Özel İnceleme
Ama ne Mayıs ayına ne de Haziran ayına hazırlıklıydım. Batman bile hazırlıklı değildi (Gerçek manada). Şu an oynamak istediğim, biriken oyunlara bakıyorum da, Fallout 4 çıkana kadar hepsini nasıl bitireceğim diye hayıflanıyorum. PC’de yeniden başladığım The Witcher 3’te soru işaretleri arasında kayboldum, 150 saat olmuş, bitmedi gitti soru işaretleri.
İşte bu aralıkta daha kırkı çıkmadan helvası pişirilen bir oyun, hatalarından ders çıkarmış, oyuncu dostu yeni haliyle bir kez daha karşıma çıktı.
Kim ne derse desin The Elder Scrolls: Online iyi bir oyundu. İyi olması bir şeyi değiştirmiyordu çünkü iki büyük dezavantaj onu doğal olarak arka sıralara itiyordu. Bunlardan ilki hepinizin bildiği gibi aylık ücret talep ediyor olmasıydı. World of Warcraft’ın bile oyunculara alternatif ödeme yöntemleri sunduğu bu dönemde Zenimax’in bize dayattığı politika biraz caydırıcıydı.
İkinci kötü yanıysa oyunun MMO dışı yapısıydı. Bir MMO oyununu istediğiniz kadar hikaye odaklı oynayın, günün sonunda olay bir yarıştan ibarettir. The Elder Scrolls bu noktada fena çuvallamıştı. Çünkü oyun aynı tek kişilik seride olduğu gibi bayağı hikaye odaklı görevler ve bitmek bilmeyen diyaloglara sahipti. Hatta görevler o kadar uzun ve detaylıydı ki bir iki tanesini yaparken insan yoruluyordu. MMO’ların çıtır çerez görev yapısını eleştirirken, böylesine ağır bir görev sistemi de oyundan soğutan nedenler arasına eklenebilirdi.
Elbet sadece bunlar değil. Daha birçok eksi özellik The Elder Scrolls Online’ın paralı oyun süreci içerisinde karşımıza çıktı. Tüm bu eksileri bir kenara alırsak, oyunun PS4 sürümünü oynarken aslında en önemli eksiyi de fark ettim. Oyun en başından beri konsollar için yapılmıştı!
Yani PC oyuncuları sadece birer deneme tahtasıydı. Aylık ücret ister istemez kalkacaktı. Zaten çevrimiçi oyun oynamak için para verilen konsollara, oturup aylık ücret dayatırsanız oyun 10.000 filan satar herhalde. Keşke Zenimax ve Bethesda aylık ücreti en başından kaldırsalarmış diyorum sadece. Hem yüksek ücreti hem de günümüze ters yapısıyla zaten baştan ölü doğmuş bir sistemdi.
Bunları bu kadar rahat söylüyor olmamın en büyük nedeniyse elbette oyunun konsollarda kaymak gibi çalışıyor olması. PC versiyonun başına bela olan bugların birçoğu oyundan temizlenmiş ve stabil hale gelmiş. Kontroller çok rahat ve beni şaşırtacak kadar başarılı bir şekilde konsola aktarılmış. Hatta oyunu oynamak o kadar rahat ki “The Elder Scrolls Online’ın yeni evi konsollar olmuş!” bile diyebiliriz.
Eğer oyunu uzunca bir süre takip etmediyseniz değişen tonla şey var. Mesela Tamriel Unlimited versiyonuyla beraber artık oyun içi kozmetik dükkanımız var. Özel yemek malzemeleri dışında, genel olarak gerçek parayla alabileceğimiz binekler ve kostümlere odaklanılıyor. Oyuna para harcamak, kendine özel şeyler almak isteyenler için uğrak yeri olabilecek bir hizmet.
Oyuna yeni eklenen özelliklerde biri de “Adalet Sistemi” olmuş. Peki bu sistem olmuş mu? Hem de nasıl olmuş! Artık oyun içerisinde biraz dikkatli olmanız gerekiyor çünkü tıpkı ana oyunlarda olduğu gibi NPC’lere saldırabiliyorsunuz, onlardan çalabiliyorsunuz. Ben daha ilk seviyelerdeyken meydandaki bir NPC’ye ateş topu attım ve karşılığı muhafız kılıçlarında acı içinde can vermek oldu.
Konsol oyuncuları için Tamriel'in kapıları açıldı!
Öncelikle boğazıma kadar oyuna gömülmüş durumdayım. Mart ve Mayıs arasındaki nispeten suskun dönem benim Bloodborne seferime sahne olmuştu. Sadece Bloodborne oynadım, hatta üşenmeyip sizlere Tam Çözüm bile hazırladım.Ama ne Mayıs ayına ne de Haziran ayına hazırlıklıydım. Batman bile hazırlıklı değildi (Gerçek manada). Şu an oynamak istediğim, biriken oyunlara bakıyorum da, Fallout 4 çıkana kadar hepsini nasıl bitireceğim diye hayıflanıyorum. PC’de yeniden başladığım The Witcher 3’te soru işaretleri arasında kayboldum, 150 saat olmuş, bitmedi gitti soru işaretleri.
İşte bu aralıkta daha kırkı çıkmadan helvası pişirilen bir oyun, hatalarından ders çıkarmış, oyuncu dostu yeni haliyle bir kez daha karşıma çıktı.
Meydandaki bir NPC’ye ateş topu attım ve karşılığı muhafız kılıçlarında acı içinde can vermek oldu.
İkinci kötü yanıysa oyunun MMO dışı yapısıydı. Bir MMO oyununu istediğiniz kadar hikaye odaklı oynayın, günün sonunda olay bir yarıştan ibarettir. The Elder Scrolls bu noktada fena çuvallamıştı. Çünkü oyun aynı tek kişilik seride olduğu gibi bayağı hikaye odaklı görevler ve bitmek bilmeyen diyaloglara sahipti. Hatta görevler o kadar uzun ve detaylıydı ki bir iki tanesini yaparken insan yoruluyordu. MMO’ların çıtır çerez görev yapısını eleştirirken, böylesine ağır bir görev sistemi de oyundan soğutan nedenler arasına eklenebilirdi.
Elbet sadece bunlar değil. Daha birçok eksi özellik The Elder Scrolls Online’ın paralı oyun süreci içerisinde karşımıza çıktı. Tüm bu eksileri bir kenara alırsak, oyunun PS4 sürümünü oynarken aslında en önemli eksiyi de fark ettim. Oyun en başından beri konsollar için yapılmıştı!
Yani PC oyuncuları sadece birer deneme tahtasıydı. Aylık ücret ister istemez kalkacaktı. Zaten çevrimiçi oyun oynamak için para verilen konsollara, oturup aylık ücret dayatırsanız oyun 10.000 filan satar herhalde. Keşke Zenimax ve Bethesda aylık ücreti en başından kaldırsalarmış diyorum sadece. Hem yüksek ücreti hem de günümüze ters yapısıyla zaten baştan ölü doğmuş bir sistemdi.
Bunları bu kadar rahat söylüyor olmamın en büyük nedeniyse elbette oyunun konsollarda kaymak gibi çalışıyor olması. PC versiyonun başına bela olan bugların birçoğu oyundan temizlenmiş ve stabil hale gelmiş. Kontroller çok rahat ve beni şaşırtacak kadar başarılı bir şekilde konsola aktarılmış. Hatta oyunu oynamak o kadar rahat ki “The Elder Scrolls Online’ın yeni evi konsollar olmuş!” bile diyebiliriz.
Eğer oyunu uzunca bir süre takip etmediyseniz değişen tonla şey var. Mesela Tamriel Unlimited versiyonuyla beraber artık oyun içi kozmetik dükkanımız var. Özel yemek malzemeleri dışında, genel olarak gerçek parayla alabileceğimiz binekler ve kostümlere odaklanılıyor. Oyuna para harcamak, kendine özel şeyler almak isteyenler için uğrak yeri olabilecek bir hizmet.
Oyuna yeni eklenen özelliklerde biri de “Adalet Sistemi” olmuş. Peki bu sistem olmuş mu? Hem de nasıl olmuş! Artık oyun içerisinde biraz dikkatli olmanız gerekiyor çünkü tıpkı ana oyunlarda olduğu gibi NPC’lere saldırabiliyorsunuz, onlardan çalabiliyorsunuz. Ben daha ilk seviyelerdeyken meydandaki bir NPC’ye ateş topu attım ve karşılığı muhafız kılıçlarında acı içinde can vermek oldu.