Yorumunuz sisteme kaydediliyor.
Lütfen bekleyiniz...

Üye Girişi
Beni Hatırla
Üye ol! Şifremi unuttum!
  Oyun   e-Spor   Teknoloji   Sinema/TV   Forum
 
   
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
   
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
 
Youtube içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
 
Google+ içeriği buraya gelecek, dertler bitecek.
İnceleme

Merlin'in Kazanı > İnceleme > Amnesia: The Dark Descent

Amnesia: The Dark Descent - İnceleme

Bazı şeyler unutulmamalıdır...

Baran Buğra Özden - 27.09.2010 15:57
Baran Buğra Özden - 21.09.2010 14:12
Adım Daniel, Londra-Mayfair'de yaşıyorum. Peşimde bir gölge, bir lanet var. İlacın etkisi vücuduma yayılırken bilincimi kaybediyorum. Her yer bulanık, etraf kararıyor ve daha hızlı hareket etmeliyim...

Amnesia, Penumbra'nın yapımcıları Frictional Games tarafından geliştirilmiş bir macera / korku oyunu. 1930'lu yıllarda Brennenburg adlı bir kalede geçmekte. Bir avuç İsveçli tarafından kurulan Frictional Games, kendi başlarına kurdukları ve geliştirdikleri oyun motoru olan "Newton Game Dynamics"i kullanıyor. Bu motorun en büyük avantajı kullanıcının sadece basit kodları bilmesinin yeterli olması. Bu sayede kod bilmeyenler bile kendi çaplarında bir oyun yaratabiliyor. Bir diğer güzelliği ise her şeyin parçalar halinde yerleştirilebilir olması.

Yani yıkılabilir çevreye olanak sağlaması. Birinci şahıs kamerasıyla oynanan oyundaki hemen hemen her şeyi fareyle yapıyoruz. Kapıları açmak için bir tuşa basmak yerine fareyle kapıyı tutup sürüklüyoruz ya da çekmeceleri açıp içerisindekileri almak için yine aynı şekilde çekmeceyi tutup geriye doğru sürüklemek yetiyor. Hemen hemen her cismi tutup yanımızda taşıyabilir, çevirip etrafına bakabilir, kendimize yaklaştırıp uzaklaştırabilir ya da fırlatabiliriz. Bütün bunlar Newton Game Dynamics'i mükemmele yakın bir fizik motoru olmasını sağlıyor.



Fizik motoru gayet başarılı, ama ya diğer özellikler?
 
Penumbra'nın grafikleri o zamanki oyunlara göre çok düşüktü. Amnesia'nın grafiklerinin Penumbra'dan neredeyse hiçbir farkı yok. Gölgelendirme çok vasat. Ne oynadığımız karakterin, ne de nesnelerin gölgesi var. Gölgesi olan nadir cisimlerin ise sadece belirli yerlere gölgesi düşüyor. Işığın bu kadar değerli olduğu bir oyunda gölgelendirmenin bu kadar zayıf olması düşündürücü.
 
Ses gayet başarılı. Özellikle Daniel korktuğu zaman aldığı derin nefesler, sessizce çığlık atması, gıcırdayan kapılar, düşmanınız sizi takip ederken duyduğunuz, kafayı yedirten o cızırtı sesi. Hepsi mükemmel. Fakat bir tahtayı başka bir tahtaya vurduğunuzda çıkan ses, bir tahtayı bir metale vurduğumuzda çıkan sesle aynı değildir. Önceki oyunlarda bu, Frictional Games'in bir çok övgü kaynaklarından biriydi. Maalesef ki Amnesia'da bunun geçerli olduğunu söyleyemeyeceğim. Frictional Games bu noktada biraz hayal kırıklığına uğrattı.
 
75
76
Okur Puanı: (66Kişi)
Puanın:
                                         
Yapımcı-Yayıncı: Frictional Games - Steam
Çoklu Oyuncu:Yok Türü: Macera

Harika fizik motoru.
Gayet başarılı sesler.
Eski ve kasvetli kale atmosferini çok güzel yakalamışlar.
Yaptığınız seçime göre üç farklı sonun bulunması.
Grafiklerin çok eskide kalması.
Hikayenin Penumbra serisine göre daha kötü.
Cevapsız kalan sorular.
Üç farklı sona rağmen hiç birinin tatmin edici uzunlukta olmayışı.
yorumlar (108)
MK Okuru
 
 
 
MK Okuru, 12.03.2015 22:43 (0)
amnesia dünyanın en iyi korku oyunudur bu puanlamayı görünce sitedeki diğer puanlamaların benim için anlamı kalmadı 30 gb lık oyun yapsalardı grafik beklenirdi ayrıca penumbra serisine göre oldukça başarılı..maalesef puanlandırma doğru yapılmamış kendi türünde en az 95 almalıydı
MK Okuru, 19.01.2015 21:19 (0)
21.09.2010 14:36:00 - DarkopaL demiş ki:
oyunun boyutu küçük o yüzden pek ilgimi çekmedi güzelmi ?

(Yorumsuz)
MK Okuru, 19.01.2015 21:14 (0)
22.09.2010 13:33:00 - MK Okuru demiş ki:
Sağda solda aniden bir yaratık gördüğünüzde korkuyorsanız belki sizi gerebilir ama kesinlikle korkutucu değil.Bunun yanında 2010 yılı ve Next Gen diye birşey varken bu kadar kötü grafikler korkutmaktan çok bayıyor.

Bağımsız Bir Firmadan Next Gen mi Bekliyorsun
:D
MK Okuru, 19.01.2015 21:10 (0)
24.09.2010 21:21:00 - byakuya demiş ki:
Ya buradaki oyuncular hiç mi silent hill oynamamış. İğrenç grafikler iğrenç sesler iğrenç konu. Bu puan fazla bile. ışıkları kapatsan ne olacak cs kalitesindeki grafik korkuturmu :) bir korku fanatiği olarak bu oyuna puanım 100 üzerinde 10 bile değil. İğrenççççççç :) Ps2 de siren bile bunu 100 e katlar. hele fatal frame :)))

Bu oyundan kortum diyenler sanırım 10 yaşını henüz aşamamış yada korku oyunu yada film i izlememiş :)

Oyunlarda Herşey Grafik Değil :D
MK Okuru, 19.01.2015 21:01 (0)
31.08.2011 16:15:00 - MK Okuru demiş ki:
ya tamam evet korkutuyor tırstırıyor ama zevk alamıyorumki yani silah yok oyunda en azından çok enderde olsa biraz çatışmaya falan girelim kurşunumuz çok az olsun veya ne bilm baltaa fln olsun.Oyun boyunca insan aynı şeyleri yapmaktan sıkılıyo onun dışında atmosferine seslere oynanışına söz yok..

Oyunun Amacı Sana Çaresizliği Hissettirmek
Zaten
MK Okuru, 29.12.2014 18:50 (0)
oyun gayet korkunç korku sevenler bu ve slender'i indirsin derim
zaten çk da ağır değiller

Merlin'in Kazanı, Radore Servers sunucularında barındırılmaktadır.