ArtılarBüyük bir açık dünyaya sahip. Ortalama bir oyun için güzel grafikleri var. Savaş sistemi çok dinamik ve eğlenceli
EksilerAçık dünyası büyük ancak aynı zamanda boş. Bir yerden sonra grindfest'e dönüşüyor. Hikaye açısından çok yavan kalıyor
Çok çok eskiden, daha evlerimizde 'çakma ateri'ler varken hepimizin manyak gibi oynadığı ancak gerçek adını bilmediği efsane bir oyun vardı. Böyle mavimsi bi çocuğu oynuyor, önümüze gelen düşmanları yok ediyor, platformdan platforma zıplıyor ve bölümün sonundaki canavarla kapışıp onun özelliklerini alarak yeni bölüme geçiyorduk. Tanıdık geldi değil mi? Evet, Mega Man'den bahsediyorum. Keiji Inafune adlı abimizin elinden çıkan Mega Man, oyun tarihinin en popüler serilerinden birisidir. Platform türünün öncülerinden olan Mega Man tıpkı akranları gibi tarihin tozlu sayfalarında kaldı ve günümüz popüler oyun dünyasına bir türlü taşınamadı.
Keiji Inafune abimiz Capcom'dan ayrılıp kendi şirketi Comcept'i kurduktan sonra birkaç yeni oyun yaptı ancak bunlar arasında ismini en çok duyduğumuz iki oyun hiç kuşkusuz Mighty No. 9 ve ReCore'dur. Mighty No. 9 tıpkı eski Mega Man oyunları gibi platformcu bir yapıya sahipti ve çocuksu grafikleri yüzünden bu devirde pek tutmamıştı. Şimdi ReCore çıktı ve 'keşke hiç Mighty No. 9 ile uğraşmasaymış da direkt olarak buna öncelik verseymiş' dedirtti. Çünkü ReCore resmen bu devrin Mega Man'i olmuş ve çok da güzel olmuş.
Hiç beklemediğiniz tarzda, kocaman bir dünya
ReCore, bizim yaşamakta olduğumuz dünyanın aksine Far Eden denen bir gezegende geçiyor. Buraya gelmelerinin sebebi de klasik bir post apokaliptik senaryodan gelmekte. Günümüzden 200 sene sonrasını konu alan ReCore'da 2020'li yıllarda "Dust Devil Plague" adlı bir hastalık ortaya çıkıyor ve dünyaya büyük bir tehlike salıyor. Mandate adlı bir sağlık örgütü bu hastalığa karşı savaşmaya çalışsa da yeteri kadar efor sarfedemez ve hastalık kısa sürede tüm dünyayı yaşanılmayacak hale getirir. Mandate de bunun üzerine insanları koloni halinde, daha yaşanılabilir bir gezegen olarak bilinen Far Eden'a yollamaya başlar. Bu koloniler ile beraber gelişmiş Mandate robotları da aynı şekilde Far Eden'a yollanır ve gelen insanlar için yaşamaya uygun bir alan yaratmaya başlar. İnsanlar da bu süreçte zarar görmemek adına 200 yıllık derin bir uykuya daldı ve robotların Far Eden'ı yaşanabilir bir hale getirmesini bekledi. Bu 200 yıl boyunca kolonideki insanların çoğu gizemli bir şekilde ortadan kayboldu ve CoreBot denilen bu robotlar da bozulup yozlaştı. Ana karakterimiz Joule ve sadık CoreBot'u Mack şimdi Far Eden'ın devasa çöllerinde bir başına, insanlara ne olduğuna dair cevapları aramakta. Biz de ona bu yolculuğunda sabırlı bir şekilde yardım ediyoruz.
Gördüğünüz üzere aslında ReCore'un oldukça hoş bir hikaye tabanı var. Bu tema üzerine çok detaylı ve duygu yüklü bir hikaye yazılabilirdi ancak Inafune abimizin hikayeden çok oynanış odaklı oyunlar yaptığını düşünürsek ReCore'un da hikaye bazında zayıf oluşu pek şaşırtıcı değil.
ReCore'un çok büyük bir haritası var. Doğrusunu söylemek gerekirse oyun çıkmadan önce bu kadar büyük bir haritaya sahip olmasını beklemiyordum. Yani elbette açık dünya olacağının farkındaydım ancak bu denli büyük bir haritaya sahip olacağını hiç düşünmemiştim. Aslında gerçekçi bir açıdan bakarsak çok da büyük bir haritası yok. Haritayı büyük olarak algılamamızı sağlayan şey, Joule'un fazla seyahat seçeneğinin olmaması. Fast Travel seçeneği elbette var ancak normal harita içerisinde koşmaktan başka çareniz yok. Tıpkı eski Mega Man oyunlarında olduğu gibi bacaklarınızda roketli iticiler var ancak çok da uzun bir mesafa kat ettirmiyorlar. Anca bazı platformlarda atlayıp zıplarken daha uzun mesafelere ulaşmanızı sağlıyorlar.