Vicdansız firma bu yüzden hızlı hızlı oyun çıkartıyormuş
Akıllı telefonlara yaptığı oyunlarla herkes tarafından bilinen GameLoft'un oyunlarının her ne kadar başka oyunlara benzerlik(!) gösterdiğini farketsek de bu kadar seri oyun çıkartması bizleri şaşırtıyordu açıkçası. Ancak şimdi işin sırrı ortaya çıktı.
Firmanın Auckland Stüdyosu Eski Baş Programcısı Glenn Watson yaptığı bir röportajda GameLoft'un iş ortamını anlattı ve bütün dünya şok oldu.
Nitekim Watson'a göre firmada çalışma saatleri çok ağır ve haksızlıklar içeriyor. Örneğin firmanın üst düzey yöneticileri çalışanlarına yanlış çıkış tarihleri bildirerek gereksiz yere telaş yaratılmasına sebep oluyorlarmış ve bu yüzden de çalışanlar günde 12 ile 14 saat çalışmak zorunda kalıyorlarmış. Bu da yetmezmiş gibi yüzlerce saat mesaiye kalıyorlarmış. Zaten Watson da dört hafta boyunca hafta sonları da dahil günde 14 saat çalışınca istifa etmesi gerektiğine karar vermiş.
Yapılan anlşamlara göre stüdyo çalışanları "makul saatler" boyunca firma adına çalışmak zorunda, ancak belli ki bu makul saatlerin tanımı üst düzey yöneticiler tarafından istendiği gibi çevrilebiliyor. ÜStelik Watson bu durumun Yeni Zelanda anayasasındaki İşçilikte güvenlik ve sağlık bölümü altındaki pek çok maddeye aykırı düştüğünü belirtiyor.
Herşeyin yanında Watson stüdyonun kötü performansının tamamen çalışanların çalışma koşulları ile alakalı olduğunu ve eğer kişilere dinlenme şansı verilse aynı çıkış tarihinde daha az hatalı oyunlar yapılabileceğini belirtiyor.