Bütün oyunların AAA denilen milyon dolarlık bütçeli oyunlar ayarında olması gerekmiyor. Kıyaslamaları sürekli bu yönde yapmak çok basit bir yaklaşım olur, aslında doğru da olmaz.
Oyunlar eğlence amacı ile üretilen şeyler ama son yıllarda büyük bütçeli firmalar oyunculara bir "tüketici" kültürü aşıladı, çok grafik çok içerik ama oynarken harcanılan zaman ve yorulan kafa ters orantılı olarak çok daha az. Dolayısıyla bu yaklaşım eğlence getirmiyor her zaman. Çünkü insan emek verdiği şeyden daha çok zevk alır, bu mantık indie geliştiricilerine de oyun geliştirme ve oyunlarının beğenilmesi yolunu açıyor.
Orijinal ve ilgi çekici, güzel tasarlanmış bir oyun son model grafikleri ve efekleri olmasa da belli bir oyuncu kitlesi sahibi olabilir. Minecraft'a microsoftun ödediği parayı bilirsiniz, AAA oyun mantığına ters olan çok iyi bir örnektir.
Oyunların Birçoğunu (Telefona Çıkartılanlar Hariç) İnceledim.Birçoğu Oynanılamayacak Düzeyde.Maalesef Bu Oyun İşlerinde Başarısızız.10 Tllik Oyunu Bile Torrentten İndiren Bir Ülkeden Yardım Beklememek Lazım.Neyse ki Bazı İnsanlar Hala Bunlara Yardım Ediyor Hala.Son Zamanlarda Oyun Anlamında Yaptığımız En Büyük İşler;Crysis Ve Mount And Blade Warband.Bu Sene Bannerlorddan Umutluyuz...
Bu oyunlar daha çok destek bekler. Ulan bu millet GTA 5, Fifa, Pes, Battlefield 1 vb oyunlar 30 tl olsa yine gidip almaz. Korsanı varsa onu indirir. Şu oyunlara mı para verecek. Ben bu oyunları almadıkları için insanlarıda yargılayamam. Hiç kimse de yargılayamaz. Ama arkadaş yıl olmuş nerdeyse 2017. Adamlar VR'da oyun oynatıyor, yarın öbür gün holograma geçecek biz hala... söylemek istemiyorum çünkü ayıp yani. Ben sadece geliştiricilere falanda kızmıyorum. Kim maddi olarak destek olmuyorsa bu lafım hepsine. Ben zaten bu ülkede üretilmiş kaliteli bir oyun beklentimide kaybettim. En fazla bu yani. 10 sene öncede bu kadar yapıyorduk hala bu kadar yapabiliyoruz değişen zerre bir şey olmamış. Yazık yani ne desek boş...
Ultra Westworld dizisi gibisin ama cidden. Daha kısa yazarsan da anlaşılır yazdıkların. Uzata uzata yazmana gerek yok.
ultrAslan18.12.2016 16:25
MK Okuru, 18.12.2016 13:56
Özelden yollayayım hesap al gel. Ayrıca bende fifa 17 yok. Çok pahalı almadım bende. Son dönemde pek oyunda almadım. Doların son halinden sonra uzunca bir sürede almayı düşünmüyorum.
Arcade Fire18.12.2016 14:09
Ben yeni oyuna sadece grafik gözü ile bakmadım, yeni fikirler çok üstün grafiklerden iyidir bence, ha zaten o kadar güçlü telefon varken çok daha iyi grafik beklemek doğal ama yapımcılar basit fikirler, basit grafiklerlerle her telefon kullanıcısına ulaşmayı hedefliyor olabilirler. Kar etmek için mantıklı olan bu görünüyor. Mobil ile konsol-PC oyunculuğunu ayıran da bu oluyor.
MK Okuru18.12.2016 13:56
Kardeşim boşver kafa yorma böyle şeylere ps4 online adrrsin ne kaydedim fifa oynuyosan mać yaparız bende tribünden ultrAslanım :)
ultrAslan18.12.2016 12:58
Arcade Fire, 18.12.2016 11:19
Abi sen bugüne kadar hangi oyun oynanabilecek bir platformda gerçekten diğer ülkelere göre daha iyi yaptığımız bir oyun gördün. Bak artık ciddi bir kesim telefonunda kaliteli grafiklerle kaliteli oyunlar oynamak istiyor. Benim 3 senelik telefonumun oynattığı oyunları adam S7 Edge veya iphone 7 telefonunda oynamak istemiyor. Yani insanlar 3 bin küsür tl'yi verdikten sonra o telefonun hakkını verecek oyun görmek istiyor. Benim bildiğim bu işi 4 senedir sadece Real Racing yapıyor. Yani telefon güçlenmeleriyle bu gücü kullanabilecek oyunlar aynı hızda gelişmedi hala da gelişmiyor. Madem büyük bir pazar, o zaman büyük oyunlarla çıkageleceksin. Hani belki her telefonun çalıştıracağı oyun yapayım daha çok hasılat elde edeyim mantığıyla yola çıkarsan da belki kendine bağlayan basit bir oyun yapıp saglam bir hasılat elde edersin ama bu da senin vizyonsuzluğunu gösterir. Basit oyunu herkes geliştiriyor. Hatta flappy bird'i sadece 1 kişi geliştirmişti. Oyun piksel pikseldi. Bir süre çok oynandı, üzerinde çok konuşuldu. Peki şimdi ne oldu. Yüzüne bakan yok. Aynı şekilde bunun gibi en az 10 tane daha oyun var. Yani demem o ki, biz saman alevi oyunlar yapmayalım. Eğer bir şey yapacaksak tam yapalım. Özgün olalım. Piyasada az olan tarzda kaliteli oyunlar yapalım. S7 Edge veya iphone 7'nin hakkını verecek grafikleri olsun. Etrafta yeni telefonlar nerdeyse ps3 gücünde diyorlar, ben ps3 ayarında bırak yanından geçen oyun görmedim daha. O zaman bu telefona koyacağın 6 gb ram ne halta yarıyor, koyduğun 6 çekirdekli grafik yongası ne işe yarıyor... platform oyunlarında artık bir doygunluk var. Insanlar farklı şeyler istiyor. Bizim gerçekten telefonda kaliteli gözüken, belki her telefonun oynatamayacağı ama kaliteli grafiklere sahip oyunlar üretmemiz lazım. Herkesin yaptığını yaparak fark yaratamazsın. Sadece 1 milyon tane örneği olan diğer oyunlar gibi saman alevi gibi hızlıca parlar ve sönersin...
Arcade Fire18.12.2016 11:19
ultrAslan, 18.12.2016 00:47
Bence mobil oyunculukta da her zaman yeni ve yaratıcı fikirler çıkacaktır, ama bizden çıkabilise keşke. Bunu yapacak olanla bizim farkımız bu işte onlar (yerli yabancı ayırmıyorum) yapılacağına inanıp uğraşıyor, biz yapılamayacağını düşünüyoruz. İlk çıktığı kadar çok çıkamaz belki ama çıkar.
ultrAslan18.12.2016 00:47
MK Okuru, 17.12.2016 14:44
Haklısın o oyunlarda çok güzel gelirler getirdi. Ama sence de mobil oyunculuk biraz doyum noktasına gelmedi mi? Yani en yaratıcı ve güzel fikirler zaten yapıldı ve iyi olanları zaten hala oynanıyor. Yani bu saatten sonra mobil pazarda o kadar tutulabilecek bir oyun olacağına inanıyor musun? Bence çok çok ama çok zor. Gerçekçi baktığımızda durum bu. Ama bilgisayar için yapılabilecek hala iyi şeyler olabilir. Elinde sınırsız bir güç var. Istediğini yap. Neyse fazla da uzatmak istemiyorum. Zaten bizden daha iyiside çıkmaz.
ultrAslan17.12.2016 18:56
MK Okuru, 17.12.2016 08:29
Hahahaha. Şu yazıyı A4 kağıdına aktarsan en fazla 5 satır tutar. Sen 5 satır yazıyı okuyamayacak kadar boşsan ben ne yapayım kardeşim. Bu kadar mı okumaktan korkan bir okuma özürlüsüsünüz. Ben anlamıyorum ki...
MK Okuru17.12.2016 14:44
ultrAslan, bak orada İtü'nün projesi var, gayette iyi duruyor. Ayrıca bunlar mobil oyun, FlappyBird'de, BBTAN'da, Trivial Pursuit, Candy Crush ya da Angry Birds'de grafik mi var? Bu oyunlardan Angry Birds milyarlarca dolar getirdi, Candy Crush da keza. Mutlaka Gta, Fifa seviyesinde olması gerekmez
MK Okuru17.12.2016 14:42
Hemmen, oyun yapmasan ölmezsin elbet ama oyun endüstrisinin muazzam boyutlarda maddi pastasından pay alırsan ülkene döviz gelir. Ayrıca bu fikri ve dijital üretimdir. Ülkede üretimin her türlüsü desteklenmediği sadece betona önem verilirse sonu krizdir. Betonun sonu kapalıdır, döngü oluşturmaz.
MK Okuru17.12.2016 14:42
Hemmen, oyun yapmasan ölmezsin elbet ama oyun endüstrisinin muazzam boyutlarda maddi pastasından pay alırsan ülkene döviz gelir. Ayrıca bu fikri ve dijital üretimdir. Ülkede üretimin her türlüsü desteklenmediği sadece betona önem verilirse sonu krizdir. Betonun sonu kapalıdır, döngü oluşturmaz.
ultrAslan17.12.2016 12:05
Ne zaman şu ülkede eğlenceye vakit ayıracak ortam gelişti ki şimdi gelişmediğini söylüyorsun. Yani kaderimiz deyip hayata mı küselim? Eğlenceyi bir kenara mı koyalım? Ne yapalım yani karalar mı bağlayalım? Hepimiz ruh hastası olup çıkalım o zaman onu dert et bunu dert et. Aha bugün yine patlama olmuş. 1 hafta önce yine olmuştu. Üzülerek söylüyorum ki artık bu tarz patlamalara alıştık. Bu tarz olumsuz olaylara alıştık. Her birini dert etsek hayata küssek, eğlenceyi arka plana atsak nasıl yaşayacağız.
MK Okuru17.12.2016 08:29
Yine sen ve yine uzun yorumların.. Arkadaş hastamısın nesin.. Şunyorumlarını kısa yazsan ölürmüsün.?
hemmen17.12.2016 02:56
zaten oyun yapmak da çok önemli, ölürdük oyun üretmezsek. türkiyenin şuan en son ihtiyacı oyunla eğlenceyle vakit harcamak.
MK Okuru17.12.2016 01:44
şunlar gibi oyun yapabilmek için en azından birkaç milyon doları gözden çıkarman gerektiğini bilmen lazım.bunun dışında, tabi gta, fifa, bf1 ile bizim oyunları kıyaslamak kolay.önemli olan onların maliyetleri. gta v (online hariç) 250M.$, cod mw2 (evet modern wf2) 200M.$.çöpe atacak para yok ülkede.
Merhaba arkadaşlar, ilk yorumda yazmışmtım. Biz, Marmara Üniversitesi'nde Tübitak destekli MarVAJED adında elektronik gonyometre, ölçüm, izleme platformu geliştriyoruz. Bu cihaz fizyoterapi için kullanılıyor ve yurtdışında her medikal alet gibi uçuk fiyatlara satılıyor.
Kısacası çok iyi bir fikriniz olabilir ama bunu gerçeğe çevirecek bilginiz yoksa hiçbir işe yaramaz. Bırakın, ülkede bir şeyler yeter ki üretilsin, bu nesil kullanmasa bile bir sonraki nesil bu bilgi ve tecrübe ile kendi özgün fikirlerini birleştirerek sıradışı şeyler üretebilir.
Bu noktada özgün olmasa bile bir sonraki projenizde size hem bilgi hem de varlık desteği(kullanıabilir kod ya da maddi destek) olarak geri döner. Çin ve Japonya yıllarca imitasyon üreterek bulundukları noktaya geldiler. Eğer onlara da bunlar imitasyon ya da zaten var dense idi şu anki konumda olamaz
Bu alet için de küçük oyunlar geliştiriyoruz. Özgün olmasa bile bu süreçte nasıl yapılır(know-how) bilgisi kazanıyoruz. Diğer oyun yapan arkadaşlarda eminim bunları kazanıyordur. Yani oyun özgün olmasa bile bir sonraki özgün oyun yapabilmeniz için size ya da topluma kollektif bilinç sağlar.
Hahahahahahaha. Devlete hakaret etmişim demek. Hımmmm. Peki oldu o zaman. Peki ben devletimize ne demişim. Onu da yazsana. Birisinin anasına avradına sövdümde benim mi haberim yok aslan parçası. Ayrıca ben hesabını veremeyeceğim hiç bir şey yapmam. Allah beni biliyor. Ayrıca cumhuriyet savcısı bir kuzenim, hukukçu ve akademisyen bir kardeşim var. Öğreneceğim bu işin aslını astarını. Senin de kim olduğunu öğreneceğim. Sen sabret seninle işimiz daha bitmedi. Beni defalarca devlete hakaret etmekle itham ediyorsun. Beni şikayet ettiğini söylüyorsun. Artık canımı sıkmaya başladın. Ya sen hakaret kavramından bir habersin ya da neyi neye kimi kime şikayet ettiğinin farkında değilsin. Her gün bir milyon tane insan sosyal medya hesaplarından devletimize ana avrat sövüyor bir şey olmuyor. Ben burada daha ne dediğimi bilmiyorum (dediğine göre çok sağlam şekilde devlete sövmüşüm) ama beni sürekli hakaretle itham ediyorsun. Ama benim için problem yok. Ben ülkenin faydasına olan her şeyi desteklerim, faydası olmayacağına inandığım her şeyi eleştiririm. Mizacımın sert olması hakaret ettiğim anlamına gelmiyor. Ama sen dur. Başıma açmaya çalıştığın belanın 10 katı seni bulur inşallah. Allah büyük...
Arcade Fire, haklısın abi. Şuraya gelip düzgünce yorumumu belirtiyorum. Ama bu adam gelip sürekli seni şikayet ettim falan diyor. Ulan burada en az 10 tane adam bana özelden sövdü ben birini bile ciddiye almadım. Bana mal diyen oldu aptal diyen oldu... Ha bende bana bunları diyene cevap verdim. Ama bu kadar şahsıma ve aileme yapılan hakareti geçtim direk küfürü görmezden geldim. Bırak allahından bulsun dedim. Hiç kimseyle uğraşmadım. Ama şimdi adamın biri beni şikayet ettiğini söylüyor. Bu gerçekten hoş bir şey değil Arcade. Insanın sinirine dokunuyor. Ama beni eğer dediği gibi şikayet ettiyse ve suçlu bulunursam cezamı çekerim. Çünkü hiç kimseye ana avrat sövmedim ve sövmem. Ha kendisi de bana yıllarca hakaret etti. Nasıl olsa tüm arşivi var internette. Kim kime ilk önce sataşmış ağır tahrik etmiş hepsi ortada. Hepsini bulmam 2 günümü alır. Tabi benim başımı bu olay yüzünden ağrıtırsa yaparım bunu. Yoksa ben hiç kimsenin hayatıyla bu kadar kolay oynamam. Bir insanın hayatına yaşantısına zarar vermek müslümanlıkta yoktur. Bir cahillik etmiştir deyip hiç kimseyi sağa sola şikayet etmem ben. Yani mk'ya şikayeti kast etmiyorum. Savcılığa edilen şikayetleri kast ediyorum. Demem o ki allah büyüktür arcade. Kimin ne olduğunu vatanını ne kadar sevdiğini biliyor gerisi yalan dolan...
Arcade Fire19.12.2016 19:38
İnsanları bu kadar ciddiye almaya gerek yok, sen böyle tepki verince insanlar senin üstüne gelmekten keyif alır.
Bakın nasıl da alınmış hemen. Bi de çomar demiş. Ahahahahahahahhaahha. Her şeyin bir bedeli vardır canısı. Devlete hakaret eden cezasını elbet çeker. Sen neyden çekiniyorsun? Ben şikayetimi gerekli mercilere ilettim zaten. Eğer o kişi sensen cezanı çekeceksin Ha değilsen bu kadar kudurmanın mantıklı bi yanı yok
darwinin dediği gibi türkler geri zekalı ırktır oyunu biz yapamayız onlar iyisini yapar silahı onlar yapar arabanın iysini şu an okuduğunuz bilgisayarında iyisini gavurlar yapar
vay anasını darwine de mi hadis uyduruluyor artık.
çık dünyayı dolan bi farkımız yok bireyler önemli.
ama giderek artan bir dincilik prangası var seni de etkilemiş anlaşılan. mk nasıl onaylıyor böyle her yorumu orası da meçhul.
Arcade Fire19.12.2016 10:25
Irklar geri zekalı olmaz, senin gibi bireyler olabilir, her bilim adamının yapabileceği gibi Darwin de yanlış bir gözlem ve yorumda bulunmuştur bunun hakkında.
Aydinnesty
Terbiye yoksunu saygısız çomar... Sen kime vatan haini diyorsun allahın ayarsızı. Erkek olda adam gibi kimi kast ettiğini yaz oraya. Erkek gibi yaz. Kıvırtıp durma. Beni kast ederek yazdığın o kadar açık ki... Ama ismimi yazamıyorsun oraya. Yazsana neyden çekiniyorsun saygısız insan...
Vatan hainlerinin üşüştüğü haber. Neymiş efendim. Batıyor tabi yerli oyunlar birilerine. Oynama kardeşim yorum da yapma. Ne güzel işte milli oyunlarımız var.
Abi bende bir oyun yaptım yaşım 13 play store'a yüklemek istiyorum. 2 sorum var. 1. Play store geliştirici hesabı için yaş sınırı var mı? 2. Eğer yüklersem reklamını yapmanız için kaç tl gerekiyor? Lütfen dönün bana.
ya hepsi çok güzel iyi başarılar dilerim hepsine sadece küçük ama önemli bir ricam var itiraz itiraz olarak değerlendirmeyin.
oyunları ve mümkünse şirket isimlerini türkçe yapın ALLAH rızası için oyunun yerli olduğu asaleti belli olsun.
Şehitlerin üzerinden prim yapmaya utanmıyorsunuz değil mi ? Sabaha kadar face de dolaşıp terörü lanetleyerek , sağa sola sallayarak kurtarılıyor çünkü ülke .
MK Okuru17.12.2016 14:37
Acaba sen ne ürettin şimdiye kadar? Bomba patlayan ülkede sen engellemek için ne yaptın, hangi sağlık ya da yardım örgütüne katılıp kaç insanın hayatını kurtardın. Ergen gelmiş insanların emeğine çamur atıyor. Hayatın boyunca neyi başardırdın da İtü'nün projesine bile dil uzatıyorsun?
MK Okuru17.12.2016 08:31
Bunu diyen adam oyun sitesinde geziniyor.. Vay arkadaş.. :)))
MK Okuru17.12.2016 01:51
arcade fire, katılıyorum."şu manken frikik verdi!" şeklinde videoya girip, sonuna kadar izleyip, sonra utanmadan"şeriat gelecek dertler bitecek!"yazanla aynı mantık.bunları ayıklamaya kalksak Türkiyede 2 milyon kadar bile insan kalmaz.neyse ki ülkenin gelecek adına pek umudu kalmadı. her şey bitti.
MK Okuru17.12.2016 01:30
Ülkede patlayan bombaları konuşmak sıradan insanların işi değil. Bizim işimiz yaşamaya çalışmak. Bombaları temizlemek güvenlikten sorumlu olanların işi. Oturup bombayı ben temizleyeceksem devlet niye var? O zaman devlet ben olayım. Boşuna vergi de vermem.
MK Okuru17.12.2016 00:21
gündem bu kadar meşgulken madem bir oyun sitesine girip böyle bir habere neden ilgi duyuyorsun.
Arcade Fire16.12.2016 17:30
Ülkede bomba patlaması ve diğer olayların bunlarla alakası nedir? Hayat iyi ya da kötü devam edecek bunları görmezden gelin demiyor haberde. Ayrıca ekonomin ne kadar gelişmişse dünyada o kadar lafın geçer ve söz dinleyen değil sözünü dinleten ülke olursun. Günümüzde yazılım ve oyun katma değeri yüksek yatırımlar, aslında ülke bu haldeyken bunlarla ilgilenilmesi lazım, sadece oyun teknoloji değil diğer her konuda da. Ayrıca madem böyle düşünüyorsun oyun oynamayıp, oyun haber sitesine de girmemen lazım. Çok akıllı olduğunu düşünemiyorum bu yüzden.
xlek116.12.2016 17:09
evet her ayda bomba patlıyan bir ülkede en önemli şey oyunların gelişmesi her gün bi olay olduğu ülkede en önemli şey bunlara değinmek evet çok zeki insan ben çok cahil birisiyim anlatamam
Arcade Fire16.12.2016 17:04
Cahil değilsen bir anlatır mısın nasıl cahil uyuşturucusu? Ülkemiz oyun ve yazılım konusunda çok yol kat etmesi gereken bir ülke (aslında bir çok şey için geçerli de burası yeri değil), iyi bir oyun veya yazılım ülkeler için çok büyük gelirler demek, bir oyun/teknoloji haber sitesinde buna değinilmesinin neresi cahillikle açıklanabilir? Eminim iki cümle kurup anlatacak bilgin, kapasiten yoktur. Böyle her habere, çöp, cahil bilmem nesi diyenler asıl cahiller.
Günümüzde konsol oyunlarına dünya kadar para veriliyor :D 30 tl olsa stok biter kardeşimmmm :D Sen yap bakim gta5 bf1 bak nasıl stok tükeniyor ultraslan bu arada bende 6 kasim :D tarihe göre gol attiyoruz :D
Yaw ne kadar saçma sapan yorum atan liseli ergenler dolmuş. Yok oyunu boşverin bombalar patlıyomuş da bilmem neymiş. Buraya yorum atmayı da boşverin, internete girmeyi de boşverin, yataktan çıkmayı da boşverin. Starbucksda hatuna bi pumpkinli mocohatitoahhahhskan almayı da boşverin öncelikle.
keşke böyle yapımlar korsan alışkanlığımıza kurban gitmese ve bizim de ülkece bir ea sports, blizzard, ubisoft kalibresinde oyun şirketimiz olsa. hem gençler programcılık, tasarım gibi geleceği şekillendirecek şeylere merak salar, hem de ekonomimiz farklı bir kanalda büyüme yaşar, hayal tabi benimkisi.
Kimse kusura bakmasin oyun yapmaya gucunuz yoksa yapmayin. Dunyada destek bekleyen daha anlamli seyler var. Ulkemizin edebiyati sinamasi sanati kan agliyor destek gordugu halde. Oyun sektoru olmasa da olur
Yaratici basit ve cag uygun bir oyun gelismedikce destek falan alamazlar özgün olmayi basarabilmemiz lazim Şişkoya cok selam o ozgun mesela ama yaratici degil geri kalan nitelikler uygun gibi
Desteklemek isterseniz ben de Tübitak'a proje, birkaç oyun ve şu an arttırılmış gerçeklik ile gezi, navigasyon ve ölçüm uygulamaları geliştiriyorum. Play store https://play.google.com/store/apps/dev?id=8275273146737805105
Oyunlar eğlence amacı ile üretilen şeyler ama son yıllarda büyük bütçeli firmalar oyunculara bir "tüketici" kültürü aşıladı, çok grafik çok içerik ama oynarken harcanılan zaman ve yorulan kafa ters orantılı olarak çok daha az. Dolayısıyla bu yaklaşım eğlence getirmiyor her zaman. Çünkü insan emek verdiği şeyden daha çok zevk alır, bu mantık indie geliştiricilerine de oyun geliştirme ve oyunlarının beğenilmesi yolunu açıyor.
Orijinal ve ilgi çekici, güzel tasarlanmış bir oyun son model grafikleri ve efekleri olmasa da belli bir oyuncu kitlesi sahibi olabilir. Minecraft'a microsoftun ödediği parayı bilirsiniz, AAA oyun mantığına ters olan çok iyi bir örnektir.
Terbiye yoksunu saygısız çomar... Sen kime vatan haini diyorsun allahın ayarsızı. Erkek olda adam gibi kimi kast ettiğini yaz oraya. Erkek gibi yaz. Kıvırtıp durma. Beni kast ederek yazdığın o kadar açık ki... Ama ismimi yazamıyorsun oraya. Yazsana neyden çekiniyorsun saygısız insan...
oyunları ve mümkünse şirket isimlerini türkçe yapın ALLAH rızası için oyunun yerli olduğu asaleti belli olsun.