Özel İnceleme
Warhammer'ın uçsuz bucaksız evreninin çeşitlilikten sonraki en büyük ve en önemli özelliği evrenin sürekli olarak bir savaş temasını konu alıyor oluşu. Zaten ismini okuyan birisi de aksini düşünemezdi. Diğer strateji oyunlarının çoğunda bulunan müttefiklik, siyasi ilişkiler, politika ve benzeri detaylara çok önem vermez Warhammer. Tüm ırklar savaş ister, tüm ırklar savaş alanını kan gölüne çevirmek ister. Her bir ırk kendi inancına ve emeline sahip olduğu için, mutlak galibiyete sahip olabilmek adına kendi ırkınız dışındaki diğer her ırkla sürekli bir savaş halindesinizdir. Yani kıssadan hisse, Warhammer evrenini eşsiz kılan özellikler arasında ırkların da büyük bir yeri var.
Şimdi gelelim Total War'a. Creative Assembly tarafından geliştirilen Total War serisi oyun dünyasında 'strateji oyunu' denince akla gelen en önemli serilerden birisi. Sahip olduğu detaylı ve doyurucu oyun mekanikleri ile strateji oyunu seven oyuncuların vazgeçemediği bir seri olan Total War, sürekli farklı temaları, konuları ve ırkları ele alarak oyunculara farklı deneyimleri aynı mekaniklerle yaşatmıştır. Mekaniklerin değişmemesi ve detaylarını koruyor olması oyuncuları cezbeden en önemli özelliklerin başında geliyor. Günümüzde çıkan çoğu oyun için 'bu bir öncekinin aynısı' diyor olabiliriz fakat bu cümleyi bir Total War için kullanamayız, yanlış olur. Creative Assembly bu sefer de farklı bir tema ile biz oyuncuların karşısına çıkıyor ve Warhammer evrenini konuk ediyor. 'Böyle bir şeyi daha önce neden yapmadılar yahu?' diye sorası geliyor insanın. O derece güzel bir birleşim olmuş.
İncelemenin başında Warhammer fantezi evreninin nasıl güzel bir ırk çeşitliliğine sahip olduğundan bahsetmiştim. Aslında çıkan önceki Total War oyunlarında da ırk çeşitliliği boldu. Ama genellikle her ırkın asker bakımından özellikleri hemen hemen aynıydı. Kılıçlı asker, oklu asker, atlı asker ve benzeri. Belli başlı bir fark sunamıyordu ırklar. İşte Warhammer burada kendi gücünü kullanarak Total War'a en ihtiyacı olan desteği, ırk desteğini sağlıyor. Oyunda kullanabildiğimiz toplamda 4 ana ırk bulunmakta. İnsanlar, Cüceler, Yeşil Derililer ve Vampir Kontları. Oyunu ön sipariş ettiğiniz veya daha sonradan DLC olarak aldığınız takdirde bir de beşinci ırk olarak Kaos Savaşçıları'na sahip oluyorsunuz. Kendileri Warhammer evreninin belası, bulaşıcı hastalığı olarak bilinirler. Daha sonra çoklu oyuncu maçlarına girdiğinizde Bretonnialı Arthur Şövalyeleri'ni açabiliyorsunuz. Ben oynarken ana hikayeye Vampir Kontları'nı seçerek başladım ve bu çizgiden devam ettim.
Oyundaki ırkların sahip olduğu potansiyel güç çeşitliliği gerçekten yadsınamaz derecede iyi seyrediyor. Her bir ırkın kendine has birimleri, techizatları ve özel güçleri var. Warhammer evreninden tanıdığımız cüceler yer birimleri ve mancınıklar ile büyük yıkıcı güç sergileyebiliyor. Aynı şekilde yeşil derililer de çeşitli patlayıcılarla savaş alanının kaderini kökünden değiştirebiliyor. Yine her ırkın ana kahramanları bulunuyor. Tıpkı önceki Total War oyunlarında da olduğu gibi karakterlerin kendilerine has birer kişilikleri ve çeşitli savaş stratejileri var. Hatırlarsanız önceki Total War oyunlarında ordulara birer general atardık ve bu generale kendi özellikleri doğrultusunda orduları yönettirirdik. Total War: Warhammer'da da general yerine kahraman olarak geçiyor bu karakterler ve oyunda ilerledikçe yepyeni kahramanları ordumuza katma şansını yakalıyoruz.
İki büyük strateji serisi kanlı bir savaş alanında birleşiyor
Aslen bir Fantezi Rol Yapma oyunu olarak karşımıza çıkan, hatta hala ülkemizin de belirli yerlerinde masa oyunu olarak oynanan Warhammer ile birçoğumuzun tanışması, 2004 yılında Relic Entertainment tarafından geliştirilen Warhammer 40k: Dawn of War ile gerçekleşmiştir. 40k bir yana dursun, Fantastik Warhammer evreni birçok zamana, birçok mekana hatta birçok evrene ev sahipliği yapan kocaman bir ultra-evren aslında. Böyle ifade etsem yanlış olmaz sanırım. İsterseniz viktoryan döneminde bir vampir avcısı olun, isterseniz orta çağda insan avına çıkan bir ork, isterseniz de zamanımızdan çok ötede teknolojik techizatlarla donanmış bir yok edici asker olun. Tamamen size kalmış. Warhammer evreni tüm isteklerinizi eksiksiz olarak karşılayabilen bir evrendir. Warhammer'ın uçsuz bucaksız evreninin çeşitlilikten sonraki en büyük ve en önemli özelliği evrenin sürekli olarak bir savaş temasını konu alıyor oluşu. Zaten ismini okuyan birisi de aksini düşünemezdi. Diğer strateji oyunlarının çoğunda bulunan müttefiklik, siyasi ilişkiler, politika ve benzeri detaylara çok önem vermez Warhammer. Tüm ırklar savaş ister, tüm ırklar savaş alanını kan gölüne çevirmek ister. Her bir ırk kendi inancına ve emeline sahip olduğu için, mutlak galibiyete sahip olabilmek adına kendi ırkınız dışındaki diğer her ırkla sürekli bir savaş halindesinizdir. Yani kıssadan hisse, Warhammer evrenini eşsiz kılan özellikler arasında ırkların da büyük bir yeri var.
Warhammer evreninden tanıdığımız cüceler, yer birimleri ve mancınıklar ile büyük yıkıcı güç sergileyebiliyor.
İncelemenin başında Warhammer fantezi evreninin nasıl güzel bir ırk çeşitliliğine sahip olduğundan bahsetmiştim. Aslında çıkan önceki Total War oyunlarında da ırk çeşitliliği boldu. Ama genellikle her ırkın asker bakımından özellikleri hemen hemen aynıydı. Kılıçlı asker, oklu asker, atlı asker ve benzeri. Belli başlı bir fark sunamıyordu ırklar. İşte Warhammer burada kendi gücünü kullanarak Total War'a en ihtiyacı olan desteği, ırk desteğini sağlıyor. Oyunda kullanabildiğimiz toplamda 4 ana ırk bulunmakta. İnsanlar, Cüceler, Yeşil Derililer ve Vampir Kontları. Oyunu ön sipariş ettiğiniz veya daha sonradan DLC olarak aldığınız takdirde bir de beşinci ırk olarak Kaos Savaşçıları'na sahip oluyorsunuz. Kendileri Warhammer evreninin belası, bulaşıcı hastalığı olarak bilinirler. Daha sonra çoklu oyuncu maçlarına girdiğinizde Bretonnialı Arthur Şövalyeleri'ni açabiliyorsunuz. Ben oynarken ana hikayeye Vampir Kontları'nı seçerek başladım ve bu çizgiden devam ettim.
Oyundaki ırkların sahip olduğu potansiyel güç çeşitliliği gerçekten yadsınamaz derecede iyi seyrediyor. Her bir ırkın kendine has birimleri, techizatları ve özel güçleri var. Warhammer evreninden tanıdığımız cüceler yer birimleri ve mancınıklar ile büyük yıkıcı güç sergileyebiliyor. Aynı şekilde yeşil derililer de çeşitli patlayıcılarla savaş alanının kaderini kökünden değiştirebiliyor. Yine her ırkın ana kahramanları bulunuyor. Tıpkı önceki Total War oyunlarında da olduğu gibi karakterlerin kendilerine has birer kişilikleri ve çeşitli savaş stratejileri var. Hatırlarsanız önceki Total War oyunlarında ordulara birer general atardık ve bu generale kendi özellikleri doğrultusunda orduları yönettirirdik. Total War: Warhammer'da da general yerine kahraman olarak geçiyor bu karakterler ve oyunda ilerledikçe yepyeni kahramanları ordumuza katma şansını yakalıyoruz.
simdi oyunun fiyati 180 tl ve ben de total war hayraniyim sizce bu oyunu alsam pişman olur muyum? ve de fiyatina değer mi ?