Ghost Recon: Future Soldier hakkında bilinmeyenler
Merlinin Kazanı21.04.2012 - 13:32
Oriola, "Shooter türündeki boşluğu doldurduk!"
Bir süre sessizliğe gömülen Ghost Recon serisi, Future Soldier ile oyun dünyasına fırtına gibi geri dönmeye hazırlanıyor. Uzun süredir geliştirme aşamasında olan oyunla ilgili olarak yapımın Baş Tasarımcısı Roman Campos Oriola ile bir röportaj gerçekleştirdik. Oriola, Future Soldier’ın oyun mekaniği, modları, Battlefield/Call of Duty karşılaştırmasına kadar bizlere ayrıntılar cevaplar verdi.
Oyunla ilgili bilinmeyen yeni detayları röportajımızdan keyifle okuyabilirsiniz.
1- Future Soldier ve diğer Ghost Recon serileri arasında ne gibi farklılıklar olacak? Bu oyun için de YETI grafik motorunu kullanıyorsunuz. Future Soldier için YETI üzerinde ne gibi geliştirmeler yapıldı?
2006’dan bu yana hikaye anlatımında, animasyonlarda, ışıklandırmada, yapay zeka ve siper alma sisteminde pek çok geliştirme oldu. Dolayısı ile tek bir tanesi üzerine yoğunlaşmak zor, fakat “Clancy” felsefesi ve o otantik “Özel kuvvetler” hissi Future Soldier’ın özünde hala yer alacak.
En büyük değişiklik oyuncuya tam anlamıyla bir online tecrübesi yaşatmak ve 1-4 kişi ile oyunu oynarken elit bir ekibin üyesi olduğunuz hissini korumak. Gösterilen özellikler arasında temel yeni özelliklerden bir tanesi de “Düşmana odaklanma” ve senkronize atışlar yapma özelliği. Oyun 4 kişiye kadar co-op mantığı ile oynaması üzerine geliştirildi, bu şekilde oyuncular görevlerine yaklaştıkça haritaların genişliğini kullanabilecekler. Bu aynı zamanda her haritayı ve görevi bitirmenin birden fazla yolu olacağı anlamına geliyor. Böylece Hardcore bir keşif oynamak (Recon) isteyen oyuncular ayrı bir zevk yaşayacak. Emir veya komuta sistemini GRAW’dan farklı olarak tasarlamamızdaki temel nedenlerden bir tanesi bu, çünkü bugün istediğimiz şey emirlerin sorunsuz bir şekilde işlenmesi. Gerek yapay zeka ile olsun gerek gerçek online oyuncular ile. Tasarım açısından bakıldığında sadece ana karakter üzerinde 2500’ün üzerinde animasyon yaratarak üçüncü şahıs modunun sunacağı tecrübeyi de geliştirdik. Böylece karakteriniz zıpladığında, yuvarlandığında, yana kaydığında ve belli bölgelerde siper aldığında onun gerçek olduğu hissine kapılacaksınız. Karakterinize eklenen fiziksel özellikler yanında geliştirilmiş bir siper alma sistemi de mevcut. Bu sistem sayesinde oyuncular saldırılarını planlamak adına güvenli bölgeler kurmaya çalışacak ve buraları koruyacaklar. Buradan savaş alanını gözetleyerek analiz yapacaklar. Bu da onlara daha fazla gerçekçilik hissi verirken oyunun taktiksel boyutunu arttıracak. Bu şekilde gözlem yeteneğiniz artacak ve avdan çok avcı olacaksınız.