ArtılarTaktiksel oynanış, yapay zeka, ses efektleri, patlamalar, çok büyük bir haritanın varlığı.
EksilerYüksek sistem gereksinimi ve fizik kartı ihtiyacı, Müziklerin kendini tekrar etmesi, bazı küçük hatalar.
Ubisoft
First Person oyunlarının kol gezdiği şu sıralarda iddialı bir yapımı
inceleyeceğiz. Eskiden adını pek duymadığım Ubisoft; son zamanlarda kullandığım
iki kelimenin birinde yer alıyor. İyi yapıtlarla karşımıza çıkıp, bizi PC
koltuğuna yapıştırıyor. Ghost Recon ismi öyle basit bir ad değildir. Bu serinin
oyunlarında, yapay zeka ve oynanabilirlik her zaman iyidir. Demek istediğim bu
yapımın bir itibarı vardır. Bu adı kullanan projeler iyi olmalıdır ki, iyi
oluyor da.
Advanced Warfighter’ı bilgisayarıma kurdum. Kulağıma gelenler beni üzüyordu.
Çünkü oyunun PC’leri oldukça zorladığı ve piyasaya yeni giriş yapan fizik
kartlarının, PC üzerinde bulunmaması halinde bazı detaylardan vazgeçmemiz
gerekiyordu. Oyunun yüklemesi bittikten sonra, Ageia’nın(Fizik kartı chip’i
üreticisi) sürücüsü de otomatik kurduldu. Bu benim için istek dışı olmuştu. Bir
giriş videosu bekliyordum, fakat Ubisoft ekleme gereği duymamış. Bunun nedeni
giriş videosunu andıran arka plandı. Özellikle arka plan açıldığında elimi fare
ve klavyeden çektim. Güzel bir videoydu, heyecan vericiydi. Yapımcılar
sinematiklerde yapılan çizimlerde, artık son noktalara gelmek üzereler. Öyle ki
asker ve çevre çizimlerini gerçeğinden ayırt edemedim, çok etkileyiciydi. Hemen
ayarlara girdim, PC’min bazı detayları kaldıramayacağını bildiğim için, orta
seviye üzerine kurulu bir grafik ayarlaması yapacaktım. Beklediğim olmuştu;
Texture Quality’de, High seçeneği yoktu. Belki de bu durum fizik kartının olması
halinde, High yapılabiliyordu. Bana öyle geliyor ki, bundan sonra çıkacak birçok
oyunda, bu tür olaylar ile karşılaşacağız. Bizi fizik kartı almaya
yönlendireceklerdir. Ses ayarlarına geçtiğimde ise, oldukça detaylı seçeneklere
sahip olduğumuzu gördüm. Ses kalitesi; Low, Medium, High, Extreme diye dörde
ayrılıyor. Ses kartım tanrıya şükür ki iyi; hemen Extreme yaptım.
Go Go Go
Ayarları hallettikten sonra oyuna başladım. Üç asker bizden önce, paraşütle
atlıyor. Onların atlamasını izlemek, gerçekten çok zevkli oldu. Motion Capture
teknolojisi müthiş derecede üst düzeyde. Askerlerin koşması, atlaması çok güzel
yapılmış. Sıra bize geliyor ve bizde uçaktan aşağı atlıyoruz. Bulutlar kısa süre
manzarayı izlememizi kesiyor ve ardından “Aman Tanrım” diyoruz. Uçsuz bucaksız
bir şehir görüntüsü karşımıza çıkıyor. En uzak noktayı bile üşenmeden çizmişler
ve gerçekten çok detaylı, görünmesi gerektiği gibi. Fareyi ne yöne çevirsek aynı
detay, aynı uğraş ve çok gerçekçi bir şehir bize sunulmuş. İnsanın bu grafikleri
görünce havada kalası geliyor. Fizik kurallarının gerektirdiği üzere, yere
havalı bir iniş yapıyoruz. Uzaktan gördüklerimin ardından, zeminde bulunan
grafikler beni pek memnun etmedi. Fizik kartının olmaması bazı detaylardan bizi
kısıyor. GRAW’ın X360 versiyonu üzerinde çok daha uğraş verilmiş ve grafikleri
PC versiyonundan daha iyi, ayrıca Third Person kamera açısını da bulunduruyor.
Bu durum Ubisoft’un PC’yi, bu yapımda pek de takmadığını göstermekte. Askerler
yeterli detayda, fakat bazı çizimlere pek uğraş verilmemiş. Kaplamalar Medium
ayarda yetersiz kalıyor.