Özel İnceleme
Halo 2001 yılında piyasaya çıktığında sadece Xbox'ı özel bir konsol haline getirmedi, aynı zamanda FPS oyunlarında çığır açtı. Öncelikle -daha önce defalarca söylemiş olduğum gibi- Halo: Combat Evolved çok önemli bir şeyi kanıtladı; konsollarda FPS oynamak gayet mümkündü. Sadece bu da değil, daha ortada Battlefield yokken, geniş alanlar, araçlı çoklu oyuncu modu ve tüm bu özelliklerin üzerinde kaymak olan harika bir senaryo modu ekledi.
Bungie şüphesiz ki Half-Life'tan sonra gelen en önemli FPS oyununa imza atmıştı. Halo önemli bir seriydi ve Microsoft da oyunun basitleşmesine hiçbir zaman izin vermedi. Her zaman en yukarıya oynadı ve Bungie'nin Halo: Reach ile vedasına kadar her zaman yılın oyunu olmaya aday oldu.
Gönül isterdi ki Bungie asla Halo'yu bırakmasın. Ama oyun dünyası çok nadiren insaflıdır. Ekip Halo: Reach'in ardından Micsoft'tan ayrıldı ve yılların birikimini başka bir konsol oyununa aktardı. Destiny geçtiğimiz ay çıkan The Taken King ile birlikte çıkış yakalarken, sıra Halo serisinin yeni sahibi 343 Industries'e geldi.
343 Industries daha önce Halo: Combat Evolved'un re-make projesinde görev almıştı. Ardından Xbox 360'ın son büyük oyunu Halo 4'ü hazırladılar. Halo 4 kesinlikle başarılı bir oyundu ama ilk kez Halo'nun puanlarının düşmesine neden olmuştu. Gerçi 2-3 puanlık bir düşüş ne kadar kötü olabilir ki?
Sıra geldi Gardiyanlara. Buram buram Destiny göndermeleriyle dolu olan Halo 5, aynı zamanda 343 Industries'in Bungie'ye son bir selamı. Çünkü yeni ekip Bungie'nin Halo'sunu değil kendi oyunlarını yapmak istiyordu. Halo 4 bu yönde arada kalmış bir yapım olsa da Halo 5: Guardians kesinlikle kendi çizgisinde ilerliyor.
Ha, bu ilerleme bazı noktalarda Bungie'yi mumla aramamıza neden olsa da bazı noktalarda eskisinden bile daha eğlenceli oluyor.
Öncelikle bize yalan söylediler. HEPİMİZE! Bir yıldır sürdürülen viralin doğru olmadığını içten içe biliyordum ama "onu" görmeden asla emin olamayacaktım. Bize Master Chief'in öldüğünü söylediler. Fragmanlarda hep Osiris'i gösterdiler. Hep Chief'i geri plana attılar. Dev adamı gayet güzel bir şekilde sakladılar. Hayır, bir de utanmadan gidip, adamın ölümünü anlatan bir fragman yayımladılar. Eğer son çıkış fragmanı olmasaydı inanın "Aha gitti dağ gibi adam." diye kendi kendime hayıflanacaktım. Neyse ki Master Chief tüm ihtişamıyla Halo 5: Guardians'tan rol çalmayı başarıyor.
Rol çalma derken? Evet, ilk kez bir Halo oyununda ana karakterimiz Master Chief değil. Hatta bu sizi üzecek kadar büyük bir değişiklik. Bungie daha önceleri Halo için Locke'u ana karakter olarak düşünmüş ama asla böyle bir oyun geliştirmemişti. Dünya üzerindeki en karizmatik adamın yerini alamayacağını elbette biliyorlardı. 343'se bunu başarmak için elinden geleni yapmış ama John-117'nin Halo 5'e etkisi gerçekten minimal ölçüde tutulmuş.
343 Industries seriye kendi imzasını atmak isterse...
Elinizdeki oyun gerçek bir efsane olduğunda insan nasıl başlayacağını bilemiyor. Halo hakkında konuşmak kolay ama oyun sektörünü tamamen değiştiren bir oyunu nasıl en iyi şekilde size aktarabilirim?Halo 2001 yılında piyasaya çıktığında sadece Xbox'ı özel bir konsol haline getirmedi, aynı zamanda FPS oyunlarında çığır açtı. Öncelikle -daha önce defalarca söylemiş olduğum gibi- Halo: Combat Evolved çok önemli bir şeyi kanıtladı; konsollarda FPS oynamak gayet mümkündü. Sadece bu da değil, daha ortada Battlefield yokken, geniş alanlar, araçlı çoklu oyuncu modu ve tüm bu özelliklerin üzerinde kaymak olan harika bir senaryo modu ekledi.
Bungie şüphesiz ki Half-Life'tan sonra gelen en önemli FPS oyununa imza atmıştı. Halo önemli bir seriydi ve Microsoft da oyunun basitleşmesine hiçbir zaman izin vermedi. Her zaman en yukarıya oynadı ve Bungie'nin Halo: Reach ile vedasına kadar her zaman yılın oyunu olmaya aday oldu.
Öncelikle bize yalan söylediler. HEPİMİZE!
343 Industries daha önce Halo: Combat Evolved'un re-make projesinde görev almıştı. Ardından Xbox 360'ın son büyük oyunu Halo 4'ü hazırladılar. Halo 4 kesinlikle başarılı bir oyundu ama ilk kez Halo'nun puanlarının düşmesine neden olmuştu. Gerçi 2-3 puanlık bir düşüş ne kadar kötü olabilir ki?
Sıra geldi Gardiyanlara. Buram buram Destiny göndermeleriyle dolu olan Halo 5, aynı zamanda 343 Industries'in Bungie'ye son bir selamı. Çünkü yeni ekip Bungie'nin Halo'sunu değil kendi oyunlarını yapmak istiyordu. Halo 4 bu yönde arada kalmış bir yapım olsa da Halo 5: Guardians kesinlikle kendi çizgisinde ilerliyor.
Ha, bu ilerleme bazı noktalarda Bungie'yi mumla aramamıza neden olsa da bazı noktalarda eskisinden bile daha eğlenceli oluyor.
Öncelikle bize yalan söylediler. HEPİMİZE! Bir yıldır sürdürülen viralin doğru olmadığını içten içe biliyordum ama "onu" görmeden asla emin olamayacaktım. Bize Master Chief'in öldüğünü söylediler. Fragmanlarda hep Osiris'i gösterdiler. Hep Chief'i geri plana attılar. Dev adamı gayet güzel bir şekilde sakladılar. Hayır, bir de utanmadan gidip, adamın ölümünü anlatan bir fragman yayımladılar. Eğer son çıkış fragmanı olmasaydı inanın "Aha gitti dağ gibi adam." diye kendi kendime hayıflanacaktım. Neyse ki Master Chief tüm ihtişamıyla Halo 5: Guardians'tan rol çalmayı başarıyor.
Rol çalma derken? Evet, ilk kez bir Halo oyununda ana karakterimiz Master Chief değil. Hatta bu sizi üzecek kadar büyük bir değişiklik. Bungie daha önceleri Halo için Locke'u ana karakter olarak düşünmüş ama asla böyle bir oyun geliştirmemişti. Dünya üzerindeki en karizmatik adamın yerini alamayacağını elbette biliyorlardı. 343'se bunu başarmak için elinden geleni yapmış ama John-117'nin Halo 5'e etkisi gerçekten minimal ölçüde tutulmuş.
yiğit