Mortal Kombat 11 incelemesi! Yıllar geçtikçe popülerliğini diğer büyük oyunlar karşısında kaybeden, ancak hala büyük bir oyuncu kesimine hitap etmeyi başaran dövüş oyunu türünde hala güzide yapımlar görüyoruz. Yeni bir markayı çok zor hazmeden bu tür, hala çoğunlukla 90’larda karşılaştığımız seriler sayesinde oyun dünyasında kendine bir yer bulabiliyor. Çocukluğumuza damga vuran bu seriler sayesinde yeri geldi heves edip mahalledeki karate salonuna başladık, yeri geldi odamızda havaya tekmeler savurduk. Ancak bu seriler arasında şüphesiz Mortal Kombat’ın oldukça ayrı bir yeri bulunuyordur. Kan, vahşet ve acımasızlığın tema olarak benimsendiği bu seri, yıllar içerisinde evrilerek yeni oyunuyla karşımıza çıktı. Hikaye anlatımı açısından oldukça önemli detaylara yer veren Mortal Kombat 11, gelin hep beraber dövüş oyunları tutkunlarını memnun edebilmiş mi? Yakından bakalım.
Mortal Kombat 11 inceleme
İlk olarak çevrimiçi kapalı betasını deneyimlediğim oyun, kombo sistemi açısından oldukça kafamı karıştırmıştı. Dokuzuncu oyunda belli bir temel üstüne kurulan ve hala aynı temel üzerinden götürülen oynanış mekanikleri, yeni oyunda biraz daha değiştirilmiş. Onuncu oyunda hızlı bir tempoya bürünen Mortal Kombat, aynı temposunu hiç düşürmüyor. Bazı karakterlere hızlı, bazı karakterlere ise daha yavaş kombolar entegre eden geliştiriciler sizden tüm karakterleri oynayıp, elinize en yatkın olanını seçmenizi istemişler. Seriye yeni eklenen karakterler ise oldukça kullanışlı olmuş. Bir önceki oyunda oyuna eklenen ve pek tercih edilmeyen Ferra & Torr gibi karakterler yerine karakteristiği daha sağlam olan Collector veya Cetrion gibi karakterler, eski karakterlerin arasında sınıfa yeni gelmiş öğrenci gibi pek sırıtmıyor.
Bir önceki oyunu oynayan oyuncular, karakterlerin dövüş stillerinin olduğunu hatırlayacaktır. Her bir karaktere üç adet dövüş stili veren Nether Realm ekibi bu kez bu özelliği daha detaylı bir şekilde parçalara bölmüş. Mortal Kombat 11 ile seriye kazandırılan beceri özelliği, dövüşe girmeden önce kullanacağınız karakterin nasıl bir tarza sahip olacağına olanak veriyor. Her bir karaktere 10’un üstünde beceri ekleyen geliştiriciler bu becerileri, karakterlerin temel becerileri ile oyunda birleştirmiş. Bu beceriler arasında kendi setinizi oluşturduktan sonra oyuna girip kendi kombolarınızı ortaya koyabiliyorsunuz. Ancak bazı becerilerin, aynı setlerde kullanılmadığını belirtelim. Karakterleri dengelemek açısından kısıtlanan bu özellik, oldukça yerinde olmuş. Fakat bu beceriler arasında bazı becerilerin gereksiz olduğunun altını çizmek istiyorum. Bir karaktere set oluşturmak istediğinizde devamlı olarak en kullanışlı olanlarını setinize ekliyorsunuz. Ayrıca oyunun kombo sisteminin hem yavaş, hem de hızlı olmasından dolayı dikkatli olmazsanız yeni oyunda artık kombo kaçırmanız daha olası.
Mortal Kombat 11’in dövüş sisteminde dikkat çeken bir başka özellik ise Dual Meter adını alan çift bar sistemi olmuş. Normalde bu özellik, eski iki oyunda 3 adet bara ayrılmış şekilde karşımıza çıkıyordu. Komboları devam ettirmek veya düşmanın kombosundan kaçınmak için kullandığımız bu özellik atak ve defans olarak ikiye ayrılmış. Artık saldırı veya savunmada ayrı ayrı kullanacağımız bu barları, daha dikkatli kullanmak zorundayız. Diğer bir yandan seriye sonradan dahil edilen, fakat bazı oyuncuların ısınamadığı X-Ray sistemini yeni oyunda artık kafamıza göre kullanamayacağız.
Artık kombolarda kendi tarzınızı ortaya koyabilirsiniz
Bir önceki oyunda komboların ardına eklenebilen X-Ray sistemi, dengesizlikler doğurabiliyordu. Ancak Mortal Kombat 11’de bu özelliği sadece can barımız Fatal Blow seviyesine geldiğinde kullanabiliyoruz. Karakter can barının yaklaşık yüzde 10’una tekabül eden Fatal Blow kısmı yanıp söndüğünde, tetik tuşlarına basarak X-Ray sistemini devreye sokabiliyoruz. Çevrimiçi maçlarda eşit giden dövüşlerde bu özelliği iyi kullanan oyuncuların hep bir adım önde olacağını söylesek yanlış olmaz. Bunun yanında çevrimiçi maçlarda artık bağlantımızın sağlıklı olmadığı oyuncuyla dövüşmeyi reddetmek de bizim elimizde. Bu özelliğin tüm dövüş oyunlarında olması gerekiyor. Çünkü artık dövüşlerde bağlantı hatası çekmemek, çevrimiçi maçlarda kendini kanıtlamak isteyen oyuncuları fazlasıyla rahatlatacaktır.
Oyunun hikaye kısmı ise şimdiye kadar oynadığınız dövüş oyunlarını unutturacak nitelikte. Her bir oyunda hikaye anlatımı üzerine daha fazla yoğunlaşan geliştiriciler, Mortal Kombat 11’de oyunculara aksiyonu hiç düşmeyen ve eğlenceli bir hikaye sunmuş. Anlatım açısından dokuzuncu ve onuncu oyunun izinden giden yeni oyunun ara sahnelerindeki dövüşler ise artık daha gerçekçi olmuş. Mortal Kombat X’te, Shinnok’ı yenerek tılsımını kendine alan Raiden, tılsımın verdiği etki ile iradesi dışında kötü bir karakter portresine giriyor. Eski babacan ve liderlik içeren tavırlarını öfkesine kaptıran karakterimiz, artık daha acımasız ve duygusuz bir varlığa dönüşüyor. Dokuzuncu ve onuncu oyunda yaptıklarından dolayı evrenlerin dengesini bozan Raiden’ın eylemlerine ise bu sebepten dolayı zaman akışında oynama yapabilen Kronika karakteri müdahale ediyor.