Özel İnceleme
Ancak son yıllarda Battlefield ile DICE'ın üst üste getirdiği başarılı yapımlar, Call of Duty'yi gölgede bırakmayı başarıyor. Özellikle Call of Duty'nin oyuncular tarafından artık pek de hoş karşılanmayan gelecek teması, serinin hayranlarını bir hayli kızdırdığı gibi, Battlefield'ın da elini güçlendiriyor. Battlefield 1 ile oyun dünyasında nadir gördüğümüz 1. Dünya Savaşı temasını ele alan DICE, bizleri iyice uzak geleceğe götüren Call of Duty: Infinite Warfare'a ciddi anlamda üstünlük sağlamış gibi gözüküyor. Hatırlarsanız, Battlefield 1'în tanıtım fragmanı en çok beğenilen oyun fragmanı olurken, Infinite Warfare'in tanıtım fragmanı en çok "beğenilmeyen" oyun fragmanı olmuştu.
Bu küçük ön bilgilendirmeden sonra, Call of Duty: Infinite Warfare incelemesinin çoklu oyuncu kısmına odaklanan ilk bölümüne başlayabiliriz. Öncelikle oyunun en önemli bölümünden, oynanışından bahsetmek istiyorum. Call of Duty: Infinite Warfare, her ne kadar eleştirsek de aslında akıcılığı ile takdirimizi kazanmayı başaran Black Ops III ile neredeyse bire bir aynı tadı sunuyor. Black OPS III'te olduğu gibi duvardan duvara atlama, çift zıplama gibi özellikler aynen korunuyor. Hatta oynarken sanki Infinite Warfare değil de, Black OPS III'ün yeni bir DLC'sini oynuyor gibi hissettim. Ancak bu konuda pek bir eleştirim yok, her ne kadar gelecek temasını sevmiyor olsam da, objektif olarak kabul etmeliyim ki, oyun eğlenceli. Bu konuda yiğidi öldürüp hakkını yememek gerekiyor.
Infinite Warfare'in Black OPS III'ten bir diğer kopyası ise Black Ops III'deki Specialist'lerin Infinite Warfare'de de farklı bir isim altında bulunması. Combat Rigs adı verilen bu özel askerler, farklı oynanış stillerine uyum sağlıyor. Örneğin bir Combat Rig kısa mesafe çatışmalarında üstünlük sağlamayı başarırken, bir diğer Combat Rig kalkanı ile tank vazifesi görebiliyor. Her Combat Rig'in 3 farklı Payload'u, ve yine 3 farklı Trait'i bulunuyor. Payload'lar Black Ops III'deki özel güçlerimiz gibi, Trait'ler ise, önceki Call of Duty'lerdeki Perk'ler gibi işliyor.
Şimdi dilerseniz oyunda bulunan Combat Rig'lerden kısaca bahsedelim:
1. Warfighter
Oyunun kısa - orta mesafe savaşçısı diyebileceğimiz Warfighter, hem ofansif, hem de defansif oynanış sunuyor. Oyunun orta yollusu olan Warfighter'ın Payload Trait'leri şöyle:
Payload'lar
Claw: Tatar yayına benzeyen Claw silahı, inanılmaz bir atış hızı sunuyor, ayrıca mermileri duvarlardan sekip kör noktadaki rakipleri öldürebiliyor.
Combat Focus: Kısıtlı bir süre içerisinde iki kat Streak puanı kazanabiliyor
OverDrive: Geçici bir süre için hız artımı yapıyor.
Trait'ler
Ping: Öldürmeler ve asistler dost oyunculara bir ping yolluyor ve yakında bulunan düşmanları gösteriyor.
Persistance: Scorestreak'ler öldüğümüzde resetlenmiyor. Ancak her bir streak daha zor açılıyor ve oyun boyunca bir kez kullanılabiliyor.
Resupply: Silah ve cephaneler scavenger çantalarından doldurulabiliyor.
2. Merc
Oyunun tankı diyebileceğimiz Merc, defansif anlamda bizlere yardımcı oluyor. Zırhı ile cephenin ön saflarında bulunabiliyor.
Payload'lar
Steel Dragon: Birden fazla düşmanı takip edebilen bir lazer silahı
Bull Charge: Kalkanı eline alıp koşarak rakipleri etkisiz hale getirebiliyor
Reactive Armor: Kısa bir süre için ateşli silahlardan koruma sağlıyor
Trait'ler
Man-At-Arms: Oyuncu herhangi bir negatif etki olmadan fazladan mermi ve silah taşıyabiliyor.
Infusion: Oyuncu hasar aldıktan sonra daha kısa bir sürede canını yenileyebiliyor
Shockwave: Havaya zıpladıktan sonra yere ölümcül vuruşlar yapılabiliyor.
Press "F" to pay respects...
Sanıyoruz ki FPS denildiğinde günümüzde oyuncuların aklına ilk olarak Call of Duty ve Battlefield isimleri geliyordur. Bu iki köklü seri, özellikle çevirimiçi özellikleri ile FPS dünyasını ileri götüren yapımlar olmuştur. Battlefield, Call of Duty'ye göre daha gerçekçi oyun mekanikleri ve grafikleri ile, Call of Duty ise hızlı oynanışı ve basit yapısı ile birbirlerine üstünlük kurmak için kıyasıya bir rekabet içerisine girmiş bulunuyor. Ancak son yıllarda Battlefield ile DICE'ın üst üste getirdiği başarılı yapımlar, Call of Duty'yi gölgede bırakmayı başarıyor. Özellikle Call of Duty'nin oyuncular tarafından artık pek de hoş karşılanmayan gelecek teması, serinin hayranlarını bir hayli kızdırdığı gibi, Battlefield'ın da elini güçlendiriyor. Battlefield 1 ile oyun dünyasında nadir gördüğümüz 1. Dünya Savaşı temasını ele alan DICE, bizleri iyice uzak geleceğe götüren Call of Duty: Infinite Warfare'a ciddi anlamda üstünlük sağlamış gibi gözüküyor. Hatırlarsanız, Battlefield 1'în tanıtım fragmanı en çok beğenilen oyun fragmanı olurken, Infinite Warfare'in tanıtım fragmanı en çok "beğenilmeyen" oyun fragmanı olmuştu.
Bu küçük ön bilgilendirmeden sonra, Call of Duty: Infinite Warfare incelemesinin çoklu oyuncu kısmına odaklanan ilk bölümüne başlayabiliriz. Öncelikle oyunun en önemli bölümünden, oynanışından bahsetmek istiyorum. Call of Duty: Infinite Warfare, her ne kadar eleştirsek de aslında akıcılığı ile takdirimizi kazanmayı başaran Black Ops III ile neredeyse bire bir aynı tadı sunuyor. Black OPS III'te olduğu gibi duvardan duvara atlama, çift zıplama gibi özellikler aynen korunuyor. Hatta oynarken sanki Infinite Warfare değil de, Black OPS III'ün yeni bir DLC'sini oynuyor gibi hissettim. Ancak bu konuda pek bir eleştirim yok, her ne kadar gelecek temasını sevmiyor olsam da, objektif olarak kabul etmeliyim ki, oyun eğlenceli. Bu konuda yiğidi öldürüp hakkını yememek gerekiyor.
Infinite Warfare'in Black OPS III'ten bir diğer kopyası ise Black Ops III'deki Specialist'lerin Infinite Warfare'de de farklı bir isim altında bulunması. Combat Rigs adı verilen bu özel askerler, farklı oynanış stillerine uyum sağlıyor. Örneğin bir Combat Rig kısa mesafe çatışmalarında üstünlük sağlamayı başarırken, bir diğer Combat Rig kalkanı ile tank vazifesi görebiliyor. Her Combat Rig'in 3 farklı Payload'u, ve yine 3 farklı Trait'i bulunuyor. Payload'lar Black Ops III'deki özel güçlerimiz gibi, Trait'ler ise, önceki Call of Duty'lerdeki Perk'ler gibi işliyor.
Şimdi dilerseniz oyunda bulunan Combat Rig'lerden kısaca bahsedelim:
1. Warfighter
Oyunun kısa - orta mesafe savaşçısı diyebileceğimiz Warfighter, hem ofansif, hem de defansif oynanış sunuyor. Oyunun orta yollusu olan Warfighter'ın Payload Trait'leri şöyle:
Payload'lar
Claw: Tatar yayına benzeyen Claw silahı, inanılmaz bir atış hızı sunuyor, ayrıca mermileri duvarlardan sekip kör noktadaki rakipleri öldürebiliyor.
Combat Focus: Kısıtlı bir süre içerisinde iki kat Streak puanı kazanabiliyor
OverDrive: Geçici bir süre için hız artımı yapıyor.
Trait'ler
Ping: Öldürmeler ve asistler dost oyunculara bir ping yolluyor ve yakında bulunan düşmanları gösteriyor.
Persistance: Scorestreak'ler öldüğümüzde resetlenmiyor. Ancak her bir streak daha zor açılıyor ve oyun boyunca bir kez kullanılabiliyor.
Resupply: Silah ve cephaneler scavenger çantalarından doldurulabiliyor.
2. Merc
Oyunun tankı diyebileceğimiz Merc, defansif anlamda bizlere yardımcı oluyor. Zırhı ile cephenin ön saflarında bulunabiliyor.
Payload'lar
Steel Dragon: Birden fazla düşmanı takip edebilen bir lazer silahı
Bull Charge: Kalkanı eline alıp koşarak rakipleri etkisiz hale getirebiliyor
Reactive Armor: Kısa bir süre için ateşli silahlardan koruma sağlıyor
Trait'ler
Man-At-Arms: Oyuncu herhangi bir negatif etki olmadan fazladan mermi ve silah taşıyabiliyor.
Infusion: Oyuncu hasar aldıktan sonra daha kısa bir sürede canını yenileyebiliyor
Shockwave: Havaya zıpladıktan sonra yere ölümcül vuruşlar yapılabiliyor.