Özel İnceleme
Yıllar geçti ve PlayStation 1’in devri kapandı. PlayStation 2 için Jak and Daxter’i duyuran Naughty Dog’a karşılık olarak, Insomniac Games ‘Ratchet and Clank’le karşımıza çıkmıştı. 2002 yılında oyunculara sunulan Ratchet and Clank’in, Jak and Daxter’ı da geçip 14 yıl sonra sinema filmiyle karşımıza çıkmasının altında birçok sebep yatsa da, herhalde çoğumuzun hatırladığı içerik oyunun bizlere sunduğu eğlenceli içeriklerdi. Jak and Daxter’a oranla farklı bir mizah anlayışına sahip olan Ratchet and Clank, kimi zaman ciddileşen atmosferi ile karşımıza çıksa da, bizlere oyunlarında animasyon film tadını da sunuyordu. Tam olarak 14 yaşında olan Ratchet ve can dostu Clank, hem PS4’te hem de sinemada yerini almasıyla birlikte, yeniden karşımıza çıkıyor.
Ratchet and Clank’in öncellikle Reboot ve Remake tadında bir oyunu olduğunu belirtmemde fayda var. Yani, Ratchet and Clank serisinin yeniden yazılmasıyla birlikte, ilk oyunun da yeniden geliştirilmesinin anlamına geliyor. ‘Oyunun sinema fiminin oyunu’ isimli ilginç bir sloganla karşımıza çıkan Ratchet and Clank, bizleri serinin ilk oyununa götürürken, orijinal hikayesinin biraz daha değişmiş bir halini bizler sunmakla birlikte, yeni bir Ratchet and Clank serisi için temelleri de oluşturuyor.
Kaptan Qwark isimli ‘kahraman’ın önderliğinde kurulan Galaktik Korucuları isimli takım, Galaksiyi her türlü tehlikeden koruyarak güvenliği sağlar. Bu ekibe katılmak isteyen Ratchet ise garajında farklı türde ekipmanlar yaratarak hayal kurmaya devam eder. Kaptan Qwark ve ekibinin kendi gezegenine geldiğini duyan Ratchet ekipmanlarını hemen hazırlayarak Galaktik Korucusu olmak için yola çıkar.
Ratchet, Kaptan Qwark’ın yeni Galaktik Korucusu olacağının hayallerini kurarken de, uzak bir gezegende Savaş Robot’ları yaratılıyordur. Hatalı bir Savaş Robotu’nun üretildiğini fark edilince imha alarmı aktif olur ve böylelikle hatalı robot oradan kaçmaya çalışır. Ratchet tarafından daha sonra Clank ismini alacak olan bu hatalı robotla birlikte, bu Galakside hem dostluğun hem de hayallerin anlamını keşfedeceğiz.
Her ne kadar Reboot ve Remake olarak karşımıza çıksa da, Insomniac Games alıştığımız Ratchet and Clank mekaniklerini değiştirmeyerek doğru bir karar almış diyebilirim. O alıştığımız, oynaması rahat mekaniklerle birlikte harika görsellerle karşımıza çıkan Ratchet and Clank, hem serinin hayranlarını hem de platform türü severleri rahatça olumlu yönde etkileyebiliyor. Filmin görsellerine yakın düzeyde bir performansla karşımıza çıkan Ratchet and Clank, gerek silah efektleri, gerek düşman tasarımları ile de çizgisinden sapmadan karşımıza çıkıyor.
Platform oyunlarının tahtına oturmak için geldiler
Naughty Dog’un 1996 yılında oyuncularla tanıştırdığı Crash Bandicoot ile birlikte, oyun sektöründe platform oyunlarının dönemi başlamıştı. Gerek Japonya’da, gerek Avrupa’da, gerek de Amerika’da birçok oyun geliştiricisi Crash Bandicoot’tan esinlenerek yarattığı karakter ve tasarımlarla karşımıza çıkıyordu. Insomniac Games’in 1998 yılında piyasaya sürdüğü Spyro da bunlardan biriydi. Crash ve Spyro’nun dostluğu ve rekabeti o kadar canlıydı ki, ileri de bu iki karakterimiz ortak oyunlarına dahi sahip olmakla birlikte, oyun sektörünün de unutulmazlarından olacaklardı.Yıllar geçti ve PlayStation 1’in devri kapandı. PlayStation 2 için Jak and Daxter’i duyuran Naughty Dog’a karşılık olarak, Insomniac Games ‘Ratchet and Clank’le karşımıza çıkmıştı. 2002 yılında oyunculara sunulan Ratchet and Clank’in, Jak and Daxter’ı da geçip 14 yıl sonra sinema filmiyle karşımıza çıkmasının altında birçok sebep yatsa da, herhalde çoğumuzun hatırladığı içerik oyunun bizlere sunduğu eğlenceli içeriklerdi. Jak and Daxter’a oranla farklı bir mizah anlayışına sahip olan Ratchet and Clank, kimi zaman ciddileşen atmosferi ile karşımıza çıksa da, bizlere oyunlarında animasyon film tadını da sunuyordu. Tam olarak 14 yaşında olan Ratchet ve can dostu Clank, hem PS4’te hem de sinemada yerini almasıyla birlikte, yeniden karşımıza çıkıyor.
Ratchet and Clank’in öncellikle Reboot ve Remake tadında bir oyunu olduğunu belirtmemde fayda var. Yani, Ratchet and Clank serisinin yeniden yazılmasıyla birlikte, ilk oyunun da yeniden geliştirilmesinin anlamına geliyor. ‘Oyunun sinema fiminin oyunu’ isimli ilginç bir sloganla karşımıza çıkan Ratchet and Clank, bizleri serinin ilk oyununa götürürken, orijinal hikayesinin biraz daha değişmiş bir halini bizler sunmakla birlikte, yeni bir Ratchet and Clank serisi için temelleri de oluşturuyor.
Kaptan Qwark isimli ‘kahraman’ın önderliğinde kurulan Galaktik Korucuları isimli takım, Galaksiyi her türlü tehlikeden koruyarak güvenliği sağlar. Bu ekibe katılmak isteyen Ratchet ise garajında farklı türde ekipmanlar yaratarak hayal kurmaya devam eder. Kaptan Qwark ve ekibinin kendi gezegenine geldiğini duyan Ratchet ekipmanlarını hemen hazırlayarak Galaktik Korucusu olmak için yola çıkar.
Ratchet, Kaptan Qwark’ın yeni Galaktik Korucusu olacağının hayallerini kurarken de, uzak bir gezegende Savaş Robot’ları yaratılıyordur. Hatalı bir Savaş Robotu’nun üretildiğini fark edilince imha alarmı aktif olur ve böylelikle hatalı robot oradan kaçmaya çalışır. Ratchet tarafından daha sonra Clank ismini alacak olan bu hatalı robotla birlikte, bu Galakside hem dostluğun hem de hayallerin anlamını keşfedeceğiz.
Her ne kadar Reboot ve Remake olarak karşımıza çıksa da, Insomniac Games alıştığımız Ratchet and Clank mekaniklerini değiştirmeyerek doğru bir karar almış diyebilirim. O alıştığımız, oynaması rahat mekaniklerle birlikte harika görsellerle karşımıza çıkan Ratchet and Clank, hem serinin hayranlarını hem de platform türü severleri rahatça olumlu yönde etkileyebiliyor. Filmin görsellerine yakın düzeyde bir performansla karşımıza çıkan Ratchet and Clank, gerek silah efektleri, gerek düşman tasarımları ile de çizgisinden sapmadan karşımıza çıkıyor.