ArtılarMükemmel grafikler, sesler, yapay zeka, Multiplayer ve harika atmosfer
EksilerBir iki Cutscene'de ufak bir yavaşlama var
Bazı oyunlar olur ki, ünlü bir yapımın devamıdır veya oldukça iyi gözüken
yeni bir projedir. Ancak şu gerçek vardır, duyurulduğu gibi başkalarının
yapamadığı büyük bir heyecana ve beklentiye neden olurlar. Yayınlanan ekran
görüntüleri, videolar resmen iştah kabartır. İşte Gears of War, ikinci
kategoriye giriyor. Yeni bir oyun ve yeni bir serüven olarak lanse edildi.
Duyuruldu, hakkında sözler verildi, yorumlar yapıldı. İnsanlar forumlarda Gears
of War için tonlarca yazı ve yorum yaptı. Fakat oyunun tam sürümü ortalıkta
yoktu. Beklentiler arttı ve sabırlar taştı. GOW (Kısa isimle hitap edeyim
artık), usta bir yapımcıdan Epic Games’ten çıkıyordu. Unreal, Unreal Tournament,
Unreal Tournament 2004 gibi oyunları bizlere kazandıran bir firma da olunca,
tabii ki heyecan dizginlenemiyordu. Sonunda GOW piyasaya çıktı ve yüzünü
gösterdi.
Yeni bir klasik mi?
Gears of War yazısı ekranda gözüktüğü zaman bir anda kalbim çarpmaya başladı.
Çünkü uzun zamandır beni heyecanlandıran bir oyundu. Yapıma girer girmez ilk
dikkat çeken detay tabii ki, insanları aylarca hakkında konuşturan ve en çok ilgi
çeken kısım grafiklerdi. GOW, Unreal 3 Engine kullanıyor ve ortaya harika bir iş
çıkartmış. Kaplamalar ve dokular mükemmel, özellikle bunların üstüne gelen ışık
ve gölgelendirme detayları ciddi anlamda süperdi. Yapımda uzaktan baktığınız bir
yerin dibine girip, ayrıntılara girdiğinizde grafiklerde bir bozulma yer
almıyor. Bazı oyunlarda uzaktan iyi gibi duran bir yer, yakında sanki çamurla
yapılmış gibi olabiliyor. Ancak GOW’da buna hiçbir şekilde rastlamadım. Unreal 3
çevreyi harika bir şekilde çizmiş ve detaylar cidden insanı çıldırtıyor. Sadece
çevre değil, modellemeler de son derece ayrıntılı olmuş. Ana karakter Marcus
Fenix ve diğer karakterler harika resmedilmiş ve yapımcılar karakterler üstünde
de detaylara önem vermişler. Bunların belki de en büyük kısımlarından biri, oyun
ilerledikçe karakterlerin yüzleri yaralanıp, kirlenmesi. Hatta zırhların
boyunlarına yaptığı deformasyon bile kendine yer bulmuş. Boyun kısımlarında
zırhtan dolayı kızarıklık bile kendini belli ediyor. Koştuğunuz zaman arkanızdan
kalkan toprak parçaları, silahınızın ateşi, düşmanlarınız olan Locust’ların iç
organlarına kadar gözükmesi oldukça ince ve önemli detaylar. Özellikle yapımdaki
patlama efektleri göz kamaştırıcı, sanki orasının veya düşmanınızın gerçekten de
patladığı ve alevler içinde kaldığını sanıyorsunuz. Düşmanlarınız olan
Locust’lar da diğer karakterler gibi güzel şekilde modellenmişler. Kesinlikle
onlarında sizlerden aşağı kalır olduğunu sanmayın, bu kadar mükemmel grafiklere
rağmen oyunun ayrıca sorun çıkarmaması da artı bir yön.
Sesler
Grafikler atmosferin temelini oluşturup, bizlere o yıkık ve dökülmüş savaş
ortamını gösterirken, kulaklarımızda bundan nasibini alıyor. Sesler de
kesinlikle grafikler kadar başarılı ve oldukça ayrıntılı. Öldürdüğünüz
Locust’ların ölüm anlarındaki efekt aynı değil. Farklı bir şekilde kullanılmış.
Silah sesleri kesinlikle kulakları dolduruyor. Ciddi anlamda bir silahı elinize
alıp, düşmanlara karşı daldığınızı hissettirecek kadar mükemmeller. En ince
noktasına kadar ses efektlerini duyabilirsiniz. Kurşunların duvara çarpması, her
patlamanın ayrı bir ses efektinde olması, aksiyon dolu sahnelerde tek tük
efektlerin kullanılmaması, kesinlikle GOW’da ses kısmı oldukça çeşitli yapılmış.
Konuşmalar, seslendirmeler ve diğerleri harika bir biçimde yapımda yer alıyor. Güzel grafiklerden sonra seslerde tüm olayı bitiriyor ve atmosferi tamamlıyorlar. Epic Games’e buradan şapkamı çıkartıp selam ediyorum.