok da uzun sürmeyecek.
Bu ilerleyiş süresince çeşitli koleksiyon parçaları, henüz onları toplamanın ne işe yaradığını bilmesem de, maceranın derinliklerine dalmak isteyenlere sunulmuş. Her ne kadar anlatı odaklı oyunlar tekrar oynanabilirlik sunmasa da belki onları tamamlamak için tekrar edilebilir. Ayrıca tekrar oynanabilirliğini artıran önemli bir özellik ise, birden fazla keşfedilecek sonun bulunması.
Reveil İnceleme
Oyunun beni en etkileyen yanlarından biri grafikleri oldu. Unity ile geliştirilmiş olmasına rağmen, beklediğimin daha ötesinde bir performans sergiledi. i7 ve 4070'li MSI Katana dizüstü bilgisayarımda 4K'da sorunsuz bir deneyim sundu. 100 FPS'in altına hiç düşmedi. Sadece motion sickness dediğimiz oyun ilerlerken, sizin hareketsiz kalmanızın oluşturduğu bulantıdan çok müzdarip oldum. Ara ara oyunun başından kalkmak zorunda bile kaldığım oldu. Ancak kişisel bir sorunu oyuna yüklemek ne kadar doğru bilmiyorum.
Gerilim dolu bir dünyada ilerlerken çevrenizdeki gelişmelere ne kadar dikkat ederseniz edin, ansızın karşınıza çıkan ya da beklediğiniz halde çıkmayan öğeler oyunun temel gerginlik öğelerini oluşturuyor. Bir noktada kovalandığınızı düşünün. Arkanıza baktığınızda sizden 10 metre uzakta olan bir takipçiniz, bulmacayı çözerken yanınıza ulaşamasa da, işinizi tamamladığınız anda hız kesmeden devam edebilmeniz için üzerinize atılabiliyor.
Reveil İnceleme
Bu durumu yaklaşık 4-5 saatlik oyun süresi boyunca sürekli olarak yaşıyorsunuz. Öyle vakitler geldi ki "Aman bırak. Dorie'ye ne olursa olsun" derken buldum kendimi. Yine de yılmadan ilerledim, iyi ki de devam etmişim diyorum.
Oldukça uygun bir fiyat seviyesine sahip olan REVEIL, 13 Mart'a kadar devam edecek kampanya dahilinden Steam üzerinden 8.99 Dolara satılıyor. Sonrasında 9.99 Dolara çıkacak olsa da yine iyi bir fiyat seviyesine sahip. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız, denemeniz gereken yapımlardan biri olarak öne çıkıyor. Bir PT olmasa da iyi vakit geçirmenizi sağlayacak oyunlardan biri. Hatta Pixelsplit'in sonraki oyunlarını da beklememiz için sebep sunuyor.
Reveil İnceleme
Reveil İnceleme
Reveil İnceleme
Reveil İnceleme