FPS genel olarak oynayabildiğim bir tür değil, gerekliliklerinden olsa gerek oynarken inanılmaz bir şekilde geriliyorum, strese giriyorum. Bunun sebebi hızlı refleks ve içgüdüsel şartlanmaya açık olması. Hayatım boyunca çok iyi bir FPS oyuncusu olamadım, olmak istemediğim için değildi tabii, yapamadım, olmadı.
Son bir yıldır kendimde oldukça büyük bir değişim görüyorum bu konuda, değişimin sebebini kendime değil FPS türünün değişmesine bağlıyorum. FPS oyunlarına oynayamadığımdan dolayı sıcak bakmadığım gibi MMOFPS türüne de sıcak bakmıyordum, fakat belirttiğim gibi, değişiyorum sanırım ya da tür değişiyor.
Bahsettiğim değişim özellikle MMOFPS’ler konusunda Planetside 2 ile başladı, oyunun kendi içinde oldukça sevdiğim mekanikleri, FPS tarzının MMO öğeleri ile birleştiğinde oluşturduğu daha anlamlı shooter tecrübesi gerçekten hoşuma gitti. Aynı türde çok oyun bulmak mümkünken böyle kalitelisini bulmak oldukça zor, Blacklight: Retribution ise bu alanda nadir yapımlardan.
Öncelikle oyunun yapımcısı Zombie Studios’tan bahsedelim; oldukça köklü bir firma, 1994 yılında kurulan Zombie Studios dünya çapında 30’dan fazla oyun üretti. Bunların arasında Spec Ops, Tom Clancy’s Rainbow Six, Shadow Ops gibi oyunlar var. Kısacası Zombie Studios işini biliyor ve Blacklight bu sebeple oldukça umut vaad ediyor.
Blacklight Retribution genel olarak uzaktan standart bir MMOFPS olarak görünse bile onu türün diğer örneklerinden ayıran en önemli özelliği oldukça hızlı bir ortamda, oldukça hızlı bir tempoda geçmesi. Türün olmazsa olmazlarından Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Domination, King of The Hill, Kill Confirmed gibi modları bulunan oyun, Siege modu ile oldukça eğlenceli bir hal alıyor.
Blacklight’ın fragmanlarda da gösterilen en önemli ve vurucu özelliklerinden birisi karakterleri ve ekipmanlarını oldukça zengin bir şekilde değiştirebilmek. Türün diğer örneklerinde çeşitlilik çok olmadığından, hemen hemen her oyun sınıfta kalıyor ve bir yerden sonra oldukça can sıkıyor, Retribution’ın en önemli özelliği bu sebeple karakterinizi istediğiniz gibi, istediğiniz şekilde değiştirebiliyor olmanız.
"Blacklight: Retribution kişiselleştirme konusunda muazzam"
Silah değişimi genel olarak silahın parçalarını modifiye etmekten geçiyor, yani “kaş, göz, arpacık” tamamen değişebiliyor, yeni ve daha gelişmiş parçalar eklenebiliyor ve eklenen parçalar silahın genel olarak özelliklerine etki ediyor. Bazı silahlar için çeşitli modifikasyonlar mümkünken çoğu bu konuda oldukça özgür bırakıyor.
Oyunun hızlı olduğundan bahsetmiştim, oyun gerçekten hızlı, o kadar hızlı ki savaşın içine girdiğiniz vakit hıza uyum sağlamak zorunda hissediyorsunuz fakat bu canınızı sıkmıyor, bir bakmışsınız ki savaşın kendisi olmuşsunuz ve akışın içinde oldukça zenvari bir durumda düşmanla çekişiyorsunuz.
Oyunun henüz free to play olduğunu belirtmemiştim tabii. Blacklight’ın F2P olması onu şu anlamda öne çıkartıyor; çoğu oyuncu bildikleri ve sevdikleri isimleri kolay kolay terk etmez. Bir de işin ucunda aylık ödeme gibi bir şey varsa, siz o insanı kolay kolay sevdiği oyundan kopartıp başka bir oyuna geçiremezsiniz, F2P sistemi bu sebeple oldukça önemli, oyuncu bir şey kaybetmeden opsiyonlarını deneyebiliyor bu sayede ve eğer opsiyonunu beğenirse para yatırmaktan çekinmiyor.