1/3

Artık korkmak istiyoruz

Tayfun Erkan 25.09.2014 - 18:39
Korku türü oyunların kısa geçmişi ve bulunması gereken ana faktörler
‘’Korkunun ecele faydası yoktur.’’ Bu cümleyi ne zaman duysam, suratımda ufak bir gülümseme oluşuyor. Ufaktan geçmişe dönüyorum ve yaşadığım korku dolu maceralar aklıma geliyor.

Özellikle korku terimi bana -nedense- sadece korku oyunlarından ibaret geliyor. Tabii, özel hayatımızda yaşadığımız bazı korku dolu olayların olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Korktuğum oyunlara olan bağımlılığımdan ötürü mü bilmiyorum fakat bu oyun türüne ait belli başlı unsurları kavradığım doğrudur. Bunu tam olarak nereye bağlayacağımı ben de bilemiyorum ama geçmişten günümüze çıkan korku oyunlarının artık yarattığı farkı ve artık bir gerçek bir korku oyununda neler olması gerektiğini sizlere bu yazı da derlemek istiyorum.

Artık korkmak istiyoruz
Neden mi? Çünkü anlatmak istediğim çok şey var.

Geçmişten günümüze çıkan korku oyunlarının, arasında korku unsuru adına bir şeyleri başarmış yapımlar olduğunu biliyoruz. Peki, türe ne gibi yenilikler ve farklılıklar katıp bu şekilde ‘’Tüm zamanların en korkunç oyunu’’ tanımına uyan oyunlar oldu?

İlk önce geçmişe bir dönüp, korku türünün yenilikçi oyunlarından bahsetmemiz gerekiyor. 1992 yılında piyasaya çıkan Alone In The Dark korku türünün ilk örneklerinden birisiydi. Daha sonra Resident Evil gibi bir marka ortaya çıktı ve korku türünde bayrağı taşıyan isim oldu.

Başta kamera açıları gibi unsurlardan dolayı Alone In The Dark kopyası olarak görünse de Resident Evil’ı çıktığı yıl oynayan insanlar bunun tam tersini düşünüyorlardı. Nitekim, gerçekten de öyleydi.

Bulmacaları, hikayesi, zombileri, müzikleri ve insanı içine çeken atmosferiyle Alone In The Dark’tan ayrılıp, apayrı bir efsane haline gelmişti.  Daha sonraları ortaya çıkan Clock Tower gibi yapımlarsa Point and Click tarzına farklı bir bakış açısı ile bakıyordu. (Bakış Aşısına selamlar olsun. “Bakış Aşısı kafanı kırsın senin!”) Korku türünde o yıllar içerisinde çıkmış olan Darkseed, Parasite Eve, Dino Crisis, System Shock 2, Fear Effect gibi oyunlardan sonra, Silent Hill efsanesi çıkageldi.

Artık korkmak istiyoruz
Silent Hill 1999 yılında çıkışını yaptığı an itibariyle PS1 sahiplerini ekran başında öyle bir dumur etti ki, oyun dünyası yer yerinden oynadı.  Oyun tarihinin ilk farklı sonlarına sahip olan oyunu olurken, Akira Yamaoka’nın eşsiz tınıları, sisli atmosferi, kafa yoran zor bulmacaları ve psikolojik olarak insanın duygularıyla oynayan yapısıyla unutulamayacak bir deneyim yaşattı. Dikkat edilmesi geren noktaysa Silent Hill’in korku türüne getirdiği yenilikçi yapıyla birlikte diğerlerinin arasından sıyrılması oldu.