Bulletproof’un ilk yayımlanan videosu harikaydı. Kararlı bir adamın, aksiyon
dolu macerası vardı. Video sonunu görünce ise üzülmüştüm, çünkü PC için
çıkmıyordu. O zamanlar da PS2’ye sahip değildim. Oyun eleştirmenleri beğenmese
de Bulletproof, 1 milyondan fazla satarak kârlı bir yapım oldu. Bir kaç yıl
aradan sonra geliştirmeye başlanan Blood on the Sand’ın, ilk oyuna nazaran daha
iddialı olması bekleniyordu. Yapım süreci devam ederken, Activision ve Vivendi
arasında sağlanan birleşmenin sonucu olarak birkaç yapımla birlikte 50 Cent:
Blood on the Sand de ortada kaldı. Kısa süre sonra THQ’nun sahip çıktığı oyun,
en başta 50 Cent hayranları için eğlenceli saatler vadediyor.
"50 Cent oyun içinde modellemesi ve sesiyle yer alıyor."
Hakkın olmayanı yeme, mermi ye
50 Cent ve grubu G-Unit, Orta Doğu'ya bir dizi konser vermek için gelir. Müziğin
evrenselliği gerçeği bir kenara, bu toprakların çok tehlikeli olduğunun
bilincinde olan elemanlarımız, zırh ve silah donanımlarına da sahiptir. Sahne
performanslarının ardından gün yüzüne çıkan 10 milyon dolar değerinde, üzeri
elmaslarla süslü bir kurukafa, düzenlenen bir saldırı sonucu çalınır. Bu
ganimetin kendi hakları olduğunu düşünen 50 Cent ve grubu, karşı saldırı ve
parayı geri almak için harekete geçer.
TPS bakış açısına sahip yapım, kesintisiz aksiyon arayanlar için birebir. 50
Cent'i yönetiyoruz ve akabinde yanımızda yapay zeka tarafından yönetilen bir
karakter daha yer alıyor. G-Unit'i oluşturan elemanlardan bir tanesini (Dj Whoo
Kid, Tony Yayo ve Lloyd Banks) seçerek yanımıza alıyoruz. Bir yerlere
tırmanmamız gerektiğinde, büyük bir kapıyı açmak için ikincil bir güç
gerektiğinde ve en önemlisi zor durumlarda kaldığımızda, arkadaşımız imdadımıza
koşuyor. Blood on the Sand, Gears of War'da kullanılan siper sistemini
barındırıyor. Bulduğumuz her araç, eşya ve duvarın arkasında siper alabiliyor,
kontrollü saldırılar gerçekleştirebiliyoruz. Silah ve bomba envanterimiz yeterli
düzeyde.
"Yapımda farklı türde silahları kullanabiliyor ve yeri geldiğinde yakın dövüşe giriyoruz."
Oynanış esnasında, haritanın bazı bölgelerinde yer alan kutuları kırarak
içersinden silahlar alabiliyor ve mermi ihtiyacımızı karşılayabiliyoruz. Üstelik
tüm oyun boyunca aynı silahlarla devam etmiyoruz. Her bir silahımız için
geliştirmeler yapabiliyor ve verecekleri hasarı artırabiliyoruz. Silahlar
dışında, yakın dövüş imkanı da sunan yapım, belirli zaman aralıklarında
belirlenen yönergeleri izleyerek, düşmanlarımızı pataklamamıza, en sonunda da
öldürmemize olanak tanıyor.