Büyü mü yaman, kudret mi?
Oyun sektörü artık orijinal fikir mi bulamıyor nedir, hep bir eskiye dönüş, geçmişe özlem mevcut son zamanlarda... Özellikle de Kickstarter sağolsun, öyle bir nostaljik RPG patlaması yaşanacak ki bu yıl düşününce heyecanlanmadan edemiyorum. Her ne kadar benim kastettiğim nostaljik RPG furyası izometrik Infinity Engine dönemini kapsasa da, hiç beklediğimiz bir isim daha da geriye, SSI'ın bize kare kare zindanları dolaştırttığı, Might & Magic isminin sıra tabanlı stratejiden fazlası olarak anıldığı zamanlara dokunuyor. Beyler bayanlar, karşınızda 11 yıl aradan sonra çıkan serinin devam oyunu ve köklere dönüş: Might & Magic X - Legacy.
Ubisoft'un yaptığı gerçekten de riskli ve bir o kadar da cesur bir hamle doğrusu. Might & Magic tarzı RPG'ler sahiden de çok geçmişte kaldı ve türün ihtişamlı vakitlerini görmeyen bir nesile hitap etme ihtimalleri gerçekten de düşük. Yine de göze aldıkları risk ve sadık oyunculardan topladıkları geri dönüşler tek potada eriyince ortaya tam anlamıyla özüne sadık bir Might & Magic oyunu çıkmış. Bunu daha Ashan topraklarına adımınızı atar atmaz hissetmemek mümkün değil.
MELEKLER ASLA YALAN SÖYLEMEZSerinin devam oyunu demiştim ya az önce, bu noktada sınırlar biraz bulanıyor aslında. Biz Might & Magic dendi mi hem RPG'nin, hem de Sıra Tabanlı Strateji'nin birbiriyle paslaşmasına alıştık çünkü. Dungeon'ın kırmızı ejderhalarını, Castle'ın kahramanlarını ve şövalyelerini, çoğu entrikanın arkasındaysa Sandro'yu görmeden
"Evet, Might & Magic olmuş bu!" diyemiyoruz malum... Seriyi iflas bayrağını çeken 3DO'dan satın alıp da, Ubisoft'un kendi Might & Magic yorumu olan Ashan dünyasına transfer ettikleri için bu yeni evrende geçen ilk Might & Magic RPG'si Might & Magic X - Legacy (ya da kısaltılmış ismiyle MMXL). Zaten daha açılış videosunda
"Melekler yalan söylemez" cümlesini duyduğunuz anda Heroes VI oynamışlığınız varsa ister istemez bir irkiliyorsunuz. Michael'ın ve diğer meleklerin planları ve getirdikleri utanç artık iyice yayılmış ki, bahsi geçtiğinde irkilen tek kişi siz olmuyorsunuz. Neyse ki Başmelek Michael ve Griffin hanedanlığı arasında geçenler doğrudan bizim grubumuza bağlanmıyor. Öyle olsaydı Heroes VI'yı oynamamış oyuncular konuya uzak kalabilirlerdi zira. Olayın özünün
"Maceracıyız biz, macera arayalım!" olarak başlaması o açıdan gayet isabetli bir karar olmuş. Ama oldu ki Ashan hakkında daha fazla şey öğrenmek istiyorsanız da oyunun bu konuda sağlam bir bilgi bankası olduğunu görmek sizi memnun edecektir.