EA FC 25 İnceleme: EA FC her yıl oyuncular tarafından tercih edilen bir numaralı futbol oyunu. Buna rağmen oyuncular tarafından her yıl eleştiriliyor. Eleştirilerin merkezinde momentum, buglar, glitchler ve denge sorunları yer alıyor. Ayrıca Pro Clubs gibi oyun modlarında da yapay zekanın göstermiş olduğu oynanış performansı da oyuncular tarafından çokça eleştirilmekte.
Ayrıca her yıl aynı oyuna para vermenin anlamsız olduğu konusunda ısrarcı olan oyuncuları bu sene EA mutlu edebilmek için FC 25’de radikal değişiklikler yapmaya karar vermiş. Ancak bunların sonuçlarını görmek için henüz erken. Erken aşamadan beri oyunu deneyimleme imkânım oldu. Şimdiye kadar toplamda 23 saat oynanışı geride bıraktım. Benim tecrübelerim Ultimate Team, Pro Clubs ve Rush modları özelinde oldu.
EA FC 25 ile birlikte bu yıl fiziksel temasların çok yoğun olduğunu ve temasa bağlı oyunun momentumunda ciddi değişiklikler olduğunu net bir şekilde görebiliyorsunuz. Maçlar esnasında geçen yıla oranla oyuncular çok daha fazla birbirileri ile temas halinde. Bu da oyuncunun başka bir oyuncuya takılmasına, dengesini kaybetmesine düşmesine ya da top hakimiyetini sağlayamamasına yol açıyor. Ayrıca pozisyon alma gibi durumlarda da fiziksel üstünlük belirleyici rol oynuyor.
EA FC 24’ün aksine bu yıl oyuncularda sadece hız değil, güç, denge ve reaksiyon gibi özellikler de önem kazanmış. Pek çok pozisyonda top ortada kalabiliyor ve reaksiyon ciddi anlamda önem kazanabiliyor. Ayrıca soğukkanlılık özelliği de baskı altında daha az hata yapmanızı sağlıyor. Aslında soğukkanlılık özelliği yıllardır bu şekilde işliyor olsa da ilk kez EA FC 25 ile birlikte hissedilebilir hale gelmiş durumda.
Tüm bunlarla birlikte gerek Ultimate Team modunda gerekse Pro Clubs modunda oyuncuların istatistiklerinin doğru ve dengeli dağılımı önem kazanıyor.
EA FC 24’te bir oyun modunda herhangi bir oyuncunun pas özellikleri düşük olsa da bir şekilde pas oyunu yapabiliyor hatta kimi zaman oyuncuların düşük pas özellikli futbolcularla atamamaları gereken pasları atabildiğini gördük. Bu yıl bu duruma denge gelmiş durumda. Artık kontrolünüzdeki oyuncunun özellikleri ve yetenekleri neye el veriyorsa onları yapabiliyorsunuz. Daha fazlasını değil. Yani eğer oyuncunuzun pas özelliği düşük ise bir kanattan diğer kanata kusursuz bir biçimde L1 Üçgen ile havadan pas atamıyorsunuz. Genellikle bu girişimler komik sonuçlara yol açabiliyor.
Aslında bunun bu şekilde olacağı EA yetkilileri tarafından FC 25 lansmanında belirtilmişti. Ancak açık konuşmak gerekirse bunu bu kadar net bir şekilde oyunda görmeyi beklemiyordum. Pas oyunu yapabilmek ve hem doğru hem de istediğiniz gibi paslar verebilmek için yönetmekte olduğunuz futbolcunun pas yeteneklerinin istekleriniz için gerçekten yeterli olması gerekli.
Benzer bir durum elbette top süreme ve çalım yetenekleri için de geçerli. Bu sene EA FC 25’te savunma oyuncuları hatta genel olarak yapay zekanın savunma girişimleri oldukça agresif. Dolayısı ile sahip olduğunuz oyuncuların top hakimiyeti ile alakalı yetenekleri savunma oyuncuları ekarte edebilmek için önem kazanıyor. Eğer yeterli top hakimiyeti özelliklerine sahip değilseniz geçen seneye göre çok daha hızlı ve kolay bir şekilde top kaybı yapıyorsunuz.
Az önce kısaca değindiğim konuya burada daha detaylı girişmek istiyorum. EA FC 24’te yapay zekâ tarafından yönetilen savunma oyuncuları yaptıkları hatalar nedeniyle oyuncular tarafından çok sert şekilde eleştirildi. Aslında bence geçen sene savunma dengesi ve dozajı gayet yeterli ve olması gereken noktadaydı. Savunma oyuncuları yer yer hatalar yapıyor yer yer de hayat kurtaran müdahalelerde bulunuyordu. Ancak bunları yeterli bulmayan oyuncular savunma da müdahale esnasında yapılan hatalara ve aynı zamanda markajda yapılan hatalara oldukça kızgındılar.
EA FC 25 ile birlikte savunma oyuncuları hatta orta saha oyuncuları dahil oldukça agresif ve göz açtırmayan bir savunma anlayışına ve yeteneğine kavuşmuş. Top daha ayağınıza gelmeden bırakın doğru pozisyon almayı ya da müdahale çabasını yıldırım gibi refleksler ile kaydığını görebilirsiniz. Siz daha reaksiyon dahi vermeden müdahale için doğrudan kaymayı tercih eden orta saha ve savunma oyuncuları sizi çaresiz bırakabiliyor.
Bu noktada EA FC 25 oyuncuyu ya pas oyununa itiyor ya da 5 yıldız beceri hareketleri ile savunmayı ekarte etmeye. Bu durum da benim gibi oyunu o kadar da rekabetçi oynamayan insanlar için üzücü bir durum. Oyuncuların çalım yeteneklerini de ezberlemek istemiyorum. Oyun üzerine bu kadar düşünmek istemiyorum. Ancak bu yıl şimdilik işler bu şekilde ilerleyecek gibi görünüyor.
Ayrıca pres ve markaj konusunda da son derece bunaltıcı davranan yapay zekâ bir anda etrafını sarabiliyor, pas yollarını kapatabiliyor ve fiziksel mücadele girişebiliyor. Kısacası bu yıl savunma oyuncuları topu sizden alabilmek için gerekli olan tüm yolları deniyor. Sizi sadece geride karşılamıyor kendisine verilen görev tanımına bağlı olarak sizi boğuyor ve oyunda gerçek anlamda aktif bir rol üstleniyor.
Aslında az önce yukarıda belirttiğim tüm oyun özellikleri elbette Ultimate Team modunda da oldukça geçerli. Erken aşamadan 77x2 79x2 gibi paketler ile oyuna başladık. Bence bu iyi bir nokta. Geçen yıl oyun çıktıktan çok kısa bir süre sonra kadrolar ikon oyuncularla dolmaya ve herkesin kadrosu oldukça iddialı olmaya başlamıştı bile. Görünen o ki bu sene geçen yıla göre güçlü kadrolar kurmak biraz daha zaman alacak.
Toplamda 30’dan fazla paket açmış olmama rağmen iki adet 87 reytingli ve geçen senin sıradan olan kartları dışında değerli hatta oynatılabilir yüksek reytingli pek bir oyuncu çıkmadı. Dolayısı ile umarım bu yıl daha kasım ayından ikon dolu kadroları görmeyiz.
Ödüller ve deneyim puanı sistemi ise bu yıl da tıpkı geçen yıl olduğu gibi. Bu noktada eğer herhangi bir değişiklik varsa da ben oyun deneyimim boyunca fark etmedim. Bir tek yeni eklenen Rush puanı ve ona bağlı görevlerimiz var.
Açıkçası bu konuda oldukça şaşkınım. Rush modunu oyunun her noktasına entegre eden EA, FC 25 Ultimate Team’de oyuncunun gözüne sokacak ve oyuncuyu değerli ödülleri kazanabilmek için zorlayıcı bir şekilde bu modun oynanmamasına itecek diye bekliyordum. Ancak görünen hiç de böyle değil. En azından şimdilik. Rush oynadıkça puan kazanıyor puan kazandıkça ödül elde edebiliyorsunuz. Ancak puan kazanmak… İşin Orası biraz karmaşık.
FC 25 Rush, EA’in bu sene oldukça üzerinde durduğu bir mod olarak karşımıza çıkıyor. İster Pro Clubs ister Ultimate team istediğiniz her oyun modunda Rush oynamanız mümkün. Ancak dikkat!
Eğer mental olarak kendinizi sağlıklı, sabırlı ve sükûnet içerisinde hissetmiyorsanız Rush sizin için zorlu olabilir. 5’e 5 oynana bu oyun modunda 8 futbolcuyu çevrimiçi oyuncular yönetiyor. Dolayısı ile tahmin edebileceğiniz üzere ortalık tam bir curcuna haline geliyor. Birbiri ile alakasız aynı takımda 4 oyuncunun futbol oynama çabası düşünce olarak hoş olsa da ne yazık ki pratikte oldukça kötü. Bir maçı 9-0 kazanırken başka bir maçı 13-2 kaybedebiliyorsunuz. Üstelik hiçbir şey sizin kontrolünüzde değil. Çünkü Rush bir takım oyunu ancak egoları ile kavrulan oyuncular ile söz konusu modu oynamak gerçek bir faciaya yol açıyor.
Belli başlı problemleri belirtmek gerekirse bunların zirvesinde puan için karakterini afk bırakan oyuncular. Bunun için de Ultimate Team modunda Rush oynayarak nasıl puan kazanılır bunu anlatmam gerekli. Rush moduna giriş yaptıktan sonra lobi ekranın altında seçebileceğiniz oyuncuları görüntülerken sağ tarafta yer alan panelde ise size ekstra puan kazandıracak seçenekleri görüyorsunuz. Örneğin Hollanda liginden oyuncu seçmek takımdaki herkese +700 puan verir. Bu ve bunun gibi ek puan kazanabileceğiniz opsiyonlar mevcut. Kazandığınız puanlar ile de ilerleme sağlayıp güzel ödüller kazanabiliyorsunuz. Şimdi konuya geri dönecek olursam, oyuncular anladığım kadarı ile bir noktada Rush modundaki anlattığım sorunlar ile mücadele etmekten bıkmış. Dolayısı oyuna girdiğinde tüm bu kaos ile uğraşmamak için oyuncularını afk bırakıyorlar. Sonuçta kazanın ya da kaybedin ekstra puan alabildiğiniz seçenekler ile zahmetsizce puan ilerlemesi kaydedebiliyorsunuz. Bu durum da bu modda afk oyuncu sorununu çoktan doğurmuş durumda.
Bir diğer sorun ise arkadaşları ile bu moda giren insanlar. Aslına bakarsanız böyle bir moda arkadaşı ile giren insanların herhangi bir şekilde sorun yaratmaması lazım. Lakin sadece kendi aralarında oynayan ve takımın geri kalanını görmezden gelen arkadaş gurupları. Bu durum da sonuçta eğlenmek için girdiğiniz oyunda canınızın sıkılmasına yol açabiliyor. Ayrıca elbette tahmin edebileceğiniz üzere bu tür durumlar maçlarda mağlubiyet almanızı kaçınılmaz hale getiriyor.
Yazıda daha önce de belirttiğim gibi temasa bağlı oynanış farklılıkları kendini çok güçlü bir şekilde hissettiriyor. Ek olarak majör bir değişiklik olduğunu ben hissetmedim. Kimi oyuncular tarafından oyunun bu yıl daha ağır aktığını ve oturaklı hissettirdiği yönde yorumlar olsa da bu konuda benim kesin kanılarım bulunmuyor.
EA FC 25 kimi oyuncularda her ne kadar bu şekilde hissettirse de bunun düşük reytingli oyunculardan kaynaklanan bir hissiyat olduğunu ve bunun da oyuncularda illüzyon etkisi yarattığını düşünmekteyim. Top fiziğinde ise herhangi bir değişim yok gibi görünüyor. Topun ivmelenmesi, havalanması ve sekmesi gibi durumlar bir önceki oyunla birebir aynı gibi görünüyor.
Geçtiğimiz yıl kaleciler kimi zaman hatalı goller yese de genel anlamda bence oldukça başarılıydı. Özellikle topu dışarıya çelmeleri topun sekmesinden kaynaklı oluşabilecek pozisyonların önüne geçiyordu. Bu yıl görünen o ki kaleciler adeta baştan yaratılmış. Kenarlardan vurulan sert şutlarda kaleciler çoğunluklu olarak topu altı pas bölgesine sektiriyor. Eğer savunma oyuncularınızın reaksiyon reytingi yeterince iyi değilse müdahale edemedikleri gibi top bir anda rakip oyuncuların önünde kalabiliyor.
Cepheden çekilen şutlar ve kalecilerin genellikle şutlara verdiği tepkiler ise daha gerçekçi bir hal almış. Oynanış tecrübem boyunca kalecilerin şutları bir den fazla müdahale ile kontrol ettiklerine şahit oldum. Şutları önce elleri ile yumuşatıp ondan sonra topa hâkim olmaya çalışıyorlar. Tabi bu durum da bazen ilginç pozisyonların ortaya çıkmasına yol açabiliyor. Artık çektiğiniz kurşun gibi şutları kaleciler sanki su topu tutarmış gibi tutmuyor. Bu noktada daha gerçekçi olan bu yaklaşım benim hoşuma gitti.
Steam’de ve arkadaşlarımın arasında oyunda Türkçe dil sorunu yaşayan pek çok oyuncu gördüm. Benim bu incelemeyi yazdığım zamana kadar ne yazık ki bu hata ile alakalı bir gelişme mevcut değil. Umarım bu sorun kısa sürede çözülür.
Geçen yıl aşırı güçlü olan uzaktan trivela şut bu sene de yine ne yazık ki aynı şekilde oldukça güçlü ve oyuncuların kalecileri kolayca avlayabilmesine olanak tanıyor. Oyunu tamamen bozan bu mekanik umarım bu yıl düzeltilir.
Ayrıca bir de savunma esnasında karşımıza çıkan ve oyun bozan ciddi bir sorun mevcut. Oyun esnasında L’ ve R1 tuşlarına aynı anda basarsanız savunma yapan oyuncunun kontrolü tamamen kayboluyor. Bu yetmezmiş gibi bir de üstüne sol analog çubuğu kitleniyor ve savunmacıyı hareket ettirmek imkânsız hale geliyor.
Son olarak R1 ile ikinci yardımcı savunmacı getirdiğinizde bazen savunma oyuncuları sert omuz darbe girişimlerinde bulunabiliyor. Bu da kontrolünüzde olmadan oyuncularınızın kart görmesine yol açabiliyor.
Bu noktada benim oyun tecrübemin erken aşamadan itibaren başladığını ve EA FC 25’in daha yeni çıkış yaptığını unutmamakta fayda var. Güncellemeler ile bu sorunlar mutlaka dengelenecek ve giderilecektir.
EA FC 25 ile birlikte artık hangi oyun modunda olursa olsun çok daha detaylı bir taktiksel anlayış ile oyunu oynamanız ve oyundaki oynanışa doğrudan etki etmeniz mümkün.
Saha içinde farklı formasyon seçeneklerinin yanı sıra formasyonda yer alan oyuncuların nasıl davranışlar sergilemelerini ve bunları nasıl yapmalarını istediklerini çok daha detaylı bir şekilde ayarlayabilmeniz mümkün. Bu da çeşitli permütasyonlar üzerinden yüzlerce hatta binlerce farklı taktik belirleme imkanını oyuncuya tanıyor. Bu noktada kendi oyunun Pep Guardiola’sı olmak isteyen oyuncular için mükemmel endemik bir oyun tarzı anlamına geliyor.
Oyun içinde yapmış olduğunuz taktiksel değişikliklerin sonuçlarını ise oldukça radikal bir şekilde görebilmeniz mümkün.
Bu yıl geçen seneki kariyer modlarına göre bazı değişiklikler mevcut. Bunlardan belki de en önemlisi oyuncu oluştururken farklı seçeneklere sahip olmanız. Geçek bir oyuncunun kariyerini oynayabildiğiniz gibi yine kendi yarattığınız karakterin kariyerine yön verme imkanınız mevcut. Bunlar zaten klasik olanlar. Bu seçeneklere ek olarak kadın oyuncu kariyeri yapabiliyor ya da ikon bir oyuncu ile modern futbol dinamiklerini tekrardan keşfedebiliyorsunuz.
Eğer kendi oyuncunuzu yaratmaya karar verirseniz daha geniş bir seçim imkanına sahip oluyorsunuz. EA FC 25 buna kendi başlangıcını seç adını vermiş durumda. Seçmiş olduğunuz her bir başlangıç türü oynanışta ufak nüanslara etki ediyor ve reytinglerinizi hakkınızda belirli haberleri etkiliyor. Ancak o kadar da majör etkiler değiller. Bunlar sırasıyla şu şekilde;
Tüm bu başlangıçlar aslında sadece oyuna farklı özellikler ile başlayabilme ve farklı reytingler ile başlayabilmek için birer araç. En nihayetinde oyunun genelinde deneyim ettiğiniz oyuncu kariyerinde ne yazık ki büyük değişiklikler göremiyorsunuz. Getirilen yenilikleri takdir ediyorum. En nihayetinde sonunda birileri oyuncu kariyeri tarafında neyi geliştirebiliriz diye düşünmüş ve ortaya güzel fikirler içeren ürünler konmuş. Başlangıç için iyi olsa da bunların hepsinin çok daha detaylı ve iyi işlenmesine ihtiyaç var.
Daha detaylı haberler, sosyal medya paylaşımları ve tüm bunların ötesinde sinematikler eşliğinde oyunculara bir hikaye verilmesi uzun yıllardır beklenen şey. Umuyorum ki bu başlangıcın ardından önümüzdeki sene daha fazla geliştirme ile oyuncu kariyeri geliştirilmeye devam eder. Yaptığımız seçimlerin ufak çaplı da olsa sonuçlarını oyunda görmek hoş olur.
Kariyer modunda karakterinizi seçtikten ve oynamaya başladıktan sonra ise klasik kariyer deneyiminden çok farklı bir şey ile karşılaşmıyorsunuz. Yine anlamsız yatırımlar ve satın alınabilecek gereksiz eşyalar mevcut. Kulüp değiştirmek ve kulüp değiştirmek için yerine getirmeniz gereken zorunluluklar da ise bir gelişme göremedim.
Oyuncu kariyerinde yeni arayüz tasarımını ayrıca sosyal medya habbelerini ise beğendim. Sosyal medya entegrasyonu oyuncumuzun performansını ve kendi içimizde sürdürdüğümüz rol ile sarmallaştırmak açısından başarılı buldum.
Her yıl özellikle yıl sonuna doğru oldukça çok oynadığım modlardan biri de kuşkusuz EA FC kariyer modu oluyor. Yeni oyuncular keşfetmek alt liglerden bir kulüp ile başarı yollarını adım adım atmak bunlar oldukça keyif verici modlar. Fakat pek çok oyuncunun ortak derdi bu modun bir noktadan sonra kendini tekrar etmeye ve sıkıcılaşmaya başlaması.
Bu yıl tıpkı oyuncu kariyerinde olduğu gibi dilerseniz kadın futbol liginde de teknik direktörlük yapabilme imkanına sahipsiniz. Bu işleri belki bir nebze değiştiriyor gibi görünebilir fakat deneyimlediğim 6 saatlik menajerlik kariyeri boyunca söyleyebilirim ki geçen seneki menajerlik modundan çok da farklı hissettirmiyor.
Evet genç oyuncular artık sakallı iri yarı koca adam değiller evet FC IQ taktiksel anlamda derinlik katıyor. Evet özellikle moda başlamadan önce simülasyon varsayılan ayarları ile oyuna başlamak pek çok şeye etki ediyor. Ancak neden bilmiyorum fakat oynarken hala aynı şeyi farklı ve daha modern bir arayüz ile oynuyorum gibi hissediyorum.
Elbette bir FM ya da CM deneyimi beklemek haksızlık olur bunun farkındayım. Zaten FM benim için olması gerekenden komplike ve detaylı geliyor. Onca detay içerisinde boğuluyorum. EA FC’nin sunduğu daha basit menajerlik modunu da bu yüzden tercih ediyorum. Fakat bilmiyorum görebileceğiniz üzere bu konuda kafam karışık. Sanırım bu modu oynayan ya da oynayacak olan oyuncular da benimle aynı fikirde olacaktır.
EA FC 25 Menajerlik modu hayalinizde tasvir ettiğiniz kız ile gerçek hayatta karşılaştığınız kız arasındaki fark gibi. Çok daha iyisini bulmayı umut edersiniz. Birlikte olduğunuz hayal ettiğiniz gibi değildir ancak sizin için gayet yeterlidir. Sürekli gördüğünüz simaya alışırsınız. Arada akşam yemeğine çıkarken gösterişli kıyafetleri ile sizi etkiler ancak gün sonunda eve döndüğünüzde tüm o makyaj ve gösterişin ardında yıllardır sevdiğiniz alışık olduğunuz o kişi vardır.
Genel olarak kariyer modu bu şekilde. Oyuncuların tutkulu bir aşk ilişkisi yaşadığı ne kopabildiği ne tamamen kabullenebildiği oksimoron bir ilişki. Bu yıl da her zaman deneyimlediğiniz kariyer modlarından çok da farklı bir deneyim beklemeyin. Makyajı güzel ve ilk bakışta sizi kendine aşık edecek. Vakit geçirdikçe tanıdık gelecek.
Her yıl belki de en çok oynadığım mod olan Pro Clubs, bu yıl lansmanda yeni değişiklikleri ile duyurulduktan sonra heyecan ile beklemekteydim. Geldiğinde ise benim için oldukça tatmin edici bir tecrübe oldu.
Öncelikle artık karakter yaratmak çok daha detaylı olmuş. Ayrıca kadın karakter yaratabilmek de hoş bir detay. Sanki bir Sims oyunun içinde gibi hissetmenizi sağlayacak karakter yaratma çeşitliliği görsel kalite açısından da oldukça iyi. Oyuncuların yüzlerindeki detaylar ve texture kalitesi oldukça iyi.
Ayrıca kulübünüz için özeleştirme seçenekleri de oldukça çeşitli ve taraftar sayınız arttıkça da bu çeşitlilik katlanarak artmaya devam ediyor. Kulübünüz için alt yapı yükseltmeleri yaparak da oyuncuların reytinglerine doğrudan katkı sağlayan yükseltmeler de yapabiliyorsunuz. Örneğin tiki taka özelliğini arttıran alt yapı malzemelerini ve tesis yükseltmelerini yükseltirseniz oyuncunuzun genel reytingine ek olarak oradan bonus ek özellik alabiliyorsunuz.
Bu sene de tıpkı geçen sene olduğu gibi taraftar ve playoff özelliği mevcut. Maçlar yaparak klasman yükseltiyorsunuz ve ay sonunda playoff müsabakaları oynayarak elde ettiğiniz dereceye göre taraftar kazanıyorsunuz. Kazandığınız bu taraftarlar ile de takımınızda yer alan yapay zekaya sahip futbolcuların genel reytingleri artış gösteriyor. Bu sene bu duruma ek olarak bir de altyapınızı yükseltebilmek için gerekli olan parayı da bu şekilde kazanıyorsunuz.
Gözlemlediğim kadarı ile Pro Clubs modunda bu sene reyting farkları çok daha net bir şekilde göze çarpıyor. Yapay zekâ futbolcularının başlangıçta ne kadar vasat olduklarını iliklerinize kadar hissediyorsunuz.
Oyun sizi boğuyor. Geçen sene iki arkadaş Pro Clubs modunda rahatlıkla yüksek klasmanlara çıkmak mümkün olabiliyordu. Fakat bu sene durumlar biraz farklı gibi. Yukarıda oynanış ile alakalı bahsettiğim her şey elbette bu oyun modu için de geçerli. Bir de buna ek olarak oyuncu olarak topu ayağınıza aldığınız zaman rakip takım size pres ve markaj yapsın ya da yapmasın fark etmeksizin rakip oyuncular etrafınızı ciddi şekilde kapatıyor. Bir önceki oyunda olduğu gibi ölü ve boş alanların aksine dolu alanlar mevcut. Bu da oyun içinde sizi sürekli karar vermeye itiyor. Yaptığınız kararlar arttıkça da bunların sonuçları oyunun daha dalgalı hale gelmesine sebebiyet veriyor. O yüzden ilk başta iyi pas yapabilen bir takım ya da top sürme yetenekleri iyi olan oyuncular oldukça fayda sağlayabiliyor.
Geçen sene orta açtığınızda arka direkten bindiren bir oyuncu var ise açtığınız ortaların her şekilde ona gitmesini sağlayan problemi çözmüşler. Artık ortalar siz nasıl açtıysanız o şekilde gidiyor. Fakat şimdilik görünen o ki geçen sene ki o kanattan bindirip orta açıp kafa ile ya akrobat ile fantastik goller attığımız senaryolar çok olacak gibi durmuyor. Bunun en büyük sebebi hem pas hassasiyeti hem de ortaların normal pasa göre havada momentum kaybetmesi. Ortalar artık her ne olursa olsun havada bir miktar momentum kaybediyor. Dolayısı ile forvet oyuncunuz oldukça iyi pozisyon almış olsa dahi savunma oyuncuları çoğunlukla pozisyona yetişiyor. Fiziksel anlamda yeterince iyi olmayan forvet oyuncularının da bu durumda hava toplarını sağlıklı bir şekilde bitirebilmesi zor gibi görünüyor.
EA FC 25 eleştirilerin ardından öyle ya da böyle bir şekilde oyunda radikal değişiklikler yapmış. Ben yapılan değişiklikleri yerinde ve ayarında buluyorum. Bu tarz spor oyunlarında 4 -5 yılda bir oyunun temelini bozmadan büyük değişiklikler yapmak olması gereken bir durum. Bu aynı zamanda oyuncuların sürekli olarak ‘’aynı oyunu oynuyorum’’ hissiyatını da gidermek için önem arz ediyor.
EA FC 25 ekibini cesur davranıp oyunda bu kadar büyük değişiklikler yaptığı için tebrik ediyorum. Umarım benzer bir değişim TakeTwo tarafından 2K serisi cephesinde de olur. Umarım oyuncular tarafından EA FC 25 beğenilir ve TakeTwo gibi firmalar için feyz alınacak bir durum ortaya çıkar.