PlatformlarPC, PlayStation 3, XBox 360, PlayStation 4, XBox One
Yapımcı - YayıncıCapcom - Capcom
Çoklu Oyuncu: Yok
Oyun Türü: Aksiyon,Korku
Merlin Puanı73
6 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%14
ArtılarOyuncuyu saran başarılı atmosfer. İki karakter ile aynı anda oynayabilme. Klasik, zorlayıcı Resident Evil havası. Serinin köklerini anlatan hikaye
EksilerGrafikler beklentiyi karşılayamadı. Sabit kameralar yeni nesil oyuncuları zorlayabilir.
Neredeyse hepimizin oynadığı, korktuğu ve asla unutamadığı bir seriydi Resident Evil. 90’lı yılların sonunda tanıştığımız bu oyun, bizleri bulmacalarıyla, karakterleriyle büyülemiş ve akıllarımıza kazınmıştı. Kenichi Iwao ve Yasuyuki Saga’nın senaryosunu yazdığı ve Shinji Mikami’nin yarattığı Resident Evil, 22 Mart 1996’da piyasaya sürüldüğünde, hayatta kalma korku oyunlarına yeni bir soluk getirmişti. Zombilere karşı ne yapacağımızı bilmeden bulmacalar ve bilinmeyen olaylar arasında kendimizi kaybettiğimiz ve hayatta kalmaya çalıştığımız, bol kapı gıcırdamalı bir oyun deneyimini bizlere sunuyordu Resident Evil. Bu satırları okuyan her oyuncu, Nemesis’in bizlere hissettirdiği o kabus anları hatırlayınca ürperecektir diye düşünüyorum. Nemesis’in kalın sesiyle ‘STARS’ demesinden tutun, bizi durmaksızın kovalaması zamanının en başarılı hayatta kalma korku öğelerinden birisiydi.
Resident Evil her ne kadar başarılı bir seri olarak başlasa da, zamanla birlikte sabit kamera ayarlarından ve oynanışından vazgeçti ve kendine yeni bir oynanışı benimsedi. Üçüncü şahıs kamera ayarları ile hayatta kalma korku oyunundan daha çok aksiyon havasına bürünen Resident Evil’ın bu yeni havasını birçok oyuncu sevmese de, seriyi yeni nesillerin tanımasında yardımcı olmuştu. Resident Evil’ın sabit kamera sistemi, bulmacaları ve o gerilimli hayatta kalma atmosferi gitmiş, yerine daha aksiyonlu bir oyun gelmişti. Wii için çıkarılmış olan Umbrella Chronicles ile tanıştığım ve bugün sizler için inceleyeceğim Resident Evil 0, sizleri o eski günlere götürecek ve özlediğiniz Resident Evil havasını ciğerlerinize solumanıza da yardımcı olacak.
Resident Evil Director’s Cut’ın o ‘komik’ açılış videosundan tam olarak 20 koca sene geçti. Nintendo GameCube için 2002 yılında piyasaya sürülen ve Wii için de 2008 yılında satışa sürülen Resident Evil 0, bahsetmiş olduğum orijinal Resident Evil deneyimini bizlere sunuyor. Yeni nesil konsollar ve PC için hazırlanan Resident Evil 0, belki de çoğumuzun oynayamadığı ve emülatörle oynadığı bir oyun olmakla birlikte, bizleri Resident Evil evreninin en başına, olayların başladığı güne götürüyor.
Her Resident Evil hayranının oynaması gereken Resident Evil 0, bizleri T-Virüs isimli hastalığın yayıldığı güne götürmekle birlikte, ilk oyunun da geçmişini anlatıyor. Bu sefer karşımıza Resident Evil Origins adıyla gelen 0’ın hikayesi, 23 Haziran 1998’de Umbrella şirketinin sahip olduğu Ecliptic Ekspress treni esrarengiz sülükler tarafından saldırıya uğraması ile başlar. Bu olaydan 2 saat sonra yola çıkan S.T.A.R.S. Bravo Takımı’nın Arklay Dağlarındaki görevi ise Arklay Dağı’nda gerçekleşen cinayetlerin sebebini bulmaktır. Görevleri sırasında karşılaştıkları bu virüs, kontrolsüz bir şekilde yayılmaya başlar ve Umbrella Şirketi’ni de zor bir duruma sokar, zira bu virüsün yayılması onları da şaşırtır.
Ana karakterlerimizden biri olan Rebecca Chambers, Bravo Takımı’nın bir üyesidir ve Arklay Dağı’ndaki görevde yer alır. Kısa süre içinde parçalanmış halde bir askeri araç bulan Bravo Takımı, Billy Coen isimli bir suçlunun özgür kaldığını öğrenir ve peşine düşer. Ancak T-Virüs’ün varlığından ve çoktan hızla yayılmaya başladığından habersiz olan Bravo Takımı teker teker Arklay Dağı’nın eteklerindeki ormanda avlanarak zombiye dönüşür. Rebecca keşfettiği trene adımını atar ve T-Virüs’ünden etkilenen insanların yavaş yavaş zombiye dönüştüğü ve işlerin fazlasıyla ters gittiğini fark eder. Hayatta kalmak için Billy ile birlikte çalışmaya başlayan Rebecca, bu virüsün sebebini, nereden bulaştığını ve sorumlusunu yavaş yavaş öğrenmeye başlar.