Video oyun dünyasında Metacritic puanlarının etkisi uzun zamandır tartışılan bir konu. Ünlü oyun yapımcıları Goichi "Suda51" Suda ve Shinji Mikami de, Metacritic'in oyun geliştirme sürecine olumsuz etkileri olduğunu düşünen isimler arasında yer alıyor. Suda, Metacritic'in oyun dünyasında aşırı önemsendiğini ve yaratıcı süreçleri kısıtladığını ifade ederken, Mikami de küçük ve ilginç oyunların büyük bütçeli yapımlar karşısında yeterince ilgi görmediğini belirtiyor.
Suda51, Metacritic puanlarına fazla odaklanmanın oyun geliştirmede belirli bir formülü dayattığını ve bu formüle uymayan oyunların puan kaybettiğini dile getiriyor. Büyük şirketlerin, pazarlama değeri düşük görülen bu oyunlarla ilgilenmediğini de ekliyor. Mikami ise büyük bütçeli oyunların geniş kitlelere hitap etme zorunluluğunun, daha yaratıcı projelerin geri planda kalmasına neden olduğunu savunuyor.
Bu eleştiriler, Metacritic'in oyun kalitesini tek bir puanla özetleme yönteminin, yaratıcılığı kısıtladığı yönündeki uzun süredir devam eden endişeleri yeniden gündeme getirdi.